hirdetés

iScooter Ucity Urban elektromos kerékpár teszt

Városban békázóknak

teszt
iScooter Ucity Urban elektromos kerékpár teszt 1

Forrás: iScooter Global – iScooter Ucity Urban

STP
írta: STP
2025-09-09

Ha kevés pénzért, de mégis használható elektromos kerékpárt keresel, akkor az iScooter Ucity Urban-t mindenképp figyelmedbe ajánlom. Mindenből a „legalapabb” megoldást és alkatrészeket kapta, de mégsem kényelmetlen, sem megbízhatatlan, tulajdonképpen szinte hihetetlen, hogy ennyiből kihozta a gyártó. 250 wattos motor hajtja, pedálszenzorral szerelve, rajta LCD-s kijelzővel, gyári csomagtartóval és mindez 230 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért a gyártó oldaláról rendelve, ha használod az Exclusive8 kuponkódot.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 7
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 9

8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

A tesztpéldány megérkezésekor elsőre nagynak tűnt a csomag, de a végleges, összeszerelt állapothoz képest már inkább volt lenyűgöző, hogy minden belefért. Ez főként annak köszönhető, hogy

csak a hátsó kerék volt a helyére szerelve a vázban (a lánchajtással együtt), ami nagy segítség,

hiszen, ebbe került beépítésre a 250 wattos motor. Az e-bike-nak minden más része külön csomagolva kapott helyet a dobozban, egyedül a kormány volt összeköttetésben a vázzal, a fékcsövek és az elektromos vezetékek miatt. Alig 1 óra alatt kényelmesen összeszerelhető az alábbi videó segítségével és 1-2 kávé közbeiktatásával. A mellékelt szerelési útmutató könnyen értelmezhető és a szintén mellékelt szerszámokon kívül csak akkor kell a sajátjaidhoz nyúlnod, ha profibb felszereléssel rendelkezel. Máskülönben teljesen jól el leszel a csomagolt példányokkal. Már az első percekben egyértelművé vált a szerelékekből és az alkatrészekből, hogy a tesztalany annak az „apróságnak” köszönheti pénztárcabarát árazását, hogy a váz vasból van. Ez egyben hátrány is, mert a vázak általában alumínium ötvözetből készülnek, ami jóval könnyebb és nem hajlamos a rozsdára, mint a vasból készült. Az alacsony árról árulkodik még az is, hogy akadt olyan furat, méghozzá az oldaltámasz rögzítője, amibe a csavarral kellett a menetet befejezni. Cserébe a valóban fontos részeken nem találni minőségbeli hibát. Például a festés nincs megfolyva és nem hiányos, ami sokat elárul a gyártói gondosságról.

iScooter Ucity Urban elektromos kerékpár teszt – Alapadatok

A két színben kapható Ucity fekete változatban érkezett, de aki igazán szokatlan színű e-bike-ra vágyik, annak ott van a lila színű változat. 26 colos kerekeken gurul és gyárilag 1,95-ös köpenyekkel szerelik, ráadásul elég rücskös változattal, ami jól jön a nem csak aszfaltos terepen, de azért driftelni és downhillezni nem feltétlenül ajánlott vele. Az elektromos motor a hátsó kerékben kapott helyet, a kormányra szerelt G51-es LCD kijelzőn pedig minden fontos adat látható: pillanatnyi sebesség, adott út során/összesen megtett kilométerek száma, választott rásegítés fokozata, hibaüzenetek és állapotjelzők szintúgy.

Önálló gázkaros-pedálszenzoros típus lévén külön érvényes a beállított fokozat a rásegítés erősségére,

vagyis hogyan „lök egyet” az e-bike, amikor tekerésbe kezdesz és külön a végsebességre, ha nem tekersz, csak ráfekszel hüvelykujjal a gázkarra. Összesen 5 rásegítési fokozat választható a végsebesség alapján viszonylag arányosan visszaosztva: 6/10/15/20/25 km/óra. Rásegítéskor egyébként mindig a végsebességig tornázza fel alattad a kerékpárt, akármilyen fokozatban is van a motor. A szervizmenüben átállítható az engedélyezett végsebesség, de nem árt tudnod, hogy a gázkaros haladás már eleve segédmotoros kerékpár kategóriába emeli a Ucity Urbant. Ha így használod, ez jogszabályilag magával hoz néhány dolgot. Más kérdés, hogy bármelyik beállított végsebességet simán csak tekerve is túl tudod lépni, úgyhogy itt a gázkaros használatról van csupán szó, ami könnyen ellenőrizhető: fel van szerelve vagy sem.

A mechanikus váltó egy alap-Shimano Tourney, 7 sebességgel, de akár kihasználod a rásegítést, akár csak izomerővel csapatod, akkor is több, mint elég lesz, még kisebb szintemelkedésnél is, annak ellenére, hogy közel sem profi, sőt, a legalapabb. A 36 voltos, 10,4 Ah kapacitású akkumulátor vegyes használat mellett 40-50 kilométert tudott biztosítani egyetlen feltöltésből, annak ellenére, hogy a gyártó szerint ez akár 70-105 kilométer is lehet és nagyjából 22 kilométerre vitt a beígért 60-75 kilométer helyett, ha csak pihentettem a lábamat a pedálokon, végig csutkára húzva a gázkart, sűrű megállás-elindulással megspékelve. Viva la postás-mód!

A bringa tömege 28 kilogramm, ezen felül 120 kilogramm terhelést bír el, amihez érdemes belekalkulálni a gyárilag mellékelt csomagtartóra zsúfolható dolgokat is. A gyári ülés nem biztos, hogy mindenkinek kényelmes lesz, főleg akkor, ha 80-90 kilogramm közötti testtömeggel használod. Ha másik ülést tennél rá, érdemes körbejárni az üléscső és befogatás cseréjét is, mert nálam 70+ kilogrammal többször kellett újrahúznom, mert nagyon erős befogatás mellett is rendszeresen engedte befelé csúszni a csövet. Végül teli erőből kellett megtépnem a gyors-zárót, hogy stabilan fogjon. Érdekes módon ez az első kerék tengelyére szintén igaz: kétszer is gyanús volt, hogy nem a teleszkóp lötyög, ami amúgy fokozatmentes állítást tesz lehetővé, sőt lockolható is egy mozdulattal, ha a pontos kanyartartást és a vesekövek természetes távozását részesíted előnyben. A megállásról elöl-hátul bowdenes tárcsafékek gondoskodnak. Tapasztalatom szerint egy jó beállítást mindenképp igényelne, mert nem mondanám túl erőseknek, cserébe nem is harapnak, megúszva, hogy minden fékezésnél bemutasd a menetiránnyal párhuzamos „leszállást”.

hirdetés

iScooter Ucity Urban elektromos kerékpár teszt – Nyeregbe!

A Ucity Urban használatához mindent mellékel a gyártó, amire szükséged lesz és nem csupán az összeszerelésre értendő. Kapsz hozzá gyári csomagtartót, első-hátsó lámpákat, amik jó erősek és a hátsó még féklámpaként is működik, sárhányókat, oldaltámaszt, csengőt, láncvédőburkolatot és pumpát is, bár nem nyomásmérőset, csak kézi változatot. Az akkumulátorhoz pedig két kulcsot is adnak, hogy bármikor könnyedén kiszedhesd a vázból, így nem kell a komplett e-bike-ot mozgatni töltés során.

Amit az akkumulátorról érdemes tudni, hogy teljes lemerülés esetén nagyjából 5 óra töltéssel érdemes számolnod, de pontos töltöttségi szintet sajnos nem fogsz látni, mert csak egy kontroll-LED került rá és egy 3-szintű ellenőrzőgomb az aksira. A legpontosabb visszajelzés még mindig a helyére berakott állapotban kapható, az LCD kijelzőről leolvasva, bár az sem nevezhető precíz mérőműszernek, de viszonyítani azért enged, hogy érdemes-e elindulni a tervezett távra vagy sem. Óriási előny, bár manapság már alap dolog, hogy az akkumulátor kivehető a vázból, amit ugyan bent is hagyhatsz, csak legyen a közelében áramforrás. A kormány íveltsége kellemes, andalító tekerést nyújt és könnyű irányíthatóságot. Nagy kár, hogy gumi helyett egy merevebb műanyag markolatot kapott és, hogy a stucni nem biztosít magasságban állíthatóságot, de a kormányrúd befogatásával lehet kicsit játszani. Chopperes élményre azért ne számíts. Viszont már gyárilag elő van készítve – a homlokcsőnél – egy első kosár felszerelése, hogy igazi heti bevásárlást intézz a piacról, mielőtt lazító túrára indulsz a villanycangával.

iScooter Ucity Urban elektromos kerékpár teszt 29

Forrás: iScooter Global – iScooter Ucity Urban

iScooter Ucity Urban elektromos kerékpár teszt  – Szerviztapasztalatok

Az iScooter Ucity Urban kimondottan városi tekergő, alapszintű alkatrészekből, de közepesnél gazdagabb felszereltséggel. Túl sok gondozást nem igénylő típus, a hibás alkatrészek könnyen cserélhetőek, nem komplikált a kerékpár felépítése. A legdrágább része az akkumulátor, erre érdemes figyelni és lehetőleg betartani a rá vonatkozó gyakorlati és elméleti javaslatokat, ami hosszabbíthatja az élettartamot. Nem csupán kezdőknek javasolt – elektromos kerékpárral való ismerkedés esetén -, hanem az ár/érték párosban ésszerűen gondolkodóknak is. Főleg sík terepen lehet kihasználni a Ucity Urban képességeit, mert rendszeresen erős emelkedőkön nemcsak a kerékpár tömege jelenthet hátrányt, hanem a motor önkéntelen erőfeszítései is, amik feleslegesen nagy mértékben megterhelik az akkumulátort, bár ez abból fakad, hogy ez egy pedálszenzoros modell, hiszen amint megtekered, már reptet is. Túl nagy ellenállás esetén saját magától letilt, ami tud váratlan élményt okozni, de az ilyen jellegű – túlzott – igénybevétel kimondottan nyírja az aksit is.

Összegzés

Az iScooter Ucity Urban leginkább városi helyváltoztatásra, kertek alatti kerülgetésre, kisebb túrára, valamint lábbusz kiváltására lehet alkalmas, ha nem szeretsz tömegközlekedni vagy épp nincs mivel. Nagyon nagy távokat ne tervezz vele, főleg azért ne, mert az elején biztos túlzásba fogod vinni a „villany” használatát és minden kanyar után rohanhatsz a töltőhöz, amíg rutinosan el nem kezded használni. Ami sok másik típustól jó értelemben megkülönbözteti, hogy rendelkezik külön is használható gázkarral, így nem csak tekeréssel tudod munkára fogni a motort, de azt ne felejtsétek el, hogy ennek vannak jogszabályi követelményei.

A 250 wattos, pedálszenzoros hajtással megáldott motor a hátsó kerékben kapott helyett, így nagyjából a takarításon és mechanikai gondozáson kívül nem sok mindent igényel a Ucity. Felszereltsége igen alaposnak mondható, munkára fogáskor nem kell azonnal tartozékok beszerzésével foglalkoznod. A kissé nehézkes vázzal nem nagy élmény lépcsőzni, de szerencsére találni jó fogást a keresztcsövön. Az ülés kellően puha, de inkább női méret. A kormány íveltsége ellenére elég sportos, szokni kell. A lámpák hasznosak és jól funkcionálnak, a rögzítésük tartós, bár kissé igénytelenül megoldott.

Az iScooter Ucity Urban-t elenleg a gyártó oldaláról tudod megrendelni és az Exclusive8  kuponkódot használva 230 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért lehet a tiéd, ingyenes szállítással.

Pro

  • Könnyen javítható, olcsó alkatrészek
  • Gazdag gyári felszereltség
  • Gázkar a csomag része
  • Kivehető akkumulátor
  • Nagyon jó ár/érték arány

Kontra

  • Műanyag kormánymarkolat
  • Becsúszó nyeregcső
  • Mindenből az alap
  • Az ígért hatótávok erősen túlzóak

Az iScooter Ucity Urban elektromos kerékpár nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés