Ninebot ES1 elektromos roller teszt | RendeljKínait

Ninebot ES1 elektromos roller teszt

A kistestvér is kiadja

teszt
írta: Jackal
2019-06-17

Nemrég teszteltük a Segway Ninebot ES2-t de most itt a visszafojtott modell, a Ninebot ES1 is. A kisebb variáns árán jó 30-35%-kot faragtak, cserébe egy picit lassabb, picit kevesebbet tud, csak elöl rendelkezik „futóművel”, de alapvetően ugyanazt tudja, mint a testvére. Nézzük, hogy 97.000 forintért mit kell feláldoznunk, illetve, hogy melyik járgánynak jobb az ár-érték aránya. Szerencsére mindkét modell Priority Mail for Electric Scooter szállítással rendelhető meg, ami áfa és vámmentes.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 8
  • felszereltség, funkciók: 10
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 10

8.8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

Más minőségi hibával nem találkoztam a közel 100 kilométer alatt, amit megtettem a járművel, a felépítmény masszív, az anyaghasználat elég jó, legalábbis a kategóriához mérten. Az akkumulátor a kormánycsőben lakik, nem pedig a rálépő alatt, ami plusz védelmet nyújt a rezgések és a lepadkázás ellen. Középen egy pici LCD kijelző trónol, ide íratja ki a fedélzeti komputer az adatokat, illetve a kezelőszervek – jelen esetben a fék, a gáz és a bekapcsolásért felelős gomb – is itt találhatóak.

Segway Ninebot ES1 tesztje

Egyre több emberrel találkozom, akinek tele van a hócipője a nagyvárosi közlekedéssel. Alapvetően nem azért lassú eljutni mondjuk Budapesten A-ból B-be, mert olyan nagyok a távolságok, hanem mert állandóan dugó van. Ráadásul a városvezetés sportot űz abból, hogy a kritikus helyen építgessenek valamit, vagyis az utak nagy része járhatatlan, ráadásul az autózásra jelentős költségek is rakódnak, 400 Ft/liter a benzin, a parkolásért fizetni kell, amortizálódik a gépjármű, és így tovább.

Jó időben – ami az év 12 hónapjából nagyjából 9-et jelent, ugyanis a roller IP54 védelmet kapott, ami azért sok minden ellen megoldás – miért ne használnánk, amikor a költségei minimálisak, és tapasztalataim szerint pont ugyanolyan gyorsan odaérünk vele mindenhova, mintha a dugón kellene átvergődnünk. A gyári paraméterek szerint az ES1 maximum 20 km/órás sebességgel – ami a gyakorlatban 21-22 km – maximum 25 kilométert tud megtenni az 5.200 mAh-s akkumulátor egy feltöltésével, ez azért már elegendő ahhoz, hogy nagyobb távolságokat hidaljunk át.

A pirossal kiemelt dolgok a lényegesek, amelyek jellemzően teljesítményadatok, de például futómű kialakításban és a lámpák számában is van eltérés. A különbség elég markáns, amit saját tapasztalat alapján állítok, ugyanis mindkettőt meghajtottam. Persze az igazi nagy durranás a külön megvásárolható bővítő akku, de a nagyobb végsebesség és teljesítmény nélküle is érezhető.

Ami viszont egyforma, az a kiváló applikáció, amiben meglehetősen sok adat áll rendelkezésre a Ninebot ES1 műszaki paramétereiről, illetve a használati szokásainkról. Átlagsebesség, egy feltöltéssel megtehető út, összes megtett kilométer, jelenlegi energiaszint, csak hogy néhányat kiemeljek a halmazból. Nemcsak statisztikai modult találhatunk itt, hanem a roller speciális szolgáltatásait is beállíthatjuk:

  • tempomat: 5 másodpercig nyomjuk a gázt, akkor tartja a sebességét, amíg más utasítást nem kap
  • sebességfokozatok: limitált – maximum 15 kilométer/óra -, sztenderd, sportos
  • energia visszanyerés foka: enyhe, közepes, erős
  • lopás elleni védelem ki- és bekapcsolása

Az energia visszanyeréstől olyan nagyon sokat nem kell várnunk, 10-15%-ot csorgat vissza az akkumulátorokba, és jellemzően azoknak hasznos, akik hegyen laknak vagy nagy szintkülönbségeket hidalnak át. A kapaszkodási képessége 10 fok, de ez is, ahogyan a hatótáv is, nagyban függ a használó súlyától és egyéb külső körülményektől. Maximálisan 100 kilogrammra tervezik ezeket az eszközöket, de a teszteket 60 kilogrammal hajtják végre.

Valós körülmények között ez azt eredményezi, hogy a gépet végig sport módban használva, 80+ kilogrammos férfi esetében 15 kilométer körül alakult a hatótáv, sok heggyel megfűszerezve, míg sík úton normál fokozatban ez 17-18 kilométerre hízott. Ugyanezen körülmények között egy 55 kilogrammos hölgyeményt több mint 20 kilométeren át cipelt a Ninebot ES1, ami igazán megsüvegelendő teljesítmény. Az újratöltés 3,5-4 órát vesz igénybe, de az első egy órában durván 40-45%-ot visszatölt a tápegység, így felfoghatjuk ezt egy fajta gyorstöltésnek is.

Minden nap mentem vele apró, macskakőszerű burkolaton és kifejezetten jól bírta a rázkódásokat. Ellenben a vizes avar és a fák termése szappanozott halként csúszik, ilyenkor a szokásosnál jobban oda kell figyelni. A fékút 20 km/óráról 4 méter, de a maximális energia visszanyelésnél a motorfék önmagában is elég sokat lassít. Természetesen hátul rendelkezésre áll egy taposófék is, plusz mechanikai súrlódást biztosítva.

Van néhány helyzet, amikor a Ninebot ES1 elektromos rollerrel szemben bizony az ES2-t választanám, különösen a plusz akkumulátorral. Mindenki, aki 75 kilogramm fölött van, annak számít a nagyobb modell erőtöbblete, illetve azoknak is, akik sokat ingáznak dombokra fel és le. Azért ne legyenek kétségeink, a Hármashatár-hegyre nem ezzel a szerkezettel fogunk feljutni. A duális futómű rossz úthibákat jobban kisimítja, a dupla lámpa és LED-sor a rálépőn pedig abban segít, hogy ne csak mi lássunk másokat, hanem ők is minket.

Összegzés

Kellemes útitárs a Ninebot ES1, és tényleg ki lehet vele váltani a tömegközlekedési járműveket, de akár az autónkat is. Egy-két apróságtól eltekintve jól összerakták, az applikáció jól működik, sokat tud – tempomat, energia visszatáplálás, lopásgátlás stb. – és még a menetkomfortja is kielégítő.

 

Természetesen a Segway ES2 egy picit mindenben jobb, és szerencsére már nem olyan nagy az árkülönbség a testvérek között, hogy azt sokkal nagyobb beruházással kelljen megvenni. Mindkettő remek jármű, bátran ajánlom őket, de a szívem a nagyobb modell felé húz, még akkor is, ha többet kell érte kicsengetni. Természetesen számtalan más alternatíva is rendelkezésre áll, ezeket is érdemes átlapozni.

Pro

  • Olcsó
  • Első futómű
  • Bővíthető akkumulátor
  • Remek fedélzeti komputer

Kontra

  • Nincs tárcsafék
  • Nincs hátsó futómű