hirdetés

ANGWATT F1 elektromos roller teszt

Legózzuk össze, amink van

teszt
ANGWATT F1 elektromos roller teszt 1

Forrás: RendeljKínait – ANGWATT F1

Raven96
írta: Raven96
2025-03-19

Nem olyan régen napvilágot látott az új ANGWATT F1, amit 1000 watt teljesítményű motor, 40-50 km/óra közötti maximális sebesség, 48 voltos és 18,2 Ah kapacitású akkumulátor, illetve 50-70 kilométer közötti hatótáv jellemez. Már csak az a kérdés, hogy ez mennyire élhető konstrukció és megéri-e azt a 182 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot, amit az EUF1N25  kuponkóddal érhetsz el a Banggood oldalán. Az elektromos roller cseh raktárból érkezik, ingyenes szállítással.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 6
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 7
  • ár/érték arány: 8

7.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Az igazán közeli ismeretség már csak a C1 és a C1 Max típusokkal hiányzik, illetve a „régi” F1-et sem vettük górcső alá, de most megérkezett az újabb változata, ami mégsem tűnik annyira újnak – ezt majd kicsit lentebb kifejtem. A tesztalany összeszerelése nem túl jó móka, mert hiába érkezett nagyjából összerakva, a kormány például fordítva volt rajta, bár valószínűleg csak a hatékony csomagolás érdekében. Értelemszerűen a helyes irányba kell állítanod vagy neked felraknod a helyére, attól függően, milyen állapotban érkezik és még a komputert is rögzítened kell rá, arról már nem beszélve, hogy mindene csörög-zörög, még a lengéscsillapítók is.

Nagyon alaposan meg kell húzni a rolleren minden csavart és beállítani a fékeket, különben életveszély vele elindulni – klasszikus ANGWATT.

Az összeszerelés közben sajnos nem egy menet „elnyalódik”, alátétekről pedig ne is álmodj, de legalább egy multifunkcionális szerszámmal gazdagabb leszel. A csomagból természetesen a roller töltője és használati utasítása sem marad ki, amit nem szabad alulértékelni, mert minden specifikáció és szabály részletezve van benne, de a rejtett menünek is szenteltek benne 2 oldalt.

Forrás: RendeljKínait – ANGWATT F1

Az új F1 váza vas- és alumíniumötvözetből készül, az egész roller laza 27 kilogrammot nyom, a teherbírása 120 kilogramm. Furcsa lenne, ha nem lehetne összecsukni a konkurensekkel ellentétben, ráadásul az összecsukó mechanizmusa megegyezik a T1 és még más gyártó modelljein láthatóval. Az F1 „City Scooter” becenevet kapott, ehhez pedig kevésbé rücskös, 10 colos gumik dukálnak, elöl-hátul bowdenes tárcsafék segít a megállásban. A motorja 1000 watt teljesítményű és a hátsó kerékben kapott helyet, a maximális sebességét 40-50 km/óra közé saccolja a gyártó. Maximum 25 fokos emelkedők megmászására képes és a 48 voltos, 18,2 Ah kapacitású akkumulátorral 50-70 kilométeres hatótáv várható a gyártó szerint. Nézzük, mire képes a kicsike!

hirdetés

ANGWATT F1 elektromos roller – Abból élünk, amink van

A „régi” ANGWATT F1 ugyan nem járt nálunk teszten, de így is hamar feltűnt, hogy az új F1 valahogy mégsem a ráncfelvarrott verziója, sokkal inkább a lebutított változata. A régi modellt 2×1200 watt hajtotta, amivel 55-65 km/óra volt a várható max. sebesség és a 45 fokos emelkedők sem okoztak neki gondot – legalábbis papíron. 150 kilogramm volt a teherbírása, az akkumulátora 52 voltos, 28 Ah kapacitású, így a hatótávja is várhatóan 60-80 kilométer között volt a gyártó szerint,

szóval sok mindenben leverte az új ANGWATT F1-et.

Az elméletem még így sem helyes és jó, hogy nullrevízióra mindent Jánoshoz viszek a Roll-Base szervizbe, hiszen ő világosított fel, hogy ez tipikusan az az elektromos roller, aminél a készítők benéztek a raktárba, hogy milyen alkatrészből van még sok és csináltak belőle egy „új modellt”. Például a motorja borzasztóan régi konstrukció, ellenben az első lengéscsillapítója új, tehát nem 100%-ban régi, csak körülbelül… 90%-ban.

Az F1 dizájnja nem néz ki rosszul, fekete és világosszürke színű elemekből áll, de szerkezetileg korántsem éreztem tökéletesnek. A kormány magassága 3 fokozatban állítható, kis bütykök segítségével és nekem a középső fokozat volt az ideális az alig 170 centiméteres magasságomhoz, de még így is kissé nyeglének éreztem az egész kormányrudat.

Túlságosan vékony és sajnos hajlamos a nyekergésre, főleg bukkanóknál és úthibáknál.

Az egész roller olyan, mintha egy hagyományos méretűt picit összébb nyomtak volna, mert a fellépője is kisebb a megszokottnál, cserébe jó magasan van, így, aki alapból nagyon magas, annak nem biztos, hogy ez a roller lesz a tökéletes választás. Az viszont mindenképpen pozitívum, hogy a magasságállításhoz szükséges bütykök nem engedik elforogni a kerek kormányrudat a vázon belül.

Az ANGWATT F1-et egy 1000 watt teljesítményű motor hajtja, ami a hátsó kerékben kapott helyet és a valóságban olyan, mintha inkább 1200-1300 watt körüli lenne. A tesztalany alapvetően nem ajánlott dimbes-dombos környékre vagy hegyvidékre, oda inkább két motor való plusz az F1 maximum 25 fokos emelkedők megmászására képes, de meglepő módon az átlagosnál komolyabb, Duna-parti emelkedőkön is vígan felvitt, igaz, 3-as sebességfokozatban az 5-ből.

10 colos kerekeken gurul, amik nagyon picik, de meglepő módon szépen helytálltak még durva terepen is.

Természetesen a murvában elakad az F1, a sárban meg csúszik, de a homokot és az enyhén kavicsos, füves terepet jól bírja, aszfalton meg egyenesen hasít. A rugózása meglepően jó a kettős lengéscsillapításnak köszönhetően, a hátsó sárvédő pedig akkora, hogy simán felfogja a dzsuvát, nem mellesleg ezen van a lábtartó. Papíron az F1 maximális sebessége 40-50 km/óra között van, amiben igaza is van a gyártónak, mert

pillanatok alatt elértem vele a 47 km/órát. Ez egy szép teljesítmény, ennél gyorsabban nem is kell mennie, ekkora sebességről még meg tud állítani a bowdenes tárcsafék.

Forrás: RendeljKínait – ANGWATT F1

5 sebességfokozatból tudsz választani: az 1-est szinte sosem fogod használni, a 2-est sem sűrűn, ellenben a 3-assal és a 4-essel, az 5-ös pedig csak arra jó, ha megvadulsz vagy tényleg sietsz valahová.

A kényelem jegyében kulcs helyett NFC kártyával indul az F1,

a tempomat pedig hamar bekapcsol, így aki kezdő, az ne feledkezzen meg róla vagy simán csak kapcsolja ki a rejtett menüben, hiszen applikáció nem tartozik a járműhöz. A tesztalany kijelzője már ismerős a CS1 és X1 modellekről, a verőfényes napsütés továbbra is az ellensége. A sebességmérő 150-ig van órázva, ami vicces, ezen elül minden fontos menetinformációt mutat:

  • aktuális sebesség kilométerben vagy mérföldben (minimálisan csal)
  • választott sebességi fokozat
  • alkalmi/összesen megtett távolság
  • akkumulátor töltöttségi szintje
  • indexek/hibák visszajelzései

de a használati utasítás elég alaposan részletezi minden centijét. A kormány jobb oldalán van a gázkar és az első fék, a bal oldalán pedig a hátsó fék és egy megint csak ismerős 29A kontroller (vezérlő), amin a bekapcsoláshoz, a sebességváltáshoz, a duda és a fények bekapcsolásához szükséges gombok kaptak helyet.

Szintén itt van egy D/S feliratú gomb, amit hiába nyomkodsz, az F1-nek csak egy motorja van, ezért duál módban nem indul el.

Az ANGWATT F1 világítási rendszere igazán érdekes. Elöl a kormányszáron egy klasszikus, fehér színű LED, hátul a taposón pedig egy piros színű féklámpa található, a fellépő két oldalán viszont csini menetfények. Az egyik mindig művészi módon megvilágítja a roller kitámasztóját. A fellépő elejére (tehát ahol senki nem látja) egy-egy piros színű LED került, amik irányváltáskor villognak, mindezt idegesítő és hangos sípolás kíséri.

A fellépő hátuljára már dupla ennyi fényforrás került, (ezeket sem látja senki) és ezekből is villog a két felső, ha indexelsz. Egy biztos: autóból ezt senki sem fogja észrevenni.

Az F1 akkumulátora 48 voltos és 18,2 Ah kapacitású, feltölteni 8-9 óra. A gyártó 50-70 kilométeres hatótávot ígér, ami az átlagos, magyar, mindennapi használatra levetítve kissé túlzás. Ha legtöbbször közepes tempóval használod, 3-as, nagy ritkán 2-es és 4-es sebességben és nem kemény off-road a cél, akkor a várható távolság 50-55 kilométer lesz egy feltöltésből, de nagyban függ a felhasználástól. A 70 kilométert talán akkor lehetne összeszenvedni vele, ha maximum 60 kilogramm vagy, fokozatosan sík úton andalogsz vele 1-es sebességben, tehát nem életszerű körülmények között.

ANGWATT F1 elektromos roller teszt 37

Forrás: Banggood – ANGWATT F1

ANGWATT F1 elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok

Az ANGWATT F1 még nem egy gyakran látott típus, ezért itt is az idő fogja eldönteni, hogy ez a konstrukció mire képes. Ha ismered a buktatóit és rendszeresen, megfelelően karbantartod, akkor egy jó ideig kiszolgál a foglalkozásért cserébe. Ezekre figyelj:

  • egy fékbeállítás sosem árt és az sem, ha a fékkarokat szintén csekkolod
  • az összecsukó mechanizmusnál a fémek között egy műanyag betét található, aminek fehér zsír spray-re van szüksége, hogy könnyebben csukódjon a roller (nem kell otthon gyakran fújkálnod, de ha majd elgurulsz vele szervizbe, akkor mindenképpen kérd)
  • a legelső elindulás előtt ne felejts rajta helyesen beállítani mindent és az összes csavart meghúzni, valamint a fékeket leellenőrizni

A Banggood kínálata nem szűkölködik olyan alkatrészben, ami ne lenne jó egyes típusú ANGWATT rollerekhez, de szervizes szemmel sem ördöngösség beszerezni és javítani.

Összegzés

Az ANGWATT F1 a „család” többi tagjához hasonlóan nem hibátlan konstrukció. Az fáj leginkább, hogy a kormánya kissé nyegle és az sem jó, hogy a kijelzőjének ellensége az erős napfény, az idegesítően sípoló indexekről és az indokolatlanul elhelyezett LED-ekről meg már ne is beszéljünk. Ha ezek a problémák nem lennének, akkor szinte tökéletes roller lenne, így inkább csak az „egész jó” kategóriát erősíti az én szememben. A dizájnja egész jól néz ki, a motorja egész erős, a rugózása is egész jó és így tovább. Ideális választás, ha városi vagy vidéki közlekedéshez, kisebb ingázáshoz keresel egy erős rollert, amivel oda tudsz lépni szükség esetén, a hatótávok miatt pedig nem kell aggódnod.

Az ANGWATT F1 az EUF1N25  kuponkóddal felhasználásával most 182 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért megrendelhető a Banggood kínálatából. Az elektromos roller cseh raktárból érkezik, a szállítása ingyenes.

Pro

  • Jól rugózik
  • Van benne erő
  • Közel 50 km/órával megy, ami szép teljesítmény
  • Nagy hatótávokra képes, a gyártó sem tévedett sokat
  • Alkatrész bőven van hozzá

Kontra

  • A kormánya kissé nyegle
  • A kijelző erős napfényben nehezen látható
  • Az indexek idegesítően sípolnak
  • Nem különösebben új modell

Az ANGWATT T1 elektromos roller nullrevízióját együttműködő partnerünk, a Roll-Base elektromos roller és kerékpár-szerviz végezte. Ha megfelelő szakértelemre van szükségetek, ha javíttatni vagy átépíttetni szeretnétek, bátran forduljatok Varga Jánoshoz, a Roll-Base tulajdonosához.

hirdetés