hirdetés

iScooter F3 elektromos robogó teszt

Törpékre méretezve

teszt
iScooter F3 elektromos robogó teszt 1

Forrás: Banggood – iScooter F3

Raven96
írta: Raven96
2025-04-11

Sokszor elég ütős elektromos járműveket szoktunk tesztelni, viszont az iScooter F3 a másik végletet erősíti. A roller-robogó hibrid kinézetével, a hátsó kis kosárkájával és a kis 10 colos gumiabroncsaival pont arra elég, hogy a boltba elgurulj vele. Egy 1000 watt teljesítményű motor hajtja és a gyártó szerint többre hivatott, hiszen papíron a hatótávja 55-60 kilométer között várható, ami erős túlzás. Ezzel ellenben az ára nincs elszállva, hiszen most a BGiSCF325  kuponkóddal 126 400 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelhető a Banggood kínálatából. Cseh raktárból érkezik, ingyenes szállítással.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 5
  • design és anyagminőség: 6
  • felszereltség, funkciók: 6
  • ergonómia: 7
  • ár/érték arány: 7

6.2

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Az F3 összességében nem néz ki túl menőn, csajozni sem ezzel fogsz és inkább a Tinderes randidra se ezzel menj.

Az anyaghasználata szintén hagy némi kivetnivalót maga után, hiszen a váza alumíniumötvözetből készült, ami papíron masszív, de élőben már kevésbé. Ezt egy szintén elég gyenge összecsukó mechanizmus egészíti ki, tehát az F3 könnyedén összecsukható és szállítható autóban. A tömege sem vészes, nagyjából 20 kilogrammot nyom, ezért könnyű felemelni egy-két útpadkánál (mert nyilván nem megy át rajtuk), teherbírásnak pedig 120 kilogramm van megadva.

A dobozából természetesen nem maradt ki a töltő és mindjárt 2 darab használati utasítás jár hozzá, de egy belső gumit úgyszintén küld a gyártó, biztos, ami biztos alapon. Egy-két szerszámmal is gazdagabb leszel, az összeszerelési folyamat pedig nem nagy ördöngösség. A kormányt és az ülést kell a helyére rögzítened, illetve a kosarat felszerelned, amire aztán mehet rá a féklámpa, de az egyik használati utasítás lépésről lépésre elmagyaráz mindent.

Műszaki paraméterek terén egy 1000 watt teljesítményű motor és maximum 45 km/órás sebesség van a terítéken, amiről dobfék segíti megállítani a 10 colos gumiabroncsokat. A tesztalany akkumulátora 48 voltos 13 Ah kapacitású, így a gyártó szerint várhatóan 55-60 kilométer hatótáv megtételére képes egyetlen feltöltésből. Nézzük meg, hogy milyen a valóságban!

hirdetés

iScooter F3 elektromos robogó teszt – Papíron pitbull, élőben tacskó

Az F3 teherbírása hiába 120 kilogramm papíron, de ez enyhén szólva túlzás, mert a valóságban ettől nagyon távol áll. Ezt a limitet a gyártó helyében inkább 70-80 kilogramm környékén húztam volna meg, már csak azért is, mert a jármű anyaghasználata sem a legütősebb, mint korábban írtam. A fellépőjében és a kerekeiben viszonylag egész sok az anyag és tömegük is van, de ez leginkább az akkumulátor elhelyezésének köszönhető.

A kormány szára viszont rettentően nyegle és az összecsukó mechanizmus szintén elég gagyi,

amik azt eredményezik, hogy ha nem betonsima úton haladsz, a legkisebb sebességfokozatot (ECO) választva, akkor nem lesz túl jó élmény közlekedni az F3-mal. Sőt, ha már egy kicsit is kavicsos vagy kátyús, földes úton haladsz, akkor egyenesen rossz élmény lesz, arról nem beszélve, hogy így a biztonságérzet is igencsak elmarad. Ennek fényében nem nagy öröm, hogy maximum 45 km/órával tud menni az F3, legalábbis papíron és csak a lekorlátozás feloldása után, hiszen az első tesztkörnél még csak 25 km/órás sebességre volt képes. Ez úgy orvosolható, ha meghúzod a jobb oldalon lévő fékkart és közben gyorsan, egymás után ötször megnyomod a kijelzőn lévő egyetlen gombot – bár ettől teljesen olyan feelingem volt, mintha a God of War-ral játszanék. A maximális sebessége így is csak 35 km/óra környékén volt, amit a használati utasítás szerint már a 2. sebességfokozatban (TOUR) hoznia kéne, nem csak a harmadikban (SPORT), tehát összességében nem teljesített kiemelkedőn.

A kijelzője minimalista, de a legfontosabb menetinformációkat mindig láthatod: aktuális sebesség, választott sebességfokozat, adott út során/összesen megtett távolság, akkumulátor töltöttségi szintje és hasonlók, csak a klasszikusok. Mivel egyetlen egy gomb került rá, nem mindegy, hányszor nyomod meg azt, mert mást eredményez és ez elég bosszantó tud lenni, amíg meg nem szokod. Például a sebességmódokat csak úgy tudod váltogatni, ha egymás után kétszer megnyomod azt az árva gombot, a menetinformációk között pedig három nyomással tudsz váltani – agyrém.

Az iScooter F3-at egy 1000 wattos motor hajtja, legalábbis papíron, mert a valóságban ez nem érződik ennyinek. Összességében nem lehet vele annyira dinamikusan haladni, mint ahogyan azt elképzeltem – akkor meg főleg nem, ha jön egy-két emelkedő és még pehelysúlyú sem vagy. Viszont 10 colos gumiabroncsokon gurul és

kiválóan lehet vele egykerekezni.

Elöl és hátul egyformán dobfék segít a megállásban, amik megbízhatóbbak, mint a mechanikus tárcsafékek, de persze közel sem olyan erősek, mintha hidraulikus fékekről lenne szó – bár erre a járműre nem is kéne feltétlenül.

Forrás: RendeljKínait – iScooter F3

A tesztalany ülése viszont nagyon kényelmes és jár a keksz azért, mert tettek alá egy plusz bilincset, amit a beállítás után még meg kell húzni, így az ülőke nem fog lecsúszni. Ez korábban gyakori probléma volt más iScooter modelleknél, hogy a gyári bilincsek olyan gyengék voltak, mint egy kezdő jógaóra. A fények? Vannak, igen, elöl és hátul. Nem karácsonyfa kategória, de legalább látszódni fogsz vele. Az akkumulátor 48 voltos 13 Ah kapacitású, amivel kapcsolatban a gyártó 55-60 kilométeres hatótávot ígér – felejtős. Ez akkor jönne össze, ha nem lenne szél, sem emelkedő és te sem lennél ott.

Reálisan inkább 30 kilométer körül lehet vele elcsattogni egy feltöltésből.

Nem egy hatótávbajnok, ez inkább „elugrom a boltba tejért” kategória. Mondjuk, ha a bolt 15 kilométerre van, akkor épphogy megvan a retúrjegyed.

iScooter F3 elektromos robogó teszt 20

Forrás: Banggood – iScooter F3

iScooter F3 elektromos robogó teszt – Szerviztapasztalatok

Az iScooter nemrég látott napvilágot, korábban inkább csak Bogist néven voltak jelen az ilyesmi járgányok, ezért kifejezetten a tesztalany még a Roll-Base szervizben sem járt. Néhány szervizes észrevétel:

  • a motorja és a kijelzője egyaránt újdonság, viszont a gyártóra mostanság jellemző, hogy újít
  • az ülés alatti, kiegészítő bilincsért pacsi, így az ülőke stabil – a kormányszár tanulhatna tőle, ami kegyetlenül nyegle és ez sajnos más modellekre is jellemző
  • a gyártóval eddig kevés a jó tapasztalat nagy általánosságban, nem nagyon van hozzájuk alkatrész, viszont egyfelől terjeszkednek, így remélhetően ez a jövőben megoldódik, másfelől addig is vannak alternatív megoldások, tehát a javítás nem lehetetlen
  • a fellépő alatt minden stabilan van rögzítve, a szigetelés is okés
  • a dobfékes megoldás pedig kifejezetten előnyös, szinte sosincs baja az ilyeneknek, mert az átlaghoz képest kevésbé sérülékenyek

Összegzés

Az iScooter F3 azoknak való, akik nem vágynak adrenalinra és nem száguldozni akarnak, csak túlélni a várost. Ha messze van a suli, kisbolt vagy pályaudvar és nem akarsz tekerni, csak gurulni, akkor jó társ lehet, bár a nyeglesége igencsak lekorlátozza a teljesítményét. Nem is egy hatótávbajnok, de ha tudod a határait, akkor még hazaérsz vele. Ha tankot akarsz, csalódni fogsz. A Bogist korábban hasonló modelleket dobált a piacra, egy pillantást az M5 Pro+ is megér, bár jóval drágább, kb. 50 000 forinttal és szinte ugyanaz a Honey Whale M5 Elite, illetve a Honey Whale M5 Pro-S.

Az iScooter F3 most 126 400 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelhető a Banggood kínálatából a BGiSCF325  kuponkód felhasználásával és ennél már csak az elődje olcsóbb, az iScooter F2, ami jelenleg 110 500 Ft. Mindkettő cseh raktárból érkezik, ingyenes szállítással.

Pro

  • Boltbajárósnak, kicsi hatótávokra ideális
  • Lehet vele egykerekezni
  • Az ülése szuperkényelmes
  • Könnyű
  • Olcsó

Kontra

  • A kormányszára nagyon nyegle
  • Az összecsukó mechanizmusa elég gagyi
  • Nem hozza az ígért maximális sebességet
  • A jósolt hatótáv is túlzás
  • Alkatrész ritkán van az iScooter modelljeihez (de vannak alternatív megoldások)

Az iScooter F3 elektromos roller nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés