hirdetés

Eskute Polluno Plus elektromos kerékpár teszt

Száll, mint a pollen

teszt
Eskute Polluno Plus elektromos kerékpár teszt 1

Forrás: Banggood

Raven96
írta: Raven96
2025-01-16

A karácsonyra várt havazás és a mínusz fokok megérkezésével az átlagosnál többen pattannak autóba, de, ha te maradnál a tekerésnél, akkor az Eskute Polluno Plus gondoskodik majd a kényelmedről. Bitang akkumulátorral és Bafang motorral rendelkezik, de az benne a legjobb, hogy nyomatékszenzoros, viszont most mégis olyan áron juthatsz hozzá, mint egy pedálszenzoros modellhez. A BGwickaPLPLS  kuponkóddal 278 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte, cseh raktárból gyorsan és ingyenesen szállítva.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 9
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 10
  • ár/érték arány: 10

9.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Az Eskute Polluno Plusról üvölt, hogy ez egy városi kerékpár és ezt a nagy, 28×1,75 colos kerekei, illetve a hátul lévő csomagtartó egyaránt megerősítik.

A váz kialakítása miatt könnyű a kerékpárra felülni, nem kell átlendítened a lábadat az egész felett, simán csak átlépheted. A kormány mindkét vége lefelé ível, ez pedig azért jó, mert jobban tehermentesít, mintha egyenes lenne az egész és felegyenesedett üléspozícióra ösztönöz, amit a hátad és a derekad majd megköszönnek. Ezek mind kellenek ahhoz, hogy a közlekedés garantáltan kényelmes legyen a tesztalannyal, akár munkába járáshoz, szolid bevásárláshoz vagy szabadidős tevékenységhez használod.

A váz alumínium ötvözetből készül, színek terén pedig nem túl hivalkodó, hiszen az egész fekete színű. Ebben kapott helyet a 36 voltos, 20 Ah kapacitású akkumulátor, ami 720 Wh-s és

bármikor kiveheted, majd visszarakhatod, például töltés céljából ahelyett, hogy a komplett kerékpárt cipelnéd magaddal az áramforrásig.

A tesztalanyt egy 250 watt teljesítményű Bafang motor hajtja, ami 45 Nm nyomatékot képes leadni és a Roll-Base szerviz tulajdonosa, János szerint annyi alkatrész van hozzá, mint égen a csillag.

A legideálisabb sebességfokozat kiválasztásában a más kerékpárokról (Eskute Netuno, Motus City) már jól ismert Shimano Tourney hétsebességes váltó lesz a segítségedre, a megállásért pedig mechanikus tárcsafék felel, az első és a hátsó keréken egyformán 150 milliméter nagyságú tárcsákkal.

A kerékpár tömege körülbelül 25 kilogramm, ami még teljesen élhető,

terhelni pedig nem ajánlott több, mint 100-120 kilogrammal. Az elektromos rásegítésre 25 km/órás sebességig számíthatsz, ami 5 fokozatra van lebontva, de, ha elég bika vagy, akkor ennél többel is tudsz gurulni, ha kellően megtekered. Nézzük, mennyire kényelmes a tesztalannyal közlekedni!

hirdetés

Eskute Polluno Plus elektromos kerékpár teszt – A nyomatékszenzor egy igazi áldás

A Polluno Plus 25 km/órás végsebessége bőven elegendő ahhoz, hogy a kerékpár a lehető legkényelmesebben eljuttasson A-ból B-be, akár a belvároson belül vagy kívül, illetve vidéken szükséges. Ebből a végsebességből a teszt során valamiért mindig csak 24 km/órát láttam a kerékpár kijelzőjén, de 1 km/óra ide vagy oda, ez is bőven elegendő a dinamikus haladáshoz.

Ha szorult némi erő a lábadba, akkor ennél többel is tudsz gurulni, akár 32 km/órás sebességgel,

ami jó teljesítmény ahhoz képest, hogy a kerékpárnak csak hátul van váltója. Ennek a tempónak a kényelmes része 28 km/órás sebességig tartott, de a tesztalany mentségére szóljon, hogy nem erre lett kitalálva. Ha enyhén kavicsos, erdei terepre tévedsz, akkor az aszfalthoz hasonlóan egészen jól bírja azt, viszont ilyen esetben a vékony gumik hátránynak bizonyulhatnak, de ahhoz elég nagyok a 28 colos kerekek, hogy a váratlan gödrökből szépen kiringassanak. Duna-parti emelkedőknél szintén gond nélkül felvitt 17-20 km/órával a Polluno Plus, helyenként pedig csak 10 km/órával, tehát dimbes-dombos környékre is ideális. Ha megunod a tekerést, akkor jó hír, hogy

a kerékpár „sétálni” szintén tud, 6 km/órás sebességgel.

Forrás: RendeljKínait

Az Eskute Polluno Plus érdekessége, hogy ez egy nyomatékszenzoros kerékpár, ami nagy szó, mert így teljesen más érzés vele közlekedni, mint egy pedálszenzoros modellel, amilyen például az Eskute Netuno. A kettő között az a különbség, hogy

a nyomatékszenzor nem a pedál mozgását figyeli, hanem azt, hogy milyen erővel, mennyire nyomod a pedált.

Minél több energiát fektetsz a tekerésbe, annál több kakaót kap a motor, a rásegítést pedig fokozatosan adagolja, így az első pillanattól kezdve érezni fogod a különbséget, feltéve, ha próbáltál már pedálszenzoros modellt. Azok csak azt figyelik, hogy tekered-e a pedált, és ha igen, akkor beindul a motor, majd addig tol, amíg el nem éred a kiválasztott sebességfokozatot. A tesztalany sokkal finomabban gyorsít, mint egy pedálszenzoros modell,

nem rángat és nem lő ki úgy, mint egy rakéta. Összességében extra kényelmes vele közlekedni és jóval természetesebb kerékpározási élményt nyújt.

A rásegítés kiválóan igazodik az erőfeszítéseidhez, ami egy emelkedőn felfelé áldás lesz. Arról már nem beszélve, hogy ez jóval energiatakarékosabb megoldás a pedálszenzoros változathoz képest, hiszen tényleg csak akkor nyújt rásegítést a motor, amikor arra valóban szükséged van.

A kormányon elhelyezett kezelőszervek semmi extrát nem nyújtanak, de egy negatívumot hamar észrevettem, ami borzasztóan OCD romboló. Nem jó oldalra került az a kis 3 gombos vezérlőegység, ami a be- és kikapcsolásért, illetve a rásegítési fokozat megválasztásáért felel, ráadásul még fejjel lefelé is van rögzítve. Ennek valószínűleg a rövid kábel az oka és néhány kilométer megtétele után persze meg lehet szokni, hogy

fordítva kell használni a gombokat, de attól még idétlenül néz ki.

Az Eskute Polluno Plus ugyanolyan LCD kijelzővel rendelkezik, mint az Eskute Netuno, lényegében a stucniba van beépítve. Csak a legszükségesebb információkat mutatja, például az aktuális sebességet és az akkumulátor töltöttségi szintjét óriási méretben tolja az arcodba, a választott rásegítés fokozatát pedig már jóval kisebbel. Ezeken felül még láthatod az összesen megtett kilométerek számát és lényegében ennyi.

A hétsebességes Shimano Tourney váltó nem újdonság, amit az Eskute Polluno Plus kapott, ugyanezt tudja felmutatni az Eskute Netuno és a Motus City. Olcsó alkatrész, de jól teszi a dolgát. Klasszikus még az SR Rainbow DX3000 felni, rajta Kenda gumikkal, de a lengéscsillapító már jóval érdekesebb, mert állítható a keménysége. Ettől függetlenül továbbra sem szabad vele downhill pályákra tervezni, a rugónak mindössze 100 milliméteres útja van.

Fentebb már említettem, hogy a sárvédő nem mindig alap tartozék, de szerencsére az Eskute Polluno Plus esetében mégis. Lámpából nem sok került rá, csak a klasszikusok, előre egy fehér fényű, hátulra pedig egy piros fényű. Egyik sem rossz, de egy kis tuning nem árthat.

A gyártó szerint az Eskute Polluno Plus akár 80-120 kilométeres hatótáv megtételére is képes egyetlen feltöltésből a 36 voltos, 20 Ah kapacitású akkumulátorának köszönhetően. Az áramforrás valóban nem gyenge, de 100 kilométer feletti vagy legalább azt megközelítő táv valószínűleg még akkor sem fog összejönni, ha csupán az 1-es fokozatát választod a rásegítésnek, aminek egyébként semmi értelme.

Leginkább 4-es vagy 5-ös fokozaton, változatos terepen gurulva is maximum 60-70 kilométer lesz a vége.

A termék adatlapja szerint applikáció szintén tartozik a tesztalanyhoz, amit hamar meg is találtam ESKUTE néven, csak nem sokra jutottam vele, hiszen a kerékpárral már nem tudtam párosítani, pedig jó lett volna, mert számos lehetőséget tartogat az app. Ilyen például a megtett út rögzítése vagy a fények babrálása, de inkább beszéljenek helyettem a képek.

Eskute Polluno Plus elektromos kerékpár teszt 48

Forrás: Banggood

Eskute Polluno Plus elektromos kerékpár teszt – Szerviztapasztalatok

Az Eskute Polluno Plus legneccesebb komponense a beépített LCD kijelző, ami kérdéses, mennyire lesz jó megoldás 5 év múlva, de legrosszabb esetben vezérlővel együtt cserélhető. A hétsebességes Shimano Tourney váltó sem túl komoly, pontosabban fogalmazva az egyik legalapabb típus, de ez előny is, mert nem nehéz a javítása vagy a cseréje. A Bafang motornak kifejezetten örülni kell, nem betegágy, de ha mégis adódna vele probléma, akkor nem nehéz hozzá alkatrészt találni.

Az Eskute Polluno Plus megfizethető alkatrészekből áll össze, amik nem pótolhatatlanok, ettől függetlenül a kerékpár igényli az általános szervizt, bármelyik konkurenséhez hasonlóan. Sok mindent kibír, de nem árt néha

  • beállítani a féket
  • vagy a váltót,
  • egy kis olajozás és a többi.

Összegzés

Az Eskute Polluno Plus kellemes csalódás volt, hiszen összességében roppant kényelmes vele közlekedni. Ez leginkább annak köszönhető, hogy nyomatékszenzoros és meglepő, hogy ennek ellenére olyan áron kapható, mint egy pedálszenzoros változata. Persze vannak olyan alkatrészei, amik vagy nagyon alapok, vagy egészen ritkák, ilyenek például a Shimano Tourney hétsebességes váltó és a beépített kijelző, de javítás vagy csere esetén, szervizes szempontból egyik sem jelent komoly kihívást. Ezzel szemben ütőképes komponenseket is képes felmutatni a tesztalany, például a Bafang motort és a nagy kapacitású akkumulátort. Ehhez társul még egy szuper alapfelszereltség, – sárvédő, csomagtartó, lámpák -, így a megfelelő karbantartással egy hosszan életben tartható kerékpárod lehet a Polluno Plus.

A BGwickaPLPLS  kuponkód felhasználásával most 278 900 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért vesztegetik, amíg tart a készlet, cseh raktárból gyorsan és ingyenesen szállítva.

Pro

  • Teljesen fekete színű dizájn
  • Nyomatékszenzoros
  • Nagy hatótávokra képes
  • Ár/érték arány bajnok
  • Kiváló alapfelszereltség: sárvédő, csomagtartó

Kontra

  • A beépített kijelzője túlságosan speciális
  • Az applikációval nem lehet összekötni

Az Eskute Polluno Plus elektromos kerékpár nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés