hirdetés

iScooter i10Max elektromos roller teszt

Repülő ropi

teszt
iScooter i10Max elektromos roller teszt 1

Forrás: Banggood – iScooter i10Max

Raven96
írta: Raven96
2025-03-04

Az iScooter i10Max ideális választás, ha munkába való ingázáshoz vagy a hosszú, hétvégi cirkálásokhoz keresel elektromos rollert. A tesztalany egy 48 voltos, 18 Ah kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amivel a gyártó szerint akár 80-96 kilométeres hatótávot is képes megtenni egy feltöltésből. A maximális sebessége 25 km/óra, de ezt könnyedén módosíthatod 45 km/órára, így nem kezdő rollerezőknek való. Az i10MAX25  kuponkóddal most 161 300 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte a Banggood oldalán, ingyenes szállítással.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 7
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 7
  • ár/érték arány: 10

8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Az iScooter i10Max dizájnja nem sokat változott az i9-es elődmodelléhez képest, a sima i10-zel viszont szinte teljesen megegyezik, néhány apróságot leszámítva, de persze nem egy dologban szebb, jobb és okosabb. Az i10Max nagyrészt fekete színű, helyenként megbolondítva piros színű elemekkel és egy fehér iScooter felirattal a taposón, csak hogy biztosan emlékezz, honnan jött a roller, mielőtt elindulsz vele.

Az anyaghasználat egész jó, legalábbis ahhoz képest, hogy az i10Max még bőven a pálcikaroller kategóriát képviseli, legalábbis ránézésre, ennyi anyag talán még az Ausom GX1-ben sem volt. A legtöbb elektromos rollerhez hasonlóan ezt is könnyedén összecsukhatod, így jóval egyszerűbben szállítható buszon vagy vonaton, de értelemszerűen a csomagtartóban is kényelmesen elfér. A kormány jobb oldalán van egy csat, amit a hátsó sárvédőbe kell beleakasztanod, így a roller 21,2 kilogrammos tömege nem fog a lábadra csapódni. Terhelés szempontjából a maximum 120 kilogramm.

Az i10Max majdhogynem menetképes állapotban érkezik, egyedül a kormányt kell a helyére rögzítened, meg persze a kötelező köröket se hagyd ki. Érdemes leellenőrizni az összes csavart, a fékek működését, a gumi állapotát és az akkumulátor töltöttségét szintén.

A kiegészítőket elnézve nem volt spúr a gyártó,

mert a szokásos töltőn, a korrekt használati utasításon és a szükséges szerszámon felül kapsz a rollerhez egy keményfalú táskát és egy darab belső gumit is. Aranyos. Ha valamilyen alkatrészre még szükséged lenne, akkor az eladóval kell felvenni a kapcsolatot, aki készséggel áll a rendelkezésedre. Térjünk át a műszaki paraméterekre. A pálcikaroller formavilág csak egy látszat, mert az iScooter i10Maxot egy 750 watt teljesítményű motor hajtja, ami jóval több, mint az i9-be került, 350 watt teljesítményű, de a sima i10-be is csak egy 650 wattos darab kapott helyet és a pálcikarollerekben egyébként jellemzően nincs ekkora teljesítményű motor.

Az elektromos roller maximális sebessége alapvetően 25 km/órára van lekorlátozva, de ennél jóval többre is képes.

A terméklapon szereplő reklámanyag elárulja, hogyan tudod ezt módosítani 45 km/órára. 4 különböző sebességfokozatból választhatsz, a kényelmes közlekedésről pedig 10 colos kerekek és elöl-hátul lengéscsillapítók gondoskodnak, míg a megállásért elektromos fékrendszer és dobfék felel. Nézzük, milyen vele közlekedni!

hirdetés

iScooter i10Max elektromos roller teszt – Érdekes megoldások tárháza

Már nem újdonság, hogy azokra a mikromobilitási eszközökre is kiterjed a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötésének kötelezettsége, amelyek tervezési sebessége meghaladja a 25 km/órás sebességet úgy, hogy a jármű tömege nem haladja meg a 25 kilogrammot. Néhány elektromos roller esetében viszont ez fejfájást okozhat, hiszen előfordul, hogy a terméklapon és a használati utasításban is más műszaki paraméterek szerepelnek, arról már nem beszélve, hogy lekorlátozással szintén érkezhet egy járgány.

Forrás: MABISZ

Az iScooter i10Max pontosan egy ilyen modell, hiszen némi fejfájást okoz, hogyan kellene vele eljárni. „Legnagyobb tervezési sebesség: az a sebesség, melyet a jármű vízszintes felszínen túlzott illetéktelen külső hatás nélkül elér, figyelembe véve a jármű szerkezetére és felépítésére vonatkozó bármilyen külön korlátozást is.” Olvashatod a magyar jogszabályok között. (Forrás: net.jogtar.hu) Ennek fényében, ha figyelembe veszem azt a külön korlátozást, hogy a roller 25 km/órás végsebességgel érkezik, akkor elméletileg nem szükséges rá KGFB-t kötni, viszont senki sem fogja elhinni, hogy nem oldod fel ezt a tiltást, így inkább azt javasolnám, hogy kösd meg rá azt a biztosítást. Nem kell sokat „gugliznod” vagy YouTube videók után keresned, mert

az i10Max terméklapján egyértelműen leírják, hogy a fékkar meghúzásával és a bekapcsológomb ötszöri megnyomásával feloldhatod a sebességkorlátozást.

Az i10Max 4-féle sebességmóddal rendelkezik: walk (séta), ECO (energiatakarékos), D (drive) és S (sport). A maximális sebessége a következőképpen alakul: 6/10/15/25 km/óra. Ha szeretnéd kihozni a maximumot a rollerből és megszünteted a sebességkorlátozást, akkor az alábbiakra módosulnak a sebességek: 15/25/35/45 km/óra. Az már más kérdés, hogy a valóságban abszolút nem reális 15 km/órával sétálni és 45 km/órát is maximum akkor fogsz látni a roller kijelzőjén, ha a testtömeged nem haladja meg a 60 kilogrammot és lejtős úton haladsz, hátszélben.

Én 40 km/órás végsebességet tudtam kihozni a tesztalanyból, de számomra ez is kellemes csalódás volt, hiszen nincs messze az ígérttől.

Az iScooter i10Max kellő erővel és dinamikával rendelkezik ahhoz, hogy minden rajta töltött perc élvezetes legyen.

Az ECO módot nem sűrűn használtam, inkább a D és az S jelzést láttam legtöbbször a kijelzőjén. A tesztalany 10 colos kerekeken gurul és kettős lengéscsillapítással rendelkezik, elöl viszonylag nagy rugóúttal.

Igyekszik betartani a zötykölődés nélküli utazással kapcsolatos ígéretét, de a magyar utakat szerintem senkinek sem kell bemutatnom.

Úgy-ahogy jól tompítja az úthibákat, de értelemszerűen sima aszfalton teljesít a legjobban. Az erdő mélyére nem érdemes bemenned vele, mert kavicsos talajon kirázza a lelkedet, emelkedők terén is maximum 15 fokosakat képes megmászni különösebb erőlködés nélkül. A fellépője gumírozott és extrán bütykös, alapos tapadást biztosít, a megállásról pedig E-ABS, tehát elektromos fékrendszer és dobfék gondoskodik, amik alapvetőn nagyszerűen teszik a dolgukat, ezzel kapcsolatban egyetlen egy zavaró tényező van. Mindkét fékkar egy oldalra került, pontosabban a kormány bal oldalára és a hátsó fékért nem egy „hagyományos”, meghúzható fékkar felel, hanem egy olyan kapcsoló, amit le kell nyomni. Ez azt eredményezi, hogy egyszerre kettőt kell megnyomnod/meghúznod, pedig az egyik kerülhetett volna a kormány jobb oldalára is, mert ott csak a gázkar van, amit értelemszerűen nem nyomsz le fékezéskor, tehát

ennél egy fokkal egyszerűbb is lehetne az i10Max kezelése.

A roller következő, kevésbé előnyös része az index, ami mindkét oldalon a kormány két végében kapott helyet. A markolaton lévő gumisapkák elég sokat kitakarnak a fényükből,

arról már nem is beszélve, hogy a kormányt is ott fogod, ezért érdemes levenni a gumiborítást, hogy az irányváltoztatási szándékod jelzése ennél egyértelműbb legyen. A többi LED fény nem nagy szám, előre, a kormány alá került egy klasszikus fehér fényű darab, hátra pedig egy piros színű és ennyi. A kormány bal oldalán találod a dudát, ami egy annyira miniatűr kapcsolóval rendelkezik, hogy éles helyzetben, amikor használnád, nem könnyű megtalálni, így ezt valami komolyabbal mindenképpen kiváltanám.

Az i10Max kijelzője mellett is nehéz lenne szó nélkül elmenni, hiszen a kormány közepébe lett beépítve,

ami dizájn szempontjából abszolút pozitívum, viszont szervizes szempontból már kérdéses, hogy mennyiért és hogyan javítható. Amúgy a klasszikus információkat mutatja: aktuális sebesség, választott sebességfokozat, visszajelző piktogramok és töltöttségi szint.

Az viszont nagy előnye, hogy még erős napfényben is jól látható minden részlet.

Forrás: RendeljKínait

Az iScooter rollerekhez applikáció is tartozik,

amit nem lesz nehéz megtalálnod, hiszen egyszerűen csak iScooter a neve. Kissé komikusnak éreztem, hogy pont a sebességmérője az egyetlen dolog, ami nem működik, viszont minden mást babrálhatsz. Megválaszthatod a sebességi fokozatot, bekapcsolhatod a fényeket, lerázhatod a rollert, de ezeken felül nyomon követheted, hogy merre gurulsz vele. Be- és kikapcsolhatod a tempomatot, valamint az elindulás módját is. „Zero-Start” esetén könnyedén indul az i10Max, „Push-Start” esetén viszont egy kis lökésre van szüksége. Az appban egy gyors önellenőrzést is lefuttathatsz a roller rendszerével kapcsolatban, más érdekességet viszont nem tartogat.

Az iScooter i10Max fellépője alatt egy 48 voltos, 18 Ah kapacitású akkumulátor rejlik, aminek a feltöltése 8-9 órát vesz igénybe és a gyártó szerint 80-96 kilométeres hatótávot is megtehetsz vele, szerintem pedig biztosan nem. Erre maximum akkor van esély, ha a sebességkorlátozást nem oldod fel és jó lassan tötyögsz vele mindvégig, ami nem életszerű. Senki ne lepődjön meg, hogyha a max. sebesség feloldása után, „vegyes felhasználással”, de legtöbbször a 2. sebességet választva csak 30-40 km között lesz a végeredmény, viszont ez sem egy rossz teljesítmény.

iScooter i10Max elektromos roller teszt 51

Forrás: Banggood – iScooter i10Max

iScooter i10Max elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok

Jánostól, a Roll-Base Szerviz tulajdonosától megtudtam, hogy az iScooter i10Max leginkább a Segway-Ninebot KickScooter Max G2 E olcsóbb verziója szeretne lenni, a váza pedig gyakorlatilag egy Max G30 klón, ugyanettől a márkától, csak némi fejlesztéssel, mert például került rá első-hátsó felfüggesztés. Az iScooter i10Max mechanikája nem problémás, alkatrészben pedig nem szenved hiányt, bár nem sok van benne, de azokat jól szokták szigetelni, így valamilyen szinten vízálló. A tesztalany tökéletes átmenet a pálcikarollerek és a nagy dög rollerek között, viszont a kijelző valószínűleg az iScooter saját fejlesztése. Az indexek a kormány két oldalán találhatók a Segway-Ninebot modelleken is, viszont az összecsukó mechanizmus csatos megoldása szintén az iScooter sajátossága. A tesztalany valamilyen szinten tuningolható, például a korábban említett Max G30 zselés, tubeless kerekeivel, amivel jobban veszi majd az úthibákat. Ettől függetlenül ugyanúgy figyelni kell rá és az időszakos karbantartás elengedhetetlen.

Összegzés

Az iScooter i10Max tele van olyan megoldásokkal, amikkel még nem sok másik elektromos rolleren találkoztam. Ilyenek például a kormány két szélébe beépített indexek vagy a közepébe integrált kijelző, illetve a telefonos applikáció, amit szerintem nem sűrűn nyomkodnak majd a felhasználók. Ezek miatt elmondható, hogy kompromisszumos választás, de az sokkal fontosabb, hogy dinamikusan lehet vele haladni és a felhasználástól függően azért képes elvinni viszonylag nagy távolságokra. Arra teljesen jó, ha például vidéken laksz és 5 kilométerre van az otthonodtól a vonatállomás, akkor oda elgurulsz vele, utána feljössz Pestre, ahol még van pár dolgod, ezért mész vele körülbelül 10 kilométert, majd ismét vonatra szállsz és hazagurulsz vele az állomástól. Ilyen forgatókönyvekre és egyéb cirkálásokhoz életszerű választás.

Az i10MAX25  kuponkód felhasználásával most 161 300 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért tudod megrendelni az iScooter i10Max elektromos rollert a Banggood kínálatából, ingyenes szállítással.

Pro

  • Mobilis felépítésű
  • Alkatrészben nincs hiány
  • Van hozzá applikáció (bár nem az igazi)
  • A kijelzője erős napfényben is simán látható

Kontra

  • A fékkarok és az indexek elhelyezkedése nem túl ergonomikus
  • A beépített kijelző hosszú távon kérdéses
  • Nem hozza az ígért hatótávot

Az iScooter i10Max elektromos roller nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés