hirdetés

Motus City MYT2022 elektromos kerékpár teszt

Hétköznapi hős

teszt
Motus City MYT2022 elektromos kerékpár teszt 1

Forrás: RendeljKínait

Raven96
írta: Raven96
2024-09-30

Véget ért az őrült meleg, de még a túl hidegre sem lehet panaszkodni, így nincs is jobb idő ahhoz, hogy kerékpárra pattanj. A Motus City MYT2022-t egy 250 wattos motor hajtja, úgyhogy nem kell a tekerésben megszakadnod, az akkumulátora pedig egy 36 voltos és 12,5 Ah kapacitású darab, így a hatótávja papíron 65 km. A Motusebike  kuponkóddal most 212 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte a Banggood oldalán, ami igazán baráti. Cseh raktárból érkezik, ingyenes szállítással.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 10
  • design és anyagminőség: 8
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 10

9

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első
Motus City MYT2022 elektromos kerékpár teszt 2

Forrás: Banggood

A kerékpár dizájnja nem nyűgözött le,

női szemmel ez a fekete-szürke-sötétkék kombó nem túl megnyerő, de mindez csak ízlések és pofonok kérdése. Összességében egy tök átlagos, városi bringáról van szó, ahogyan azt a neve is mutatja. A váza alumíniumból készült, a kerekei 27,5 colosak, elöl-hátul fém sárvédőkkel és ZOOM márkájú tárcsafékekkel, amik egész jónak számítanak, de azért elgurultam vele Jánoshoz a Roll-Base szervizbe, hiszen ráfért a beállítás. Aki egy kicsit is otthon van a kerékpárok témájában, az jól ismeri a ZOOM márkanevet, hiszen ez Tajvan egyik legnagyobb kerékpáralkatrész-gyártója, ami a megfizethető komponensekről híres és ez a bicikli is pontosan ilyenekből áll össze. Elöl szintén ZOOM márkájú teleszkóp található, ami a legalapabb típus, viszont öröm az ürömben, hogy annyira egyszerű szerkezet, hogy szinte nincs benne olyan, ami könnyedén tönkremehetne. A keménysége állítható, ez pedig azért hasznos, mert így a sima és kemény burkolattól, tehát például a betontól kezdve egészen a változatos terepig alkalmas lesz a jármű.

Tesztalanyunkat egy 250 watt teljesítményű motor hajtja, ami 35 Nm nyomatékot képes leadni. A megfelelő sebességfokozat kiválasztásáról a hétsebességes Shimano Tourney váltó gondoskodik, ami szintén egy baráti árú komponens és a gyári alapbeállítás szerint 25 km/órás sebességig számíthatsz az elektromos rásegítésre, mindezt 5 fokozatra lebontva. A kerékpár tömege 25 kilogramm, ami se nem sok, se nem kevés, egy-két lépcsőfokon vagy útpadkán simán átemelhető, maximális terhelhetősége pedig 125 kilogramm. Akkumulátora 36 voltos és 12,5 Ah kapacitású, amivel a gyártó szerint tesztalanyunk akár 65 kilométeres hatótávra is képes, teljes feltöltési ideje pedig 5-6 órát vesz igénybe. Nézzük, milyen a valóságban!

hirdetés

Motus City MYT2022 elektromos kerékpár teszt – Megfontolt „lépések”

Tartottam tőle, hogy a Motus City hiába ígéretes papíron, a valóságban biztosan nem lesz nagy szám, hiszen nem fogott túlságosan vastagon a ceruza, amikor beárazták. Első alkalommal, amikor rápattantam, akkor viszont meglepődtem, hogy mennyire jó vele menni, hiszen annak ellenére, hogy egy 250 watt teljesítményű motor hajtja, meglepő erő van benne. Szépen gyorsul, nem őrült módjára, kellemes és dinamikus vele a haladás.

Eleinte biztos voltam benne, hogy félrenéztem valamit vagy rosszul emlékszem és valójában 500 wattos a motorja, de nem, ez a csalóka érzés valószínűleg a 35 Nm nyomatéknak köszönhető. A rásegítés alapvetően 25 km/órás sebességig játszik, de a kis komputer rejtett menüjében ez megváltoztatható. 5 rásegítési fokozattal kell kalkulálnod, amik a rásegítés végsebességében és az erősségében is eltérnek egymástól. Egyetlen, ezzel kapcsolatos bosszantó dolog, hogy számok helyett béna kis csíkokkal jelzi a kerékpár kijelzője, hogy melyiket választottad, de erről részletesen majd később.

