hirdetés

Touroll MA1/MA2 elektromos kerékpárok összehasonlító teszt

Kétpetéjű ikrek nyeregben

teszt
Touroll MA1/MA2 elektromos kerékpárok összehasonlító teszt 1

Forrás: Geekbuying – Touroll MA1

Raven96
írta: Raven96
2025-09-22

Begurult hozzánk két Touroll elektromos kerékpár, amik elég sok mindenben hasonlítanak. Mindkettőt egy 250 watt teljesítményű, nyomatékszenzoros középmotor hajtja, ami már önmagában érdekes és 25 km/óráig segítik a tekerést. A megállásról hidraulikus fékek gondoskodnak, a 36 voltos, 13 Ah kapacitású akkumulátorok pedig az akár 100 kilométeres hatótávról. Egyformán a Geekbuying-ról rendelhetők: az MA1 az NNNTMA1HU  kuponnal 390 000 Ft-ért, míg az MA2 olcsóbban, az NNNTROLMA2HU  kóddal 310 000 Ft-ért. Lengyel raktárból, ingyen szállítják őket.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 10
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 10
  • ár/érték arány: 9

9.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Forrás: Geekbuying – Touroll MA2

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 10
  • design és anyagminőség: 7
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 9

8.8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

A bosszantó hibák ellenére összességében az MA1 még mindig sokkal jobban néz ki dizájn szempontjából, mint az MA2.

Nagyrészt fekete színű, egyedül a vázon lévő Touroll feliratok virítanak fehér színnel. Az MA2 inkább szürkés-kékes színű, a Touroll feliratok pedig citromsárga színben kerültek rá – érdekes színkombináció, az egyszer biztos. A kiegészítők ugyanazok: nyilván mindkettőhöz jár egy-egy töltő és 2-2 db kulcs az akkumulátorokhoz, hogy ki/le tudd őket venni a vázról, így külön töltve a komplett kerékpártól. A csomagból a használati utasítások és a szükséges szerszámok sem maradtak ki, az összeszerelési folyamat pedig egyáltalán nem bonyolult. A sorrend ugyanaz: kormány, első kerék lámpával és sárvédővel együtt, pedálok, majd ülés. Ha inkább vizuális típus vagy, akkor beszéljen helyettem az alábbi videó:

Érdekesség, hogy az MA2 kormányának közepén van egy jelölés, pontosabban egy célkereszt, ami segít abban, hogy a lehető legpontosabban beállítsd.

Mindkét Touroll kerékpárhoz tartozik első és hátsó sárvédő, illetve csomagtartó rács: ezeknek kifejezetten örülni kell, ugyanis nem minden e-bike-hoz adnak, így ezeket sokszor külön kell megvásárolni. Sok más modellhez hasonlóan mindkét Touroll kerékpár váza alumíniumötvözetből készül és az MA1 holland vázzal rendelkezik, hétköznapibban fogalmazva „mélyen átlépős vázzal”, mert hiányzik a felső cső, így nem kell hatalmas láblendítéssel felszállni rá. Hölgyeknek ideális, mert szoknyában és elegáns ruhában is könnyű rá felszállni, bár nem tudom, kinek kényelmes ilyesmiben bringázni. Az MA2 váza papíron szintén „step-thru”, mivel a felső csöve az átlagoshoz képest alacsonyabban van, de ez nem egyenlő azzal, hogy olyan könnyű rá felszállni, mint az MA1-re. Ide már muszáj a láblendítés, mert, ha nem vagy elég magas, tehát nem kellően hosszúak a lábaid, akkor

könnyen pofára eshetsz, mert beakad a lábad. Teszteltem, szívesen.

hirdetés

Touroll MA1/MA2 elektromos kerékpárok összehasonlító teszt – Keresd a különbséget!

Az MA1 tömege 27 kilogramm, ami átlagosnak mondható az elektromos kerékpárok szegmensében. Az MA2 egy picivel kevesebb, egészen pontosan 24,3 kg, így egyiket sem lehetetlen egy-egy magas útpadkán átemelni vagy néhány lépcsőfokon felvinni, ha az utad úgy hozza. A súlyhatára mindkettőnek 120 kg, ami szintén egy átlagos paraméter.

Forrás: RendeljKínait – Touroll MA2

Az MA1 26 colos kerekeken gurul, amikre 2,1 colos gumik kerültek, de a nagytesónak nagyobbak a kerekei: 27,5 colosak, a gumik viszont ugyanekkorák. Utóbbinak ideálisabb a gumija terepre, mert könnyebben veszi a kavicsos, földes vagy gyökérzettel borított utakat, de extrán homokos talajon még ez is csúszik egy kicsit. A megállásban mindkettő kerékpáron 160 milliméteres, hidraulikus tárcsafékek segítenek, amikkel jóval finomabb és hatékonyabb a fékezés, illetve az élettartamuk is hosszabb, mint a bowdenes tárcsafékeké, úgyhogy jár a piros pont.

Ezeknél viszont sokkal érdekesebb a tesztalanyokba került, 250 watt teljesítményű motor, ami nem a hátsó kerékben kapott helyet, hanem középen, Ananda márkanévvel díszítve.

Az MA1 esetében 75 Nm nyomatékot képes leadni, míg ez a szám az MA2 esetében valamiért csak 70 Nm, de szerintem ettől még minden felhasználó nyugodtan fog aludni. Mindkét Touroll e-bike nyomatékszenzoros, tehát azt méri, hogy mekkora erővel nyomod a pedált. Ha erősebben tekersz, akkor többet segít a motor, ha pedig csak lazán pedálozol, akkor kevesebbet. Ez sokkal természetesebb érzést ad, mint a pedálszenzoros modellek, amik csak azt figyelik, hogy forog-e a pedál, tehát amint hajtod, a motor rögtön rásegít és gyakorlatilag elreptet, de amint nem hajtod, leáll.

A különbség már az első pillanatban érezhető: olyan, mintha a saját erőd sokszorozódna meg.

Mindkét kerékpár maximum 25 km/órás sebességig segíti a tekerésedet,

de ennél gyorsabban is gurulhatsz, ha képes vagy rá. 5 rásegítési fokozatból tudsz gombnyomásra választani: 12/15/18/21 és 25 km/óra, de a „sétálás” szintén adott, 6 km/órás sebességgel. Mindkét tesztalanyra a lehető legolcsóbb, hétsebességes Shimano váltó került, amit már oly sok e-bike-on láttunk a kollégákkal a tesztelések során és általában a cseréjét javasoltuk egy jobb darabra. A két e-bike teleszkópos első villája egyformán zárható, tehát a villa rugózását egy mozdulattal kiiktathatod. Zárt állásban a teleszkóp merev villaként viselkedik, nem rugózik, így nem nyeli el a pedálerőt, hanem hatékonyabbá teszi a hajtást, főleg aszfalton vagy emelkedőn. Nyitott állásban viszont működik a rugózás: elnyeri a kátyúkat és kényelmesebb lesz a terepen való gurulás. Az MA1 modellen a rugó útja 100 milliméter, az MA2 esetében viszont kicsit kevesebb, 80 milliméter. A két kerékpár kormánya szintén egyforma: íveltek, így kényelmesen kézreállnak a fékek és a kijelzők alatti gombok is. Az ülésük pedig extra puha, tehát minden adott, hogy egy hosszú út után se fájjon a feneked vagy zsibbadjanak a kezeid.

A Touroll MA1 más modellekről már jól ismert kijelzőt kapott, ami a legfontosabb menetinformációkat mutatja: aktuális sebesség, választott rásegítési fokozat az 5-ből, adott út során/összesen megtett távolság, akkumulátor töltöttségi szintje, esetleges hibajelzések. Alatta találod a 3 kezelőgombot. Az MA2 kijelzője ennél sokkal gagyibb kinézetű, de ugyanazokat a fontos menetinformációkat mutatja, csak picit kisebb, 1,8 colos méretben. Érdekessége, hogy eleinte azt hittem, hogy az akkumulátor töltöttségi szintjét a bal alsó és a jobb felső sarokban egyaránt mutatja, előbbinél csíkokkal, utóbbinál százalékos értékkel, de rájöttem, hogy az alsó csík az a motor által leadott erőt demonstrálja egy 10-es skálán. Fényekből mindkettő az alapokat kapta előre és hátra is, bár az MA2 első lámpája egy hajszálnyival komolyabb.

Sokadig közös jellemzőjük a kulccsal ki/levehető, 36 voltos, 13 Ah kapacitású akkumulátor. Ez nagyban megkönnyíti a mindennapokat, hiszen nem kell a kerékpárokat a konnektorig gurítani.

Az MA1 megoldása egy fokkal jobban tetszett, mert itt a váz belsejében kapott helyet az akku, míg az MA2-nél a váz alsó csövén, külsőleg került elhelyezésre. Ez nem olyan elegáns, mint az integrált megoldás és egy fokkal nehezebb is hozzáférni, hiszen felette van még egy cső. A teljes feltöltési idő mindkettőnél 5-7 óra.

A hatótávokat a gyártó 100-110 kilométer környékére saccolja, amit 75 kilogrammos testtömeggel, folyamatos, 15 km/órás sebességgel, végig egyenes úton és erős szél nélkül, 26 Celsius-fokban mértek. Tekintve, hogy mindkét kerékpár motorja 25 km/óráig segíti a tekerésedet és a tesztalanyok a különböző terepeken is elboldogulnak, ez nem egy életszerű használat forgatókönyve. Az viszont már sokkal inkább, ha változatosan használod a rásegítést – leginkább a 3-as fokozattól felfelé –, az egyenes útról néha letérsz a dzsindzsásba kalandozni és egy kis szél sem tart vissza. Így már inkább csak 70-80 kilométerről beszélgetünk, ami így sem kevés, de még ennél durvább használat mellett is lehet számolni 50-60 kilométer körüli hatótávval.

Touroll MA1/MA2 elektromos kerékpárok összehasonlító teszt 46

Forrás: Geekbuying – Touroll MA2

Touroll MA1/MA2 elektromos kerékpár összehasonlító teszt – Szerviztapasztalatok

Szervizes szemmel a Touroll MA1 és az MA2 egyaránt ideális választás hétköznapi ingázáshoz vagy kerékpáros túrákhoz. Persze egyik sem tökéletes, hiszen van gyengeségük, ilyen például az olcsó, hétsebességes Shimano Tourney váltó, mindkettő esetében. A legjobb, ami ezzel történhet az, ha rögtön lecseréled. A hidraulikus fékeknek viszont örülni kell és alapvetően teljesen jól teszik a dolgukat – sokkal jobban, mint a bowdenes tárcsafékek. A komplett felszerelésnek szintén örülni kell, értem ez alatt a csomagtartó rácsot és a sárvédőket.

Az Ananda M60-as középhajtás itthon ritkaságnak számít, legalábbis egyelőre. Ehhez kapcsolódó sajátosság az MA2 kijelzője, ami a Touroll saját gyártmánya lehet. A gyártói weboldal korrekt, számos alkatrészt találni rajta és valószínűleg a kopóalkatrészeknél komolyabb komponensek is beszerezhetők. Tekintve, hogy egyik modell sem betegágyas, erről még nincs komoly tapasztalat.

Összegzés

A két Touroll kerékpár között nincs sok különbség, legalábbis a műszaki paramétereket elnézve, viszont ez az árukra már nem igaz. Az MA1 az NNNTMA1HU  kuponnal 390 000 Ft-ért rendelhető, az MA2 pedig jóval olcsóbban, az NNNTROLMA2HU  kóddal 310 000 Ft-ért, tehát 80 000 forint a különbség, ami jelen esetben elég ahhoz, hogy pálfordulást kövessen el az ember. Hiába tetszett jobban az MA1 a holland váza és az integrált akkumulátora miatt, az MA2 sokkal megérősebb választás. A váza egy fokkal sportosabb kialakítású és az akku ugyan kívül kapott helyet, de ezek nem rontanak annyit az ergonómián, hogy megérje kifizetni azt a 80 000 forintos különbözetet. A remek kerékpáros élményhez így is minden adott: a kellően erős hidraulikus fékek, a lezárható villa, a nagy hatótáv és minden szükséges tartozék, – sárvédők, csomagtartó – de a legjobb az egészben a nyomatékszenzoros középmotor. Egy ilyen felszereltségű e-bike ennyi pénzért itthon aligha kapható, sőt, inkább dupla ennyibe kerül, úgyhogy, ha a mindennapi ingázáshoz vagy a hosszú bringás túrákhoz keresgélsz, akkor most megéri lecsapni valamelyik Touroll bicóra a Geekbuying oldalán. Mindkettőt európai raktárból szállítják, ingyen.

Pro

  • Touroll MA1: mélyen átlépős váza van, az akku is ebben kapott helyet
  • Touroll MA2: célkereszt a kormányon, a tömege csak 24,3 kg, nagyobb kerekeken gurul
  • Közös: alapos felszereltség (sárvédők stb.), nyomatékszenzoros Ananda M60 középmotor, hidraulikus fékek, zárható első teleszkópos villák, kivehető akkuk, nagy hatótáv

Kontra

  • Touroll MA1: a béna csomagolás miatt kissé sérülten érkezett, sajnos előfordulhat
  • Touroll MA2: a dizájnja és a kijelzője gagyibb, mint az MA1-é, „step-thru” váza van, de nehezebb átlépni, az akku nem integrált
  • Közös: a legolcsóbb Shimano váltót kapták, amit ajánlott lecserélni

A Touroll MA1 és MA2 elektromos kerékpárok nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés