hirdetés

Navee V40 elektromos roller teszt

Frankenstein hypermilerező szörnye

teszt
Navee V40 elektromos roller teszt 1

Forrás: Geekbuying

Don Kartács
írta: Don Kartács
2023-10-16

A Xiaomival közeli kapcsolatot ápoló gyártó, a Navee új V szériájának kisebb modelljét, a Navee V40-et teszteltük, ami leginkább a korábbi Mi Electric Scooter és a Segway rollerek alkatrészeire építkezik. Van egy-két érdekes extrája – például „guminyomás ellenőrzés”, Apple Airtag tartó lopás ellen vagy a lebegő kijelző – a kétkerekűnek, amiért a K57QE5  kuponkóddal 174 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek. EU raktárból érkezik, német ABE tanúsítványos, a cikkben elmagyarázom, ez mit jelent.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 9
  • design és anyagminőség: 10
  • felszereltség, funkciók: 7(9*)
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 8(9)

8.6

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

A jó hír az, hogy a V40-nek van nem német piacra szánt verziója is, amire a fentiek nem igazak,

azok végsebessége 25 vagy 32 kilométer óránként – utóbbi az USA verzió -, és lehet tempomatot kapcsolni, illetve gázra azonnal elindul a roller. Van továbbá a V50, ami a V40 erősebb variánsa, nagyobb akkuval. Most, hogy szétszálaztuk a dolgokat, térjünk rá a minőségre, ami remek, tipikus Xiaomi/Segway feelingem volt. Nem recseg, nem ropog, viszont a váz hajlik ott, ahol a csövet ellapították, ha durván rángatjátok. Amikor átbeszéltem Roll-Base Jánossal, hogy ebből lehet-e gond, arra jutottunk, hogy ez annyira nem bizalomgerjesztő, főleg, hogy 120 kilót adnak meg maximális terhelhetőségnek. 80 kiló fölött nem erőltetném a használatot, a motorereje úgy sincs hozzá meg a rollernek.

Ha pikírt akarnék lenni, azt mondanám rá, hogy a fellépőtől kezdve ez egy Segway F40,

a hátsó fék és lecsukó mechanika pedig a Xiaomi Mi Scooter 4. szériájáról származik, viszont a koránycsőre illeszkedő fej teljesen új. Szóval ez tulajdonképpen egy roller legózás eredménye, így nagyjából azt várhatjátok el, amit ezektől a rollerektől is. Jó hír, hogy ezek elég megbízható darabok, és hegyekben áll hozzájuk az alkatrész. Egy dolgot kiemelnék: a 10 colos gumik közül az elsőt csak szelepszár hosszabbítóval lehet felpumpálni, de ezt adják a pakk részeként, az Airtag tartóval, a töltővel, a leírással és egy imbusz kulccsal egyetemben. A kijelzőn van egy sárga QR kódos matrica, ezt ragasszátok be a kézikönyvbe, nehogy elvesszen, mert ezzel kell aktiválni a rollert a Mi Home appban, ebből is látszik, hogy ez tulajdonképpen egy Xiaomi termék.

A roller fellépője tipikus stick rolleres, nekem elfér rajta a cipőm, de nagyobb lábon élőknek ez gond lehet. Az összecsukó mechanikát felfele kell húzni, és nem úgy, ahogy a régi Xiaomin lévőket, amiket szemből kellett. A helytelen erőltetés el tudja törni benne a csavart, szóval figyeljetek oda, először a stiftet kell oldani, utána lehet a kormány lehajtani. A töltőcsati is Xiaomitól származik, a fellépő elején egy szilikon burkolat alatt, védett helyen bújik meg. A 7,8 Ah-s akkut 4,5 óra feltölteni, ami nagyjából átlagosnak mondható a kategóriájában. A kormánycső nekem picit rövid, de ez is Xiaomi örökség, a fékkar és a csengő viszont nem. Ezeket egybeintegrálták, így ha a csengő letérdel, lehet fékkart is cserélni, ami szívás.

Forrás: Geekbuying

A kedvenc részletem a színes, lebegő kijelző volt. Jobb mint a Xiaomi Mi Electric Scooteré, remekül látható, szép a dizájnja és minden fontos infót megjelenít.

Többek között a guminyomásra figyelmeztető piktogramot is, sőt, mikor kiveszitek a dobozból ez már ég. Ez nem valós guminyomást figyelő rendszer, csak egy időzített jelzés arra, hogy fújjatok levegőt a 10 colos kerekekbe, egyébként a riasztás időtartama állítható. A kormányon van még egy lámpa, ami 2 W-tal világít, elég karcsú, tennék a kormánycsőre valami jobbat. A bekapcsolást az egygombos rendszerrel intézhetitek, dupla nyomás a módváltás – séta, dinamikus, sport -, egyből nyomjátok maximumra, mert itt nem lesz nagy tűzijáték.

hirdetés

Navee V40 elektromos roller teszt – Kellemesen, de fájó szívvel utazom

Bármennyire is hihetetlen, de a 20 és 25 km/h között ég és föld a különbség, a 32 között meg pláne. Ez az a tempó, ami útra nevetségesen kevés, járdán meg már zavaróan sok, ha gyalogosokat kell kerülgetni. A bicikliseket pont nem lehet vele megelőzni, és kínosan lassan is haladtok. Ez egyébként egy elektronikus szabályzás, mert lejtőn lefele sem engedi belehergelni magasabb tartományba a szoftver a rollert.

A V40 esetében 300 W a teljesítmény – 600 W a csúcs -, míg a V50 esetében ugyanez 700 W.

Érzésre úgy megy mint egy Xiaomi, illetve az volt a benyomásom, hogy tudna ez tempósabban gurulni, ha az elektronika hagyná. Ezzel a 20 km/órával viszont fájdalmas a haladás, főleg úgy, hogy a versenybringások 50-nel döngetnek el mellettetek. A gyári 7850 mAh kapacitású akkura a gyártó 40 kilométeres hatótávot ad meg, ami inkább olyan 25-30, viszont itt az alacsony végsebesség jótékony hatása érvényesül. Akit nem idegesít halálra ez a tempó, annak ingázásra remek a Navee V40. A V50 mondjuk még jobb, mert abban 10 400 mAh-s az akku, szóval a „hypermilerező” spórolásbajnokok imádni fogják, engem viszont az őrületbe kergetett.

A visszatermelés a fékkar húzására aktivizálódik, ilyenkor a remek hátsó tárcsafék és az első motorfék – elöl kapar a Navee V40 – együtt lép működésbe,

lassítja le a rollert és kapcsolja be a hátsó féklámpát. Ebből a szempontból szerencsétlen, hogy hegyen lakom, tehát mikor elindulok, nincs hova visszatermelnem, mert maximumon van az akku töltöttsége, hazafele pedig pont hiányzik az emelkedőhöz a kakaó. A Navee V40 becsületére legyen mondva, felhozta a 70 kilómat a Hegyalja úti emelkedőn, de azért nem egy rakéta. A nagy kerekek miatt viszonylag komfortos az utazás, a kockakövet és a keramitot nem szereti, ott ráz mint egy szekér, illetve a villamos sínen is ugrik egy nagyobbat, de ezt leszámítva elég jól simítja ki az úthibákat.

A Mi Home felülete olyan olyan xiaomis, átlátható, de semmi különös, aki használt már eredeti Mi Electric Scootert, nem dobja majd el az agyát.

Sok újdonságot nem tartalmaz, főleg azért, mert a német piac miatt kiherélték benne a funkciókat, de a statisztikák visszanézésére tökéletes. Bekapcsolhatjátok továbbá a motorzárat, ilyenkor akadályozza a Navee V40 a haladást, de mivel 16 kiló a roller, a kormánylecsukás után egyszerűen felkapható és elvihető. Ennél hasznosabb az a szilikonos tartó, amit a kormánycsőbe lehet elrejteni, és Apple Airtaget képes fogadni. Ez egy helymeghatározásra alkalmas eszköz, bővebben itt olvashattok a technológiáról. Ezt értelemszerűen nem adják a rollerhez, csak a tartót, szóval külön kell megvásárolnotok.

Navee V40 elektromos roller teszt – Szervíztapasztalatok

Mivel ez egy új roller, sok tapasztalat nincs az üzemeltetésével kapcsolatban, de az alkatrészek visszaköszönnek más kétkerekűekről, így a várható problémákkal lehet számolni:

  • eltörik a csavar a kormánylecsukó mechanikában (Xiaomi Mi Electric Scooter 4-nél ugyanez a helyzet, ez felhasználói hiba, nem szabad rángatni)
  • hajlik a váz, a 120 kilogrammos terhelhetőség túlzónak tűnik
  • a bowdenes fékeken 250-300 kilométer után illik állítani
  • a kormánytő és a fellépő közötti forrasztás nem túl vastag, az idő ad rá majd választ, hogy ez bírja-e

Összegzés

A Navee V40 egy hibrid, amit más, Xiaomi ökoszisztémás rollerek alkatrészeiből dobtak össze. Sajnos ezt a verziót a német piacra szánták, ami miatt eléggé ki lett herélve, de ettől még egy jó roller, csak az USA variánst kérjétek az eladótól, amennyiben az is van. A német ABE minősítés miatt nincs tempomat, be kell lökni és a végsebesség is maximum 20 kilométer lehet óránként. Emiatt vannak jobb vételek is a piacon, még akkor is, ha a roller egyébként kényelmes, jó minőségű, kellemes használni és a hatótávja is rendben van. A Navee V50 pedig erősebb és nagyobb a hatótávja is, mint a Navee V40-nek. A fogyasztásbajnokok viszont imádni fogják, mert akinek elég a 20 kili óránként, remek hatótávokat fog velük kihozni.

A Navee V40 a K57QE5  kóddal 174 000, míg a nagyobb tesó, a Navee V50, a K57QE6  kuponnal 212 600 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint)., de a fenti korlátozások miatt keressétek az USA verziót, vagy vegyetek helyette Xiaomi Mi Electric Scooter szériából valamit, mert az hasonló áron van és többet enged a használójának. A rollerek EU raktárból érkeznek, ingyenes szállítás mellett.

*a pontozásnál a zárójeles értékek a nem német variánsra vonatkozó értékeket jelölik

Pro

  • Remek minőség
  • Jó hatótáv
  • Stick rollerhez képest kényelmes
  • Király ez a lebegő panel

Kontra

  • A német variáns lassabb, nincs tempomat és be is kell lökni induláskor
  • A váz, ha ugráltok és feszítitek hátra, hajlik
  • Nem egy dombmászásra kitalált jármű

A Kukirin G2 Pro roller nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

 

 

hirdetés