hirdetés

Bogist M5 Pro-S elektromos robogó teszt

Nem csak a húszéveseké a világ

teszt
Bogist M5 Pro-S elektromos robogó teszt 1

Forrás: Banggood

Raven96
írta: Raven96
2024-08-30

Begurult hozzánk tesztre a Bogist M5 Pro-S, ami a „sima” M5 Pro újragondolt és felturbózott változata. A roller-robogó hibrid kinézete nem sokat változott, viszont néhány dolog jobb lett egy kicsivel. Az újabb modell dupla lengéscsillapítással büszkélkedhet és 40-ről 48-ra nőtt a maximális sebessége, illetve kapott egy nagyobb akkumulátort is. Tesztalanyunkat a BGM5PSHU  kuponkóddal most 148 600 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért tudod megrendelni a Banggood oldaláról, cseh raktárból, ingyenes szállítással.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 7
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 7
  • ár/érték arány: 9

7.8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Attól függetlenül, hogy a Bogist M5 Pro-S elődje az M5 Pro, rengeteg hasonlóságot lehet felfedezni közte és az M5 Elite között, amit még tavasszal teszteltünk és imádtuk. Tesztalanyunk továbbra is alumíniumötvözetből készült vázzal rendelkezik, a roller-robogó hibrid forma pedig maradt a megszokott. Elöl és hátul is klasszikus tárcsafékkel és 12 colos gumiabroncsokkal van ellátva, ami a reklámanyagban lévő képeken csak úgy hasít a köves úton. A vastag ülés mögött, lent található a rácsos bevásárlókosár, ami igény esetén leszerelhető. Az egész járgány fekete és piros színekben pompázik, próbál menő lenni. A kormányon egy kicsi LCD kijelző is helyet kapott és LED lámpákkal szintén felszerelték tesztalanyunkat, amihez a szükséges szerszámokon, a töltőn, a használati utasításon és a számzáras láncon felül egy ugyanilyen színekben pompázó telefontartót is küldenek.

Bogist M5 Pro-S elektromos robogó teszt 9

Forrás: RendeljKínait

Az M5 Pro-S már nagyrészt összeszerelve érkezik, nem lesz vele sok tennivalód. Elég csak az ülést és a kormányt rászerelned. Előbbinek a magassága állítható, utóbbié sajnos nem. Ezen felül persze az sem árt, ha tüzetesebben átnézed az egész elektromos járművet és minden csavarját kellően meghúzod. Emlékszem, hogy az M5 Elite anyaghasználatával összességében meg voltam elégedve, mert egyben volt a cucc, viszont

jelenlegi tesztalanyunk tele van zörgős műanyagokkal, a fellépő burkolata pedig sajnos egyáltalán nem stabil.

Motorja 500 watt teljesítményű, amivel papíron a végsebessége 48 km/óra, bár ez az utas tömegétől is függ, ki mennyit tud belőle kihozni. Akkumulátora 48 voltos és 13 Ah kapacitású, amivel a gyártó 35 kilométeres hatótávot ígér egyetlen feltöltésből. Köztudott, hogy ezt szintén sok minden befolyásolja, de most valószínűleg nem füllentett akkorát a gyártó, mint amekkorákat szoktak általánosságban, hiszen ez egy teljesen reális szám. Nézzük, tényleg elmegy-e ilyen messzire!

hirdetés

Bogist M5 Pro-S elektromos robogó teszt – Régen minden jobb volt

Meg sem merem számolni, hogy az elmúlt évek során mennyi elektromos járgány járt nálunk teszten, amiknek egy részét volt lehetőségem górcső alá venni. Az összes modell közül kiemelkedő kedvencem volt a Bogist M5 Elite, hiszen a vastag ülésével és az átlaghoz képest nagy, 14 colos kerekeivel élvezet volt vele közlekedni. Mivel jelenlegi tesztalanyunknál adott ugyanaz a roller-robogó hibrid forma, bíztam benne, hogy az utazás hasonlóan kényelmes lesz.

Jelen esetben a kerekek „csak” 12 colosak, viszont az ülés ugyanolyan vastag és puha, mint amire emlékeztem, így

összességében nagyon kényelmes lenne a járgány, ha nem akart volna szétesni alattam már a legelső perctől kezdve.

A fellépő burkolata volt az egész anyaghasználat leggyengébb láncszeme, hiszen folyamatosan feljött és állandóan hozzáért az ülést tartó vázrészhez. A kosár teteje már a legelső bukkanónál letört, de jobb alapból leszerelni az egészet, mert idegesítően zörög. Azt sem láttam jónak, hogy a fékkábel egy gyorskötözővel volt rögzítve az első lengéscsillapítóhoz. Összességében hanyagnak éreztem tesztalanyunk anyaghasználatát, ez pedig nem sok biztonságérzetet nyújt menet közben, pedig a teljesítményére nem lehet rosszat mondani. Ugyan a motorja „csak” 500 wattos, mégis szépen gyorsul.

Ugyanúgy suhan, mint az elődje, de nyilván nem ezzel fogsz gyorsulási versenyeket nyerni.

Könnyű vele manőverezni és nincs szükség túl sok helyre ahhoz, hogy bekanyarodj vele vagy megfordulj, mint például azt nagyobb rollerek esetében tapasztalni. Kulcsos indítású, a gázkart pedig magad felé kell húzni gyorsításnál, akárcsak a robogóknál. Papíron a végsebessége 48 km/óra, ami eléggé bántja az OCD-met, mert vagy legyen 45 vagy 50, ez a 48 elég érdekes, de ennyit nem is láttam tőle. 42 km/óránál többet nem tudtam belőle kihozni, bár ez sem rossz, természetesen ezt az utas tömege is befolyásolja.

A Bogist M5 Pro-S kerekei nemcsak a reklámanyagban, hanem a valóságban is hasítják a kavicsos talajt.

A murvát szintén gond nélkül túlélte és a homokban sem csúszkált, a sárvédők pedig elöl és hátul egyaránt felfogták a felverődő dzsuvát. A lengéscsillapítóinak hála nem kell átérezned az úthibákat, szerencsére valamennyire tompítják őket. Emlékszem, hogy a Bogist M5 Elite remek fékkel rendelkezett és szerencsére tesztalanyunké is elég jó. Hosszabb távon egyébként érdemes odafigyelni rá, hiszen az a tárcsafék egyetlen hátránya, hogy folyamatosan ki van téve a zord időjárásnak, ezért hajlamosabb a rozsdásodásra, ami az idő múlásával sajnos kiszámíthatatlan fékezést eredményez, ezért érdemes a járgánnyal időnként ellátogatnod a budapesti Roll-Base szervízbe. A Bogist M5 Pro-S autóval történő szállítása nem lehetetlen, hiszen összehajtható a jármű. Ez itt annyiban nyilvánul meg, hogy a kormány csövét a tövénél le lehet hajtani hátrafelé, viszont érdemes az ülést is levenni, így nagyobb eséllyel fér be az autóba.

Forrás: RendeljKínait

Tesztjárgányunk LCD kijelzője roppant minimalista, mégis minden fontosat mutat: töltöttségi szint, aktuális sebesség, összesen megtett távolság. Láttam már korábban ilyet és gondolom könnyedén kitalálod, hogy melyik Bogist modellen. Azóta nem fejlődött túl sokat a dolog, egyetlen újdonságot véltem felfedezni, méghozzá azt, hogy egy kis számmal – 1, 2, 3 – jelzi a sebességet is. Ennél több újítás is övezhetné a helyzetet, mert például

az a halálom, hogy a töltöttségi szintet nem százalékosan, hanem 4 kis csíkkal jelzi

és azok össze-vissza villognak menet közben, a sebesség mértékétől függően. Ha gyorsan mész, csökken egy csíkot, majd, ha ismét lelassítasz, akkor visszakerül. A kormány bal oldalán külön-külön gombot kapott a LED világítás és a duda, utóbbi nem túl acélos, de azért meghallja majd a közlekedés többi résztvevője. A LED fények sem rosszak: elöl, a kormánycső közepénél találsz egy fehér fényűt, hátul, a kosár alatt pedig egy piros fényű féklámpát.

A roller-robogó hibrid hatótávja 35 kilométer a gyártó szerint, ami egy egészen reális adat, pedig általában ennél jóval nagyobb túlzásokkal lehet találkozni. A tesztelés végeredménye egészen közeli lett az ígérthez, hiszen összesen 27 kilométert sikerült kihoznom a járműből egyetlen feltöltéssel. Mindezt úgy, hogy leginkább közepes fokozaton használtam, tehát 20 km/óra körüli sebességgel közlekedtem, egyszer-kétszer pedig kinyomtam a szemét, hogy kiderüljön, mennyit megy alattam. A komputer nem sokat csal, körülbelül 1,5 kilométert tévedett a Strava applikációhoz képest, ennyi szerintem még vállalható. 10 fokos emelkedők megmászására képes, ami nem sok, de persze ennél többet is tud, csak akkor 5 km/órás sebességgel vánszorog felfelé. Papíron 120 kilogrammal terhelhető, de én nagyon maximum 80-90 kilogrammos tömeggel ajánlom, egyfelől az anyaghasználat gyengesége, másfelől a komolyabb emelkedők miatt.

Bogist M5 Pro-S elektromos robogó teszt 19

Forrás: Banggood

Bogist M5 Pro-S elektromos robogó teszt – Szerviztapasztalatok

A Bogist M5 Pro-S-nek van néhány gyengesége, de Roll-Base János szerint még így is egy kevésbé problémás járgány, amiről szerencsére sok jót lehet elmondani:

  • nyüstölhető jármű
  • hétköznapi közlekedéshez és kisebb bevásárlásokhoz teljesen jó
  • egyszerű szerkezet, így az idősebb korosztálynak is ideális
  • komoly típusbetegségektől mentes modell
  • alkatrészben sem szenved hiányt, nem megfizethetetlen darabokból áll össze
  • a hatótáv növelése szempontjából ez egy bővíthető konstrukció

Összegzés

A Bogist M5 Elite után picit többet vártam a Bogist M5 Pro-S-től, viszont összességében így sem egy rossz elektromos jármű. Az anyaghasználat bizonyos helyeken sajnos nem a legjobb, viszont szépen gyorsul és a hatótávja is teljesen jó a hétköznapi cirkáláshoz, illetve a pékségbe vagy a kisboltba való kiruccanáshoz, főleg az idősebb korosztálynak. Típusbetegségektől mentes és könnyedén bővíthető, valamint javítható konstrukció, így annak szintén ideális, aki az átlagosnál egyszerűbb elektromos járművet keres és elvonatkoztatna a hagyományos rollerformától.

Tesztalanyunk most a BGM5PSHU  kuponkód felhasználásával 148 600 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelhető a Banggood oldaláról, ingyenes szállítással. Cseh raktárból küldik, így hamar megérkezik.

Pro

  • Jól gyorsul, könnyedén lehet vele manőverezni és megfordulni
  • A hatótáv egészen reális az ígérthez képest
  • Hétköznapi cirkáláshoz és kisebb bevásárláshoz teljesen jó, akár időseknek is
  • Típusbetegségektől mentes, egyszerű konstrukció

Kontra

  • Helyenként gyenge és hanyag anyaghasználat
  • Minimalista kijelző

A Bogist M5 Pro-S elektromos robogó nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés