Eskute Netuno elektromos kerékpár teszt
Van benne erő
Forrás: Banggood
Az elektromos kerékpárok egyre népszerűbbek, hiszen sok-sok kilométer megtehető velük komoly fizikai megerőltetés nélkül. Az Eskute Netuno tökéletes példa erre a célra, hiszen egy 250 watt teljesítményű Bafang motor hajtja, az akkumulátora pedig 36 voltos és 14,5 Ah kapacitású, így a gyártó szerint a hatótávja akár 65 kilométer is lehet. A BGESKUTEHU kuponkóddal most 236 400 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért vesztegetik a Banggood oldalán, cseh raktárból, ingyenesen szállítva.
Forrás: RendeljKínait
Az elektromos kerékpár minősége első ránézésre teljesen rendben van,
nemcsak a fényezés, hanem a hegesztések is szépek és szerencsére az egész mentes a gagyi részletektől. A fekete, helyenként pedig kék színű elemekkel ellátott váz alumíniumból készült és ez ad otthont a 36 voltos, 14,5 Ah kapacitású, tehát 522 Wh-s akkumulátornak, ami egy fokkal izmosabb, mint amit a Motus City kerékpár kapott, viszont ugyanúgy eltávolítható töltés céljából a bicikliről. Elektromos járgányunkat egy 250 watt teljesítményű Bafang motor hajtja, amiről minden fontosat megtudtam Jánostól a Roll-Base szervizben. Nem ez az első e-bike, ami ilyen típussal büszkélkedhet a hátsó kerekében, hiszen ez az egyik legnagyobb motorgyártó Kínában. Ha motor terén Bafang típusúról beszélünk, akkor nagy valószínűséggel a hajtás is az lesz és jó hír, hogy ezekkel nagyon ritkán van probléma. Ha mégis gond lenne vele, akkor sincs vége a világnak, alkatrész bőven van hozzá.
Galéria
Forrás: Banggood
A fentebb említett Bafang motor 65 Nm nyomaték leadására képes, a megfelelő sebességfokozat kiválasztásáról pedig a már sok másik bicóról jól ismert, hétsebességes Shimano Tourney váltó gondoskodik, ami szépen mondva egy baráti árú komponens, csúnyán mondva pedig a legolcsóbb, legalapabb opció.
A Netuno végsebessége maximum 25 km/óra,
de érdemes kitérni rá, hogy ezt hogyan is érti a gyártó. Ez pusztán azt jelenti, hogy a rásegítés ekkora sebességig működik, 5 fokozatra lebontva, de ha elég bikának érzed magad, ennél jobban is megtekerheted. A kerekek és a gumik klasszikus méretűek, 27,5×2,1 colosak, a gyors megállásról pedig szokás szerint dupla tárcsafék gondoskodik, közismertebb nevén bowdenes megoldás, 160 milliméter átmérőjű tárcsákkal. Ebben az árkategóriában ugyan nem elvárható, de egy hidraulikus verzió jobb lenne, mert ettől eleinte nem voltam elájulva, de egy János általi gyors beállítás sokat javított rajta. Az elöl található ZOOM márkájú teleszkóp ismerős volt és nem kellett mélyre ásnom az emlékeimben, hogy miért, el is árulom: ugyanilyen van a Motus City modellen. Tesztalanyunk tömege szerencsére nem éri el a 30 kilogrammot, 27 környékén mozog, ez pedig pont elegendő ahhoz, hogy ne legyen óriási szívás átemelni egy-egy, az átlagosnál magasabb útpadkán vagy felvinni néhány lépcsőfokon. Terhelhetősége maximum 125 kilogramm, de nézzük, milyen vele gurulni!
a töltöttségi szintet és az aktuális sebességet óriási betűmérettel tolja az arcodba,
viszont a választott rásegítés fokozatát már csak egy pirinyó számmal jelzi, az összesen megtett kilométert pedig gyakorlatilag semmivel. Szerencsére nem érintős, hanem a kormány bal oldalán tartozik hozzá egy kis vezérlő, amit szintén nem túloztak el. Egy gomb felel a be- és kikapcsolásért, kettő másikkal pedig fel és le lépegethetsz a rásegítés 5 fokozata között és ennyi. Szervizelési szempontból kérdéses, hol lesz ez a beépített kijelző mondjuk 5 év múlva, viszont, mint korábban megtudtam, a komputer cseréje a vezérléssel jár együtt, így alternatív megoldás mindig van, az Eskute Netuno vázában pedig rengeteg a hely, ha egy új típust szeretnél belekábelezni.
Valószínűleg a 65 Nm nyomaték miatt hittem azt már az első kör alkalmával, hogy a motor teljesítménye több, mint 250 watt, inkább kétszer ennyire saccoltam. Ez a tesztalanyunk is pedálszenzoros megoldással rendelkezik, de megmondom őszintén, hogy nem igazán volt ingerenciám a sok tekerésre, hiszen
az 5 fokozatban állítható rásegítés annyira durván megtolja a szekeret, hogy felesleges sok energiát beletenni. Már egyetlen egy tekerés elég ahhoz, hogy az Eskute Netuno méterekkel előre reptessen,
persze nem az alacsony fokozatok választása során. Azok inkább csak ott hasznosak, ahol nem kell nagy sebesség, például lassú manőverezéskor, amikor gyalogosokat kerülgetsz, bár ebben az esetben nem is muszáj a rásegítés használata, anélkül is teljesen jól élhető a kerékpár.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
A Shimano Tourney váltót megint csak jól ismerjük más elektromos kerékpárokról, például a Motus City is ezt kapta és ismét elmondható róla, hogy az alsópolcos árcímke ellenére teljesen jól végzi a dolgát. Az SR Rainbow DX3000 kerekek sem okoztak nagy meglepetést, a 27,5×2,1 colos Kenda gumikkal pedig nem sokáig voltunk barátok, ugyanis az első belsője hamar cserére szorult, pedig nem egy downhill pályán kezdtem vele. Ismét a Motus City-t tudom felhozni példának, ugyanis a tesztjében említettem, hogy a sárvédő nem mindig alap tartozék és ez most be is bizonyosodott, pedig megmentett volna némi mocsoktól. A gyártó kosarat vagy ahhoz szükséges rácsot sem mellékelt, de igény esetén ezek pótolhatók.
A ZOOM márkájú teleszkóp ismét nem újdonság, inkább már le sem írom, melyik modellnél találkoztam vele legutóbb, úgyis kitalálod. A keménysége igény szerint állítható, tehát lezárás esetén nem rugózik, ami a sima aszfalton felesleges is lenne, kinyitás esetén viszont képes rá minimálisan, ez pedig terepen jön jól. A meglehetősen hosszú nyeregcső extra ülésmagasságot biztosít még az alacsony versenyzők számára is, bár a kerékpár papíron 160-190 centiméter magas személyeknek ajánlott. Az ülést a helyedben lecserélném az elsők között, mert ekkora hatótávokra nem méltó, pontosabban nem elég kényelmes, viszont az elöl lévő fehér és a hátul lévő piros LED fényekre nem lehet panasz.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Az Eskute Netuno 36 voltos és 14,5 Ah kapacitású, tehát 522 Wh-s akkumulátorának az alumíniumból készült váz ad otthont, ami egy igencsak érdekes megoldás ahelyett, hogy simán csak rárögzítették volna, hiszen így menet közben szerencsére nem csörög, nem zörög. 18650-es Samsung cellákkal van tele és
igény esetén simán kiemelheted a komplett áramforrást egy kulcs segítségével a vázból,
hiszen ezt egyszerűbb felvinni magaddal a panel 8. emeletére töltés céljából, mintsem, hogy felcipeld a komplett kerékpárt. Papíron a teljes feltöltési ideje 7-8 óra, de a valóságban ez inkább a 6 órához volt közelebb, így elég ennyivel előre megtervezned, ha letekernél vele 50+ kilométert. Papíron a hatótávja 55-65 kilométer és hozta is az ígérteket, hiszen a szemét is kinyomva, 5-ös fokozatú rásegítéssel 59 kilométer lett a vége, de alattad teljesen más számot is produkálhat.
Forrás: Banggood
Eskute Netuno elektromos kerékpár teszt – Szerviztapasztalatok
Sok más, tesztalanyunkhoz hasonló, megfizethető alkatrészekből összeállított e-bike mellett az Eskute Netuno kerékpárról is elmondható, hogy igényli a szervizt bizonyos időközönként. Nem árt neki néha egy fék- vagy váltóbeállítás, esetleg egy kis olajozás, de ezek ezres nagyságrendű kilométerek megtétele után ajánlottak. Összességében elég sok mindent kibír, tehát a megfelelő karbantartás elmulasztása ellenére is kell neki pár év, hogy elkezdjen széthullani, bár ezt továbbra sem tanácsos megvárni.
Gyenge komponensei közé tartozik a ZOOM első villa, ami lényegében annyira alapmodell, hogy szerencsére nem sok minden tud benne elromlani, a beépített kijelzővel pedig, ha problémád akadna, akkor arra is van megoldás – legrosszabb esetben vezérlővel együtt. Hegyi terepre nem való tesztalanyunk, főleg akkor, ha megpakolnád és túlterhelnéd, mert akkor még a híres Bafang motor is meghibásodhat úgy, hogy a benne lévő, három darab műanyag fogaskerék tönkremegy, de még ez sem egy javíthatatlan eset, alkatrészekben nem szűkölködik a piac.
Összegzés
Az Eskute Netuno „személyében” ismét egy megfizethető alkatrészekből összeállított, viszont annál strapabíróbb kerékpárt ismerhettünk meg. Vannak ugyan gyenge elemei, amik szervizre vagy cserére fognak szorulni, ha elhanyagolod a megfelelő karbantartást, viszont ezeket leszámítva tesztalanyunk egy hosszan életben tartható kétkerekű. Sima betonúton és terepen egyformán magabiztosan kezelhető, az erejére és a hatótávjára pedig nem lehet panasz, így hobbicélra vagy melóba járósnak egyformán jó választás, ha nem szeretnéd a gatyádat is rákölteni egy elektromos kerékpárra.
Az Eskute Netuno a Banggood oldaláról 236 400 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelhető, ha bemásolod a helyes mezőbe a BGESKUTEHU kuponkódot. A kerékpár cseh raktárból, ingyenesen szállítással érkezik.
Pro
- A dizájn pöpec
- Az ígért hatótávot szépen hozza
- Egyetlen tekerés is méterekre repít
- Az akkumulátor a vázban kapott helyet, de kivehető
Kontra
- A kijelzője nem mutat minden fontos részletet
- A kijelzője beépített, kérdéses, hogy a későbbiekben mennyire lesz szerelhető
- Sárvédő, kosár és rács hiánya