hirdetés

    link másolása

    Lépj be a PayPal fiókodba a https://www.paypal.com/hu/home oldalon, majd lépj a Tevékenység (Activity) fülre a felső menüben.

    Itt keresd meg a tranzakciót, amit meg akarsz reklamálni, és kattints rá. A lenyíló fül alján találod a Probléma jelentése (Report an issue) gombot, kattints rá. Ekkor átkerülsz a Vitarendező központba (Resolution Center).

    Válaszd ki a problémát. Ha nem érkezett meg a termék, és csak a pénzt szeretnéd visszakérni, az első lehetőséget válaszd, ha garanciális ügyintézésről van szó, a második lehetőséget kell választani.

    A következő ablakban írd meg a problémát. Például: kifutottál a vállalt szállítási időből, írtál az eladónak, hogy szeretnéd visszakérni a pénzt, de már 10 napja nem válaszol, és lassan lejár az eladó által vállalt pénzvisszatérítési idő, szeretnéd, ha a PayPal segítene megoldani a problémát. Ezután okézd a bejelentést (Submit).

    FONTOS! Ugyan a PayPal felülete és az űrlap is már magyar nyelvű, a kommunikáció nyelve továbbra is angol, ezt a PayPal is megerősítette kérdésünkre.  A kínai eladó nem fogja érteni, ha magyarul írjuk le a problémát, továbbra is angolul írjuk az üzeneteinket.

    Ezután nincs más dolgunk, mint hogy várjuk, hogy a Paypal visszajelzést adjon az eladó válaszáról. A folyamatban lévő és lezárt ügyeinket a Vitarendezési központban tudjuk nyomon követni.

    Az ügy egy idő után elévül, de aggodalomra semmi ok, ugyanis az elévülés előtt e-mail-ben többször is figyelmeztetést fogunk kapni erről. Ha nem hagyjuk elévülni, akkor továbbíthatjuk egy magasabb szintre, ez a Claim, azaz követelés. Eddig tehát csak panaszt tettünk, problémát jeleztünk, de a követelés valamivel magasabb szintű, ez az, amitől (joggal) tartanak az eladók. Ez lényegében csak annyival több a sima esetnél, hogy itt a PayPal vizsgálja az ügyet, és ők hoznak döntést, hacsak közben az eladó vissza nem adja a pénzt. A tapasztalat az, hogy a PayPal legtöbbször a vásárló javára dönt egy ilyen vitás helyzetben.

    hirdetés