hirdetés

DUOTTS F26 elektromos kerékpár teszt

A bringa, amitől a hegyek megszeppennek

teszt
DUOTTS F26 elektromos kerékpár teszt 1

Forrás: duotts.com – DUOTTS F26

Raven96
írta: Raven96
2025-04-08

Ha unod már, hogy a sártengerek, az öklömnyi kavicsok és a meredek emelkedők minden bringázást túlélőtúrának álcáznak, akkor itt az ideje szintet lépni a DUOTTS F26-tal. Ez nem egy játszós bicikli, hanem egy 26 colos terepgumikon érkező, duplamotoros modell, amit 1500 watt összteljesítmény hajt és ha kell, akkor 50 km/óra körüli sebességgel ledózerolja alattad az utat. Ennek az árát is megkérik, hiszen most a RENDELJKINAITF26  kuponkóddal 549 300 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért vesztegetik a DUOTTS hivatalos oldalán. 3-féle ajándék és 1 év garancia jár hozzá, a szállítás pedig ingyenes.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 8
  • felszereltség, funkciók: 9
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 8

8.2

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Egy nyúlfarknyival több, mint 2 évvel ezelőtt teszteltünk először DUOTTS márkájú járgányt, ami a mai napig közkedvelt C29 volt, teszt itt, viszont most egy sokkal brutálisabb modell gurult be hozzánk. Az F26 egy iszonyatosan masszív, vagány megjelenésű e-bike, ami már ránézésre is azt üzeni, hogy „nem játszani jöttem”. Az alumíniumból készült váza robusztus, fekete és ezüst színű, de fekete és piros színkombinációban szintén kapható, ami már egyenesen fenyegető kinézetet kölcsönöz neki.

A kemény külsőhöz és ütős műszaki paraméterekhez komoly összeszerelési folyamat társul. Miután kihámozod ezt a körülbelül 40(!) kilogrammos, elektromos vaddisznót a dobozából és megszabadítod az összes csomagolóanyagtól, illetve kábelkötegelőtől, kezdődhet az összeszerelés. Az alábbi sorrendet ajánlom:

  1. kormány rögzítése
  2. ülés felhelyezése (mert így jobb felfordítani a kerékpárt, ha ez már rajta van)
  3. első kerék felszerelése a hozzá tartozó sárvédővel és első lámpával együtt
  4. kijelző, kezelőegység és gázkar felhelyezése a kormányra
  5. hátsó sárvédő és csomagtartó rögzítése
  6. pedálok felszerelése

A sztorinak ezzel még nincs vége, hiszen a szükséges kábeleket is össze kell dugnod és a csavarokat sem árt meghúznod, illetve mindent személyre szabottan beállítani. Az F26 doboza nemcsak ezt a monstrumot rejti, hanem sok más apróságot. Természetesen a töltő és a klasszikus használati utasítás sem maradhatott ki, de egy pumpával és egy univerzális szerszámmal szintén gazdagabb leszel, illetve még néhány darab kábelkötegelővel – biztos, ami biztos -, valamint fényvisszaverő prizmákkal. A sárvédők és a csomagtartó kvázi ajándékba járnak a tesztalanyhoz, mert ezeket egyébként nem adják csak úgy az elektromos kerékpárok mellé, tehát örülni kell nekik, ahogyan a mellékelt telefontartónak szintén, pedig szerencsétlen az egész tesztelés alatt az életéért küzdött, mert nem igazán való neki a rázós terep – ellenben a DUOTTS F26-tal.

hirdetés

DUOTTS F26 elektromos kerékpár teszt – Kétkerekű bulldózer

Ha a vadregényes tájak és a földutak nagy rajongója vagy, esetleg a mindennapi közlekedésed részét ilyen terepek jellemzik, akkor az F26-ot neked találták ki. Csak a vak nem látja, hogy ez egy off-road modell, tehát ideális saras, homokos, füves, kavicsos, erdei és mindenféle durva terepre, ahol kellemes tekerés helyett inkább „csapatni” kell, hiszen az egész bringa olyan, mint egy tank. Nem a szépségéért van, hanem arra, hogy eltaposs vele egy komplett domboldalt.

Forrás: RendeljKínait – DUOTTS F26

A DUOTTS F26-ot két 750 watt teljesítményű motor hajtja, tehát az összteljesítménye 1500 watt, ami nem gyenge,

de egyetlen gomb segítségével bármikor eldöntheted, hogy csak egy vagy mindkét motort használja. 2×65 Nm nyomatékot képes leadni, ötféle rásegítési fokozatból választhatsz és pedálszenzoros módon működik, tehát csak azt figyeli, hogy tekered-e a pedált, nem pedig azt, hogy mennyire nyomod, mint amit egy ennél is drágább, nyomatékszenzoros modell néz.

Hamar lelövöm a poént, de az F26 egyik hátránya pontosan ebben az óriási erőben rejlik.

Meg kell tanulni az irányíthatóságát és tudnod kell a határokat, mert nem egy pálcika rollerről van szó. Egy kicsit fáziskéséses, de ez a pedálszenzoros mivoltából ered. Kell neki 1-2 másodperc, hogy megmozdítsa a saját, 40 kilogramm körüli tömegét a felhasználó súlyával együtt és a vártnál tovább is tart a rásegítés ereje, hiszen még akkor is kell számolnod pár másodperccel, amikor már nem lenne rá szükséged. Kegyetlenül meg tud indulni, gyakorlatilag elrepít, főleg akkor, ha az 5 rásegítési fokozatból a legnagyobbat használod, ráadásul mindkét motorral együtt.

Forrás: RendeljKínait – DUOTTS F26

Az F26 természetesen lekorlátozva érkezik, először csak 25 km/órával tud gurulni, de némi guglizás és a rejtett menüben való turkálás után ebből hamar kétszer ennyi lett – bár a kijelző szerint ez sosem volt több 30 km/óránál, de inkább a Strava applikációnak hiszek, ami szerint a maximális sebességem 47 km/óra volt. Az őszintét megvallva, nem sűrűn néztem az F26 kijelzőjét, miközben ilyen tempóval repesztettem a mezőkön és földutakon át, hiszen

ahhoz ideális volt a tesztalany, hogy három motorost elkísérjek vele jó néhány kilométeren át.

Nyilván a 60-70 km/órás, sőt, néha 100 km/órás sebességet nem tudtam tartani, de szépen követtem őket alig 50 km/órával.

Forrás: RendeljKínait – DUOTTS F26

A DUOTTS F26 neve elárulja, hogy 26×4 colos gumikon gurul, amik kiválóan tapadnak még a legdurvább terepen is.

Az F26-tal olyan helyeken jártam, ahova épeszű elektromos járgány be nem gurítaná a kerekét, nemhogy még átszáguldjon mindenen, mint egy tank, a komoly emelkedőkről meg már nem is beszélve, amiken szinte röhögve vitt fel – főleg, ha mindkét motort használtam. Az úthibák elnyeléséről az első lengéscsillapítója gondoskodott, ami egy egészen combos darab, a megállásban pedig hidraulikus tárcsafékek voltak a segítségemre. Ezek már élből légtelenítve kerülnek fel, tehát erre nem volt szükség. Nem kifejezetten éreztem őket acélosnak, de nem volt velük gond, mindig időben sikerült megállni.

Nem mondanám, hogy az off-road tekerés egy szörnyen kényelmes program, de az F26 ülése jó vastag és puha, amit a csúnyábbik felem igencsak díjazott a sok-sok kilométer után. Azért viszont jár a fekete pont, mert kegyetlenül kemény a markolat, valamint a legolcsóbb hétsebességes Shimano Tourney váltó került rá, amit a körülbelül fele ennyibe kerülő, elektromos kerékpárok szintén megkapnak – lásd például Eskute Netuno, Eskute Polluno és Motus City MYT2022. Az alacsony árcédula ellenére tette a dolgát és egyébként ekkora teljesítménynél már szinte majdnem mindegy, hogy mi kerül rá, tehát megbocsátható, de azért néha jól jön, ha tudsz váltogatni.

Forrás: RendeljKínait – DUOTTS F26

Az F26 egy számomra – és sajnos János, a Roll-Base szerviz tulajdonosának számára is – eddig ismeretlen kijelzőt kapott, ami a szokásos menetinfókat mutatja: pillanatnyi sebesség, választott rásegítési fokozat, adott út során/összesen megtett táv, akkumulátor töltöttségi szintje és hasonlók, napfényben tök jól látható minden.

A mellette lévő USB-A töltőcsatlakozó viszont jóval érdekesebb, mert ezzel menet közben töltheted a telefonodat, ha már az utolsó százalékokat rúgja, viszont akkor persze a kerékpár akkumulátora is gyorsabban merül.

Fényből a kötelezők kerültek az F26-ra: az első kerék fölött van egy klasszikus, fehér színű lámpa, illetve hátul egy piros színű féklámpa, ami a csomagtartó alatt figyel. Mindkettőt egy egyszerű billenőkapcsolóval lehet kapcsolgatni és ez alatt van a duda kapcsolója, ami kissé mesterkélt és kevésbé hangos.

A DUOTTS F26-hoz (és a gyártó sok más modelljéhez) applikáció szintén tartozik, amitől jóval többet vártam, mint amire valójában képes.

A legnagyobb siralmam, hogy lehetne vele trackelni az utat, de akárhányszor elindítottam, valahogy elhalt a folyamat

– feltételezem, nem szereti a telefon lezárt képernyőjét, de menet közben senki sem azt fogja nyomkodni. A rásegítési fokozatot az appból is megválaszthatod, aminek nem sok értelme van és nagyjából ugyanazokat az adatokat látod itt is, mint az e-bike kijelzőjén: akkumulátor töltöttségi szintje, megtett táv és a többi, beszéljenek helyettem a képek.

A DUOTTS F26 egy 48 voltos, 20 Ah kapacitású Samsung akkumulátorral rendelkezik, ami kivehető a vázból, tehát nem kell az egész bringát hurcibálnod, ha már töltésre szorul. A gyártó 100-120 kilométeres hatótávot ígér pedálrásegítéssel, egy feltöltésből, tisztán elektromos módban pedig nagyjából fele ennyi várható, de ez persze függ a felhasználás módjától. Egy ilyen bitang erős gép esetén szinte már lemérhetetlen, hogy mit tud a 48 volt és a 20 Ah elegyéből összeálló 960 Wh-nyi energia.

Kizárt, hogy ne húzogass oda neki,

én sem tudtam megállni, így három motorossal együtt, isten háta mögötti terepen túrázva 41 kilométer lett a vége. Mindezt úgy, hogy leginkább a 4-es és az 5-ös rásegítési fokozatot használtam, ahol a tekerés már nem sokat ér és néhányszor bevetettem mindkét 750 wattos motort. Kicsit több, mint 30 kilométer megtétele után már imádkozni kezdtem, hogy hazajussak, ezért a gyors tempót felváltotta a tekerés, mindössze 1-es vagy 2-es rásegítéssel, ami nagyjából 15-20 km/órás sebességet jelent. Ha végig csak így „andalogtam” volna, ráadásul csak egy 750 wattos motor segítségével, akkor valószínűleg nagyjából kétszer ennyi távot tudnék felmutatni, de nem érezném reálisnak, hiszen a DUOTTS F26 nem ilyen forgatókönyvhöz készült.

Forrás: RendeljKínait – DUOTTS F26

Az off-road után természetesen betondzsungelben is ki lett próbálva, ahol marhára észnél kell lenned, hogy hogyan használod – nemcsak az ereje, hanem a méretei miatt szintén.

Az F26 csupán 5 centiméter híján 2 méter hosszú és mint korábban írtam nagyjából 40 kilogrammot nyom, tehát se padkán, sem pedig vonatsínen nem kellemes átemelni, meg igazából sehol sem. Rásegítés nélkül rettentően nehéz tekerni, ráadásul, ha már nagyon merülőben van, akkor az 1-es rásegítés sem segít, tekerheted szenvedve 5-6 km/órás sebességgel. A terhelhetősége 150 kilogramm és 170-200 centiméteres magassághoz ideális, amit érdemes szigorúan venni, mert egy igazán terjedelmes kerékpárról van szó.

DUOTTS F26 elektromos kerékpár teszt 38

Forrás: duotts.com – DUOTTS F26

DUOTTS F26 elektromos kerékpár teszt – Szerviztapasztalatok

A DUOTTS F26 ugyanazt a féket kapta, mint a DUOTTS C29 – ezt gyakran alkalmazza a gyártó, mert egyszerűen szerelhető és javítható. A motorok viszont némi törődést igényelnek: körülbelül 4000 kilométer után szét kell őket szedni és bezsírozni, mert kevés zsírral vannak összerakva, ezért egy idő után hangjuk lesz. Hegymenetnél viszont nem kell őket félteni, nem égnek le, sem a vezérlő. A kijelző sajnos újdonság, de váltóból és pedálszenzorból szintén ugyanaz került rá, mint a C29-re, tehát ezek univerzális komponensek és általában vannak készleten a gyártónál. A defektektől sem kell tartani, a gumik állati jól bírják, de ha nem akarod a véletlenre bízni, akkor egy nagy flakon zöld trutymó beszerzése ajánlott, más néven slime vagy defektjavító folyadék. A fékek légtelenítve kerülnek fel, a fékkar pedig egy viszonylag régi konstrukció, de újítottak rajta és azóta összességében jól működik.

Összegzés

Kezdjük a feketelevessel: az F26 piszkosul nehéz, hiszen körülbelül 40 kilogrammot nyom, úgyhogy, ha a panel 10. emeletén laksz, akkor a liftet kell választanod – vagy másmilyen bringát, esetleg lakást. Városi forgalomba is olyan, mint tankkal pizzát kiszállítani – lehet, csak túlzás, plusz nem ajánlott. Az sem előnyös, hogy az applikáció annyit ér, mint a perec közepe. Az F26 szűk felhasználási területre ideális, na de, ha terepről van szó, akkor tündököl: dupla motor, parádés erő, vastag gumik, combos teleszkóp – ez már nem bringázás, hanem földgyalulás. Jöhet sár, homok, kavics vagy meredek emelkedő, ha megfelelő magassággal rendelkezel, akkor 1-2 apróságot, például a kemény kormánymarkolatot leszámítva még off-road esetén is kényelmes lesz, valamint a nagy hatótávok során. Hétköznapi közlekedési eszköznek egyértelműen erős túlzás. Az egyetlen hely, ahol jó vele, az az off-road, ahol lehet vele csapatni, tehát azoknak való, akik nem kérnek az aszfalt simaságából, hanem ott kezdik, ahol más már tolja a biciklit.

Ha úgy érzed, hogy a természetben való tekerés kihívás, akkor a DUOTTS F26 rá a válasz: a RENDELJKINAITF26  kuponkód felhasználásával jelenleg 549 300 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelhető a DUOTTS hivatalos oldaláról. 3-féle ajándék és 1 év garancia tartozik hozzá, a szállítás pedig ingyenes.

Pro

  • Durva menetteljesítmény, főleg hegyen
  • Nagy hatótáv
  • Masszív anyaghasználat
  • Alapos felszereltség
  • A legdurvább terepeket is simán viszi
  • Töltheti a telefonodat menet közben
  • A szervizelése nem horror, van hozzá alkatrész

Kontra

  • A brutális ereje egyben a hátránya is
  • Csak terepre jó, városba élhetetlenül nagy
  • Nehéz, 40 kilogrammot nyom
  • Az applikáció sz@rt sem ér
  • Egy minőségibb markolat illene rá, de ez könnyedén cserélhető

A DUOTTS F26 elektromos kerékpár nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés