hirdetés

Xinlehong Spirit és Eachine EAT08 távirányítós autók teszt

Kettőből egy betalált

teszt
Xinlehong Spirit és Eachine EAT08 távirányítós autók teszt 1

Forrás: Banggood

Don Kartács
írta: Don Kartács
2022-04-25

Gyerekkori vágyaim felnőttkori kiélését tökéletesen kielégítette a két különböző gyártótól érkező, 1:16-os és 1:14-es méretarányú távirányítós modell autó. A Spirit a kisebb és a drágább, 19 800 Ft-ot kérnek érte, míg az EAT08 +2 akkumulátort is a dobozában rejt és csak 12 200 Ft-ot kérnek érte. Mindkettőt EU raktárból küldik, ingyenes szállítás mellett, de vajon a drágább vagy az olcsóbb a jobb?

Eachine EAT08

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 5
  • design és anyagminőség: 7
  • felszereltség, funkciók: 7
  • ergonómia: 6
  • ár/érték arány: 8

6.6

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

Xinlehong 9136 Spirit

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 10
  • design és anyagminőség: 8
  • felszereltség, funkciók: 10
  • ergonómia: 9
  • ár/érték arány: 10

9.4

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

Sőt, drágább, de ugyanolyan technikát használó, de tartósabb autók sokkal jobbak szoktak lenni,

mint a nagyobb teljesítményű, de összességében hitványabb alkatrészeket felvonultató darabok. Erre nagyon jó példa volt a Wltoys-A959B, ami akár 70 km/órával is képes haladni, csak éppen szét is hullik tőle.

Összefoglalva a fentieket, a műszaki paraméterek sok mindent nem mondanak el a tartósságról, és ezt figyelembe is vettem a cikk írásakor, míg az alacsony ár csapdájába sem szabad beleesni, az olcsó ebben az esteben sajnos sokszor hitványabb minőséggel párosul.

 

Xinlehong Spirit és Eachine EAT08 távirányítós autók teszt 2

Forrás: Banggood

Eachine EAT08 – Kösz, de nem

Korábban több Eachine drónom is volt, és hát ez tipikusan az olcsó, széthullós kategória. Össze-vissza törtek a vázaik, kiszakadtak a furatok, elgörbültek a csavarok, és még sorolhatnám. Azért voltak kivételek is, például a legutóbbi lánctalpas járművük – az Eachine EAT06 – kifejezetten jól sikerült, de sajnos ez az EAT08-ról nem mondható el. A doboza és annak tartalma még csak-csak rendben van, például a +2 darab, 1000 mAh-s, kétcellás akkumulátor kifejezetten jól jön, ahogyan a tartalék alkatrészek is. A telepeket egy sima USB-s töltővel kell tölteni, nincs szükség spéci modell töltőre.

Sajnos amikor megláttam a csavarhúzót, már összerándult a gyomrom, ugyanis ha csavarozni kell valamit, az sosem jó.

Már pedig itt aztán mindent kell, a pisztoly távirányítóba így kell betenni az AAA elemeket és az autóba az akkut is. El tudjátok azt képzelni, hogy egy kisgyerek zsebében folyamatosan lapul majd egy csavarhúzó, mert hogy ez kell egy nyamvadék akku kicseréléséhez? Ez így ergonómiailag teljesen hibás, a Xinlehong Spirit egy sima tépőzárral dolgozik, ki se kell venni a telepet a feltöltéshez. A másik, ami feltűnt, hogy a takarólemezt – ezt hívják angolul canopynak – műanyag rögzítőtűkkel tartják a helyén. Ez biztos jó is lesz kb. a harmadik bukfencig, aztán eltörik, tipikus gagyi olcsósítási trükk.

A másik borzalom a távirányító.

Ilyen szutykot már rég fogtam a kezemben, kemény, rém gagyi műanyag, olyan fogásérzettel, hogy libabőrös lett tőle a kezem. Nincsenek rajta trim gombok, amikkel az autót ki lehetne egyensúlyozni, ezek a modellek ugyanis sokszor nem mennek egyenesen, amíg be nem állítjátok azt megfelelően a távról. Ezt nem innen lehet megtenni, helyette egy mechanikát kell kapcsolgatni az EAT08 alján. Mókás lehet, mikor tiszta sár a cucc, mondjuk ezekkel a hitvány gumikkal jó eséllyel soha nem sikerül majd úgy beállítani, hogy egyenesen fusson. Hogy mondjak valami jót is, a fényei elég frankók, bár a kábelezésre vigyázni kell, amikor leveszitek a burkolatot.

A 130-as szénkefés motor csak a hátsó kereket hajtja,

ami azért rossz, mert egy 1:14-es autó egyszerűen túl nagy a lakásba, ez aszfaltra vagy akár terepre termett. Mármint termett volna, ha minden kereket forgatná, így viszont ha felakad valahol, és csak az első kerekek érnek le, akkor bizony séta, és kézzel kell az aszfaltra segíteni az EAT08-at. A végsebessége 28 km/óra, ami teljesen hihető, csak sajnos olyan kelletlenséggel mozog, hogy az borzalmas. Egyrészt az erőt nehezen teszi le a földre, teljesen érzéketlen a gázkar, vagy megy mint az állat vagy nem csinál semmit, totálisan adagolhatatlan az erő. A másik, hogy mivel csak hátul kapar, ezért ugyan egész jókat lehet vele driftelni, de mivel nem elég nagy a kormányszög és elöl nem is hajt, ezért inkább csak sodródik, mint egy darab fa.

Forrás: Banggood

A 3 darab akku brutálisan kevés játékidőt biztosít, a gyári adat 20 perc,

nekem inkább 5 percre jött ki darabonként, nem tudom, hogy valami hogy lehet ilyen szutyok, de a tippem az, hogy ez valami sérült akkuszéria lehet. Az akkutartóban nagyobb telepek is elférnének, így kicsit indokolatlan 3 darab 1000 mAh-sat adni a csomagban, egyszerűbb lett volna 2 darab 1500-asat betenni. A legnagyobb baja az Eachine EAT08-nak, hogy rossz vele menni, minden pillanatban azt éreztem, hogy mindjárt széthullik, ráadásul pechjére a Xinlehong Spirittel együtt teszteltem, és hát a különbség élőben üt.

Összességében én hanyagolnám ezt a modellt, semmi olyat nem tud az alacsony áron és a sok akkun kívül, ami miatt érdemes lenne megvenni. Egy dolgot tudok említeni, amikor érdemes az érte kért 12 200 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kifizetni. Nagyon kicsi gyereknek, ajándékba adva talán jó lehet. Ilyenkor nincs összehasonlítási alap, és a jármű gyengeségei nem jönnek ki annyira, ha nincs mellette egy másik hasonszőrű modell. A szállítása ingyenes, EU raktárból küldik, így pár nap alatt megjön.

 

Xinlehong Spirit és Eachine EAT08 távirányítós autók teszt 19

Forrás: Banggood

Xinlehong Spirit (9136) – Nagyon jól vizsgázott

Amilyen béna neve van a modellnek, annyira megszerettem a teszt alatt, ilyennek kell lennie egy olcsó távirányítós autónak. Egy picit kisebb, mint az Eachine EAT08, ez csak 1:16-os arányú, de egymás mellé téve a két modellt, túl nagy különbséget nem vettem észre méretben, ellenben minőségben igen, ugyanis a Spirit egy sokkal jobban kitalált darab. Először is, az akkutartója tépőzáras, és ki sem kell venni a töltéshez, csak kidugni a portot oldalt, és máris mehet rá az USB-s töltő.

A másik, hogy a futómű elemek normálisabban néznek ki, szépen berugózik nyomásra a test,

a burkolattartó stiftek fémek, a gumik bütykösek, és a trakció is elég jó. A fronton van két kis LED, ami lámpaként funkcