hirdetés

OneSport OT16-2 elektromos kerékpár teszt

Egy kerékpár mindenek felett

teszt
OneSport OT16-2 elektromos kerékpár teszt 1

Forrás: RedeljKínait

Raven96
írta: Raven96
2024-07-19

Elektromos kerékpárt már régen volt lehetőségünk tesztelni, így nemrég begurult hozzánk a OneSport OT16-2 típusú járgány. Ez egy 250 wattos motorral felszerelt és egy 48 voltos, 17 Ah-s akkumulátorral megtámogatott, strapabíró modell, amit egy városi cirkálás után pofonegyszerűen behajtogathatsz a kocsidba. A ZOELOT16-2  kuponkóddal 328 300 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte a Zoellc oldalán, a szállítás pedig ingyenes.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 9
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 10
  • ár/érték arány: 9

9.2

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

A dobozban az összehajtott bringa mellett megtalálod a szükséges szerszámokat, egy tisztességes használati útmutatót, egy óriási akkumulátort töltővel együtt, illetve néhány felszerelni valót: egy kázkart, az ülést, a pedálokat, egy csengőt és négy darab kerékpár prizmát. Ha a gázkart fel akarod szerelni (mert miért ne akarnád), akkor a csengőt és a váltót egy kicsit beljebb, azaz balra kell tolni, hogy minden kényelmesen elférjen, de adnak hozzá egy rövidebb markolatot is, arra az oldalra. A prizmákat ki sem csomagoltam, mert nem akartam tovább rontani a fehér, fekete és barna színekből álló, „nagypapás” kinézeten, aminek már csak az előbb említett kosár vágott volna oda teljesen. A gyártó nem szűkölködik, mert egy telefontartót is mellékelt, de a személyes kedvencem a 3 darab gyorskötöző volt. Első ránézésre elég trógernek tűnt, hogy szinte az összes helyen ez rögzíti a kábeleket, de Roll-Base János szerint ez valamilyen szinten pozitívum, hiszen nincs szükség hozzá sokféle szerszámra és ennyivel kevesebb alkatrész akadályozza a könnyed összecsukásban.

A kerékpár dizájnja összességében nekem nagyon bejött, ha nagypapás, ha nem.

A váza alumínium ötvözetből készült, igazán strapabíró, a kerekei pedig pufik és vastagok, 20×3.0 colosak. A széles abroncsoknak köszönhetően van egy minimális, „terepezős” képessége, így az úthibákat jobban tűri az átlagosnál. Elöl és hátul is bowdenes tárcsafék került rá, a vezérlője pedig egy gyakori típus, amit sok bicónál használnak, de rollereknél is előfordul. Az egész koncepciót egy 250 wattos motor hajtja hátul, ami 40 Nm nyomaték leadására képes, a 48 voltos, 17 Ah kapacitású akkumulátor pedig a nyereg alatt kapott helyet, amit egy karral könnyedén kiemelhetsz, ha a járműtől külön szeretnéd feltölteni, nem pedig benne hagyva. A hatótávja teljesen elektromos módban a gyártó szerint 60 kilométer, míg PAS – tehát pedálrásegítéses módban – akár 120 is lehet. A végsebessége maximum 25 km/óra, ami ebben az esetben azt jelenti, hogy a rásegítés mértéke ekkora sebességig működik, mert, aki elég kemény, az természetesen ennél tovább is tekerheti. Ebben segít a hétsebességes Shimano váltó, ami körülbelül a létező legolcsóbb típus, viszont arra bőven jó, hogy hagyományos bringaként is használhasd tesztalanyunkat.

hirdetés

OneSport OT16-2 elektromos kerékpár teszt – Egy igazi kis mindenes

Az átlagosnál extrémebb terepeken való veretést leszámítva nem sok olyan példát tudok felhozni, ahova nem megfelelő a OneSport OT16-2. Munkába járós alternatívának tökéletes, illetve a hétköznapi tevékenységekhez, például egy szimpla bevásárlás lebonyolításához. Külső kerületekbe és vidékre is ideális kisebb-nagyobb távok megtételéhez, de ahhoz sem utolsó, hogy a nyaralódból letekerj vele a Balatonhoz vagy a Velencei-tóhoz, szóval számos forgatókönyvbe beleillik.

A széleskörű felhasználásán sokat dob, hogy kedvedre összehajthatod és berakhatod a kocsiba,

de persze ennek is van némi negatívuma. Már az első összecsukás után látható volt rajta néhány kopásnyom, de ez benne van a pakliban. Szétnyitásnál érdemes leellenőrizni mindent és szükség szerint újból testre szabni, ugyanis nekem például a kormány egy kicsit elmászott.

Az aranyszabály szerint az első kör előtt nem árt meghúzni a csavarokat, felpumpálni a kerekeket, illetve beállítani a féket, de jelen esetben valamivel több a lehetőséged. A kormány magassága 122 és 137 centiméter között állítható, míg a nyeregé 77 és 90 centiméter között, összességében pedig 160 és 200 centiméter magasság közötti személyeknek ajánlja ezt a bringát a gyártó. A tömeget illetőleg a maximális terhelhetősége 120 kilogramm, míg a bringáé közel 34 kilogramm az akkumulátorral együtt, ami brutálisan sok. Szerencsére van hol megfogni, mert az alsó vázcsőre került egy jó nagy kapaszkodó, így nem a nyeregcsövet kell fogdosnod, bár lépcsőn felvinni így sem kényelmes.

A komoly tömeg ellenére a haladás elképesztően kényelmes vele, szinte már tespedős, ellazulós módon. Az ülése brutálisan vastag és puha, aminek az alsó felem nagyon örült és az úthibák alapos csillapításához még az első rugóstag is hozzátett, de egyébként ennek a keménysége nem állítható. A motor csak 250 watt teljesítményű, mégis úgy húz, mint az állat. Háromféle sebességfokozatból választhatsz: 15, 20 vagy maximum 25 km/óra. Gázkart is mellékelnek hozzá, ami azért jó, mert például dombon felfelé elindulva már tekerés előtt segíthetsz magadon egy kis krafttal, egyébként maximum 20 fokos emelkedőkkel tud elbírni tesztalanyunk.

„Cruise Control”, azaz sétáló mód is van, ami szintén segít a dimbes-dombos közlekedés során, ha elfáradnál.

Ilyenkor folyamatos 4 km/órás sebességgel „tolja magát” az OT16-2. A fedélzeti komputer szinte semmit sem csal és a küllemét tekintve nem túl nagy szám, de minden lényeges információt prezentál. Ilyen az aktuális töltöttségi szint, amit sajnos csak béna csíkokkal demonstrál, nem pedig százalékosan kiírva. Ezen kívül látod még az aktuális sebességet és az összesen megtett távolságot (odo), valamint a kiválasztott sebességfokozatot. Ezeket a OneSport Ebike applikációban szintén megtalálod és a fényszórókat is felkapcsolhatod vele, valamint rögzítheted a megtett utat is. A hatótávval kapcsolatban ne felejtsük el, hogy a gyártók szeretnek túlozni. Közel 70 kilométer pedelecezés után egy csík maradt az ötből, ami a töltöttséget úgy „kábéra” jelzi, szóval, ha a 120 nem is, de a 80-90 kilométer simán összehozható a legkisebb rásegítéssel. Természetesen a legnagyobbat választva ez még csökkenhet. Teljesen elektromos módban 38 kilométer a reális, a komplett feltöltésre pedig 8-10 órát számolj.

OneSport OT16-2 elektromos kerékpár teszt 40

Forrás: Zoellc

OneSport OT16-2 elektromos kerékpár – Szerviztapasztalatok

A OneSport OT16-2 elektromos kerékpár egy tipikusan white label termék, hiszen már többfajta gyártótól megtalálod ezt a típust a piacon: Lofty, RKS, Z-Tech. Roll-Base János szerint ez egy jól összerakott konstrukció, ami stabil alkatrészekből tevődik össze, teljesen mindegy, milyen néven fut éppen. A vastag és pufi kerekek nyújtanak némi újdonságérzetet, de ezt leszámítva ezek általában nagyon hasonlóan néznek ki.

Strapabíró, bitang jó jármű, ami alapvetőn sok mindent kibír, a vázzal és az akkumulátorral szinte sosincs probléma. Szerencsére mentes az átlagosnál komolyabb típushibáktól, bár hosszú idő után a vezérlése tönkre mehet, ha túlterhelik. Ez leginkább akkor fordul elő, ha valaki dombos vagy hegyekkel tarkított helyen lakik és sokszor indul el felfelé, de ez is évek kérdése. Leginkább a gumik vagy a fékbetétek lecserélése céljából viszik be Jánoshoz, de a láncait sem árt néha beolajozni, nagyjából 200 kilométerenként, mint a „hagyományos” kerékpárokon. Alkatrészek terén sem szenved hiányt, gondolok itt például a kijelzőjére vagy a fékre.

Összegzés

Ha egy megbízható és strapabíró elektromos kerékpárt keresel, akkor jó szívvel ajánlom a OneSport OT16 második generációját és tudom, hogy ez szörnyen unalmasan hangzik, de tényleg megbízható és stabil jármű. Városon kívülre és belülre, a nyaraló környékére, illetve bevásárlásra is kiváló, nem kell majd sokat gondolkodnod azon, hogy hova menj vele. A kialakítása roppant kényelmes, a hatótávja sem rossz és mentes a komoly típushibáktól, így már csak egy kérdés maradt. Kell ennél jobb?

A OneSport OT16-2 elektromos kerékpárért most 328 300 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek a ZOELOT16-2  kuponkód felhasználásával a Zoellc oldalán, ami ugyan nem kevés, de ilyen ár/érték arányú járgányt nem sokat találni. A szállítás ingyenes.

Pro

  • Strapabíró és kényelmes konstrukció
  • Széleskörűen személyre szabható
  • A motor hiába „csak” 250 wattos, szuperül gyorsul
  • Mentes a komoly típushibáktól, alkatrész bőven van hozzá

Kontra

  • Összecsukásnál garantáltan lekopik egy kis festék

hirdetés