A rásegítés nagyon finoman és megfontoltan működik, nem lök meg rögtön izomból a bicikli, hogy méterekre repülj.

Elég egyetlen egy tekerés és már azonnal működésbe lép az elektronika, viszont nem is tart sokáig, ha nem tekered meg újból. Egyébként „hagyományos” módon is teljesen jól használható, 10-15 km/órás sebességig, sík terepen, mert például a városban haladva nem sok plusz erőre van szükséged hozzá.

A Motus City egészen jó gumikkal jött le a gyártósorról, hiszen egyenes aszfalton és enyhén kavicsos, földes terepen egyformán gond nélkül szuperált, de a masszív, dzsindzsa területeket azért igyekeztem elkerülni a királydinnye tüskéi miatt, ami megannyi kerékpáros és túrázó életét megkeseríti. A sárvédőt sokan gagyi kiegészítőnek gondolják, viszont annál hasznosabb, hiszen sok mocsoktól megmentette a hátamat és egyébként hasonló árkategóriában lévő kerékpároknál nem feltétlenül alapértelmezett tartozék, úgyhogy örülj neki bátran. A hátsó sárvédő fölött még egy rács is helyet kapott, amire rögzíthetsz kosarat vagy táskát.

A bringán található Shimano Tourney sebességváltó az egyik legolcsóbb modell a piacon, viszont a termék leírása kicsit félrevezető, hiszen 7 sebesség helyet 21-et kapsz: hátul 7 lánckerék található, elöl pedig 3, úgyhogy

garantáltan nincs az a sebesség, amire ne találnál megfelelő sebességfokozatot.

Azon viszont nem lepődtem meg, hogy a biciklire mechanikus, azaz bowdenes fékek kerültek, – ZOOM márkájúak -, hiszen ebben az árkategóriában másra nem igazán lehet számítani. A többi elektromos kerékpárhoz hasonlóan beépített fékérzékelővel szintén rendelkezik a tesztalany, ami első hangzásra valami szupermenőextra dolognak hangzik, de ez igazából csak annyit takar, hogy a fékkar meghúzása esetén megáll az elektromos rásegítés.

A Motus City teleszkópja szintén ZOOM márkájú és nagy előnye, hogy igényeid szerint állítható a keménysége.

Ha lezárod, akkor értelemszerűen nem rugózik, ami felesleges is lenne sima aszfalton haladva. Ellenben, ha kinyitod, akkor képes a rugózásra minimálisan, ez pedig egyenetlenebb terepen lesz alkalmas. Oda persze egy kényelmes ülés sem árt, hiszen a tesztalanyunkon lévő nem erről híres, bár ezt csak az én alsó felem érzi és egyébként is egy nevetségesen egyszerűen cserélhető alkotórésze. A magassága természetesen állítható, így hiába szűkszavú a gyártó a felhasználók ideális magassági minimumával és maximumával kapcsolatban, a bicikli 165-185 centiméter magasságú személyeknek garantáltan jó lesz.

A kormány magassága nem állítható, de ez inkább csak a kempingbiciklikre jellemző, viszont a rajta lévő kis komputer egészen szimpatikus darab. Minden fontos részletet mutat, ilyen például az akkumulátor töltöttségi szintje, a választott rásegítés mértéke, az aktuális sebesség, az összesen megtett táv és egyebek, de

az benne a legjobb, hogy nem ellensége az erős napfény.

Az viszont hátránya, hogy nehezen beszerezhető hozzá a vezérlő, a kettő cseréje pedig együtt jár, de még így is orvosolható a helyzet. A kijelző alatt kaptak helyet a dudáért, illetve a fényekért felelős gombok. Az előbbinek a hangja teljesen jó, minden alkalommal meghallotta a közlekedés többi résztvevője. A hátsó, piros színű lámpa be van kötve az elektromos rendszerbe, így egyszerre helyzetjelzőként és féklámpaként funkcionál, előre pedig egy klasszikus, fehér színű fényforrás került.

Elektromos kerékpárunk egy 36 voltos, 12,5 Ah kapacitású akkumulátorral rendelkezik, aminél már combosabb darabot is láttam, de szép hatótávot lehet vele produkálni, még akkor is, ha kinyomod a kerékpár szemét. Papíron ez 65 kilométert jelent, amit meglepő módon majdnem sikerült összehoznom.

Változatos terepen, maximális rásegítéssel 63 kilométer lett a vége,

de, ha még több energiát beleteszel a tekerésbe, akkor ennél sokkal több összehozható, arról már nem is beszélve, hogy ezt az utas tömege szintén befolyásolja. Persze csak pedelec üzemmódban fogyaszt ilyen jó, ha felrakod a gázkart és úgy húzod neki, akkor hamarabb elfárad az aksi.

Papíron az akkumulátor teljes feltöltési ideje 5-6 órát vesz igénybe, ez pedig valós, hiszen alig 5 óra alatt érte el a 100%-os töltöttséget a nulláról. Az a legkényelmesebb megoldás, ha van lehetőséged garázsban vagy valamilyen sufniban tárolni és tölteni a biciklit, ellenkező esetben, ha például panelban laksz, a 6. emeleten, akkor elég csak az akkumulátort levenned és felvinned magaddal, a biciklit természetesen nem kell cipelni. Az áramforrás leszedéséhez kulcsra lesz szükséged, amit nyilván mellékel a gyártó. Eleinte nem tetszett, hogy ez egy picit trükkös mutatvány, hiszen felfelé kell majd emelned az aksit ahhoz, hogy kijöjjön a helyéről, még akkor is, ha úgy tűnik, hogy erre semmi helyed sincs a váztól, de a 2-3. alkalommal már elsőre sikerült.

Motus City MYT2022 elektromos kerékpár teszt 23

Forrás: Banggood

Motus City MYT2022 elektromos kerékpár teszt – Szerviztapasztalatok

A Motus City MYT2022 egy tipikus, megfizethető alkatrészekből összeszerelt e-bike, ami az áráért cserébe egészen jó felszereltséggel érkezik, viszont, mint minden más elektromos járgánynak, ennek sem árt a törődés. Egy biciklivel úgy kell bánni, mint egy autóval és odafigyelni a karbantartásra, igény esetén pedig szervizbe vinni, nem pedig úgy kezelni, mint egy telefont, hogy megveszed, használod ameddig jó, aztán eldobod, még akkor is, ha tesztalanyunk sok mindent kibír.

Van egy-két gyengébb alkotóeleme, ilyen például a legalapabb ZOOM első villa, viszont, ahogyan korábban is írtam, az a jó az egyszerűségében, hogy szinte semmi olyan része sincs, ami könnyedén tönkremenne. A kijelző és a vezérlés a legnagyobb falat ennél a kerékpárnál, de közel sem megoldhatatlan probléma, ha elromlana, a többi alkatrész miatt pedig abszolút nem kell aggódni, hiszen annyi elérhető hozzá, mint égen a csillag.

Összegzés

A Motus City MYT2022 összességében egy jó választás, hiszen pár apróságot leszámítva, ami nem tetszett (dizájn, trükkösen kivehető akkumulátor), nehéz róla rosszat írni. Semmi komoly negatívumot nem tudok megemlíteni róla, összességében dinamikus és nagyon kényelmes vele a közlekedés. Ezért az árért cserébe a felszereltsége is teljesen jó, így munkába járós vagy túrázós kerékpárnak egyaránt ideális modell.

Tesztalanyunk a Motusebike  kuponkóddal most 212 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelhető a Banggood oldaláról, ami egy igencsak baráti ár, ugyanis az itthoniak borzasztóan elszálltak. Cseh raktárból gyorsan és ingyenesen szállítják.

Pro

  • Kellemes és dinamikus vele a haladás
  • Rásegítést használva nem indul meg őrült módon
  • Hozza az ígért hatótávot
  • Megfizethető és nem pótolhatatlan alkatrészekből áll össze

Kontra

  • A komputere viszonylag ritka, de vezérléssel együtt cserélhető

A Motus City MYT2022 elektromos kerékpár nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés