Kugoo Kirin ES2 elektromos roller teszt
Felemás gurulós
A Kugoo S1 és S1 Pro szinte „világsikerre” volt ítélve alacsony ára miatt, azonban a minőség terén voltak gondok, így a cég is továbblépett, és kihozta az ES2-t, ami szinte mindenben fejlődött. Nagyobb kerekek, fejlesztett tárcsafék rendszer, normális fedélzeti komputer, BT modul az app alapú vezérléshez, sőt még a béna lecsukómechanikát is megváltoztatták. A KUGOOES2HU kuponnal 107 000 Ft-ot kérnek érte november 11-13 között, ráadásul EU raktárból érhető el, így nehéz lenne érveket felsorolni a korábbi modellek mellett.
Ez a súlyán is meglátszik, 16 kilogramm, ami nem kevés, legalábbis a Kugoo S1 11 kg-jához képest. Ezt már kínlódva hoztam le a második emeletről, ráadásul általában az elektromos járműveket – leszámítva a biciklit – egy kézzel cipelem, ezt már egy kicsit soknak érzem. Barátnőm pedig szabályosan leszenvedte az emeletről, szóval nem mindenki fogja szeretni ezt a súlyt. Az elektromos fék és a gáz sajnos eléggé messze esik a markolatoktól, így a kisebb kezűek már problémásan érik el őket. A kormány teljesen átalakult – sajnos nem állítható -, egyrészt a jobb oldalon megjelent egy fékkar, amivel a hátsó tárcsát bírhatjátok működésre, másrészt végre kapott egy csengőt, ez mindenképpen előrelépés.
Galéria
Ahogy a fedélzeti komputerként működő panel is, amit nem lehet nem előrelépésnek tekinteni az előző ótvar kijelzőhöz képest. A mostani mutatja a töltöttséget – de nem a feszültséget, ami nekem egyértelműbb volt -, a sebességmódot, a BT kapcsolat meglétét és a sebességet is. Dizájnra is sokkal kulturáltabb és szerintem a fényereje is nagyobb, mint az előzőnek. Mivel ez a modell már rendelkezik Bluetooth modullal, ezért érdemes egyből letöltenetek az applikációt és csatlakozni a Kugoo Kirin ES2-höz.
A sokat kritizált anyaghasználat és a kicsit béna kinézet is változott, sokkal felnőttesebb az összhatás, sőt helyenként kifejezetten dögös, például a hátsó sárvédő „chopperes” kialakítása nagyon megnyerő. A váz masszívabb, jobb minőségűek az anyagok – például a gumis fellépő nagyon frankó -, de azért vannak még hibák. Például a motorhoz menő kábelek oldalra kilógnak, ezt ha elkapja egy kiálló faág, akkor ott jelentős pusztítás várható.
Azt is szívesen megkérdezném a mérnököktől, hogy az alja miért műanyag, szerintem itt törni fog a burkolat. Az viszont nagyon tetszett, hogy telepakolták lámpákkal, van hátsó – regeneratív fék használatára villog -, brutális duális első fényszórók, és a fellépő alatt is ég két kék színű LED szalag, sokat javítva az észrevehetőségeteken.
A töltőnyílás elhelyezésétől viszont konkrétan hülyét kaptam. Meghagyom nektek a keresés élvezetét, hogy átérezzétek a Kugoozás lényegét, a buta hibákat vétő mérnökök zseniális húzásával keveredő miazma hatást. A töltő nem kompatibilis az elődmodellekkel, szóval ne kevergessétek őket.
Mondanom sem kell, a bemenet dugóját nem rögzíti semmi a vázhoz, így 4 perc alatt fogjátok elhagyni. A felcsapódó víz direktben éri, ezt azért nem gondolta túl a gyártó. Feltölteni nagyjából 4 óra a 7500 mAh-s telepet. A lecsukómechanikánál is eszközöltek változásokat, most már sokkal könnyebben lehajtható a roller kormánya, igaz nem akad bele a sárhányóba. Viszont még mindig nem tökéletes a retesz, lötyögős érzetet kelt, szóval kedves Kugoo mérnökök, dolgozzatok még ezen az alkatrészen.
Kugoo S1 | Kugoo S1 Pro | Kugoo Kirin ES2 | |
Súly (kg) | 11 | 11 | 16 |
Méret (mm) | 920x210x330 | 920x210x330 | 1100x330x430 |
Terhelhetőség (kg) | 120 | 120 | 100 |
Mászóképesség (fok) | 15 | 15 | 15 |
Összecsukhatóság | sárhányóra | sárhányóra | síkban |
Kormány | állítható | állítható | fix |
Markolat | lecsukható | lecsukható | lecsavarható |
Gumi | tömör | tömör, méhsejt | tömör, méhsejt |
Fék | elektronikus+mecha | elektronikus+mecha | elektronikus+tárcsa |
Kerékméret (inch) | 8 | 8 | 8,5 |
Teljesítmény (W) | 350 | 350 | 350 |
Akkumulátor (mAh) | 6 | 7,5 | 7,5 |
Hatótáv (km)* | 22 | 22 | 20-22 |
Végsebesség (km/h) | 30 | 30 | 25 |
Világítás | front LED, sárhányó | front LED, sárhányó, fényvisszaverő | duális front LED, sárhányó, duális LED csík a fellépő alatt |
Lengéscsillapító | első-hátsó | első-hátsó | első |
Tempomat | VAN | VAN | VAN |
USB port | NINCS | NINCS | VAN |
Fed. komp. | VAN | VAN | VAN |
Duda | elektromos | elektromos | mechanikus csengő |
Bluetooth modul | NINCS | NINCS | VAN |
* valós hatótáv 77 kg-os emberrel, sík úton, közel ideális hőmérséklet mellett
Ez alapján két dolog rajzolódott ki előttem, az egyik hogy a súly a vázszerkezetbe került, ami miatt masszívabb a cucc, a másik pedig, hogy a fejlesztések alapvetően inkább a szolgáltatásokat és a menetkomfortot érintik. Ez utóbbi tényleg javult, már nem érződik olyannak menet közben a roller, mintha egy marék csavar zörögne egy vödörben. Nagyobb a kerék, stabilabb a váz, összességében kellemesebben siklik tova a jármű, érzésre a Ninebot ES2 kényelmét hozza. Helyenként azonban fel tud ütni az első rugóstag, ami zavaró csattanással jár.
A fék SOKKAL jobb lett, a tárcsa miatt blokkolóra fékezhetitek a hátsó kereket, megáll, mint a szög, jókat lehet vele farolni. Vicces hiba ugyanakkor, hogy ha benyomom a tempomatot, de közben meghúzom a hátsó féket, akkor az blokkolja a kereket, de a sebességtartó automatika nem old ki, hanem gyilkolja tovább a motort. Ehhez vagy a gáz, vagy az elektronikus fék karját kell megérintenetek. Mondhatjuk, hogy a fékrendszer „független és kétkörös”, a valóság azonban az, hogy a Kugoo ES2-nek fogalma sincs, hogy mikor fékezünk a tárcsával.
Az Kugoo névre keresztelt applikáció bevezetése szerintem 2019-ben annyira alap, hogy e nélkül nem is érdemes rollert gyártani. Ezzel nem az E-Twow tulajoknak akarok beszólni, hanem arra az igényre akarom felhívni a figyelmet, hogy fontos mindenféle statisztikai adat gyűjtögetése, nem beszélve a részegységek diagnosztikájáról és a funkciók beállításáról. Tipikusan ilyen, hogy a roller a gázkar húzására azonnal vagy lábbal lökésre induljon meg. Érdekesség, hogy az applikáció felépítését kicsit közösségi rolleresre vették, tulajdonképpen a betöltőképernyő is maga a Google Maps, rajta a hangalapú címkeresés lehetőségével, nem rossz, nem rossz. Páran jelezték, hogy nekik volt gondjuk a programmal, én ezt nem tapasztaltam.
A fenti funkciók egy részét a kormánycsőbe rejtett fedélzeti komputerről is elérhetitek, rövid nyomásra sebességi fokozatot vált a roller – az utolsót sajna nem jegyzi meg, mint az M2 Pro -, dupla „koppra” kapcsolja a lámpát, triplára a kilométer- vagy mérföld/óra kijelzés között váltogat. Mellette a kezelőszervek helyezkednek el, balra az elektronikus fék – ami kulturáltabb lett, mint volt -, jobbra a gáz, aminek ötmásodperces nyomvatartására bekapcsol a tempomat.
És hogy milyen vele menni? Egészen jó, nem lötyög semmi, dinamikusabban húz – 17+ A-es ECU van benne – a 350 W-os motor, mint az elődmodellek esetében. A végsebessége 25 km/óra – lejtőn 28-at is mentem vele -, ami ugyan kevesebb, mint az előző szériának, de az is nagyon szenvedve érte el a 28-29 km/órát, szóval sokat nem veszítetek vele. A kormányon van egy USB port, amiről én „ultimate lifehack” jelleggel a fűthető mellényemet töltöttem, másra nem igazán alkalmas.
Összegzés
A Kugoo Kirin ES2 elméletileg egy magasabb osztályba sorolt termék a cég palettáján. Ez ugyan a 120 000 Ft körüli árából nem következik, de sajnos a minőségéből sem. Egy csomó apró, de idegesítő hibát vétettek, sérülékeny műanyag az alja, a tárcsafék teljesen független a regeneratívtól, felüt az első lengéscsillapító, nem lett sokkal jobb a lecsukómechanika, a hatótáv kevesebb, mint vártam, nehéz, mint a sár, csak hogy a lényegesebbeket említsem.
Szerencsére a mérleg másik nyelvét szépen lenyomja a tárcsafék, az applikáció megléte, az erősebb váz, a sokkal jobb lámpa, a jobb gyorsulás, a nagyobb kerekek és a közel azonos ár. Ráadásul november 11-13 között a KUGOOES2HU kuponnal 107 000 Ft-ba kerül a Geekmaxinál, lengyel raktárból – 3-5 nap körüli szállítással -, amiért a fenti hibái már bőven elnézhetőek.
Ha esetleg lemaradnátok róla, november 14-től nagyjából 113 000 forintért még mindig elhozható lesz a roller a fenti kóddal.
Pro
- Végre van BT modulja és applikációja
- Robusztus váz
- Remek frontlámpa
- Jó fékhatás a tárcsafékkel
- Gyakorlatilag nem drágább, mint az elődmodell
Kontra
- Kisebb a hatótáv a vártnál
- Minőségbeli hibák
- Logikátlanul elhelyezett töltőnyílás
- Idegesítő hátsó sárhányózörgés
- Nehéz
Mennyibe kerül pontosan egy termék?
Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.
Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek, a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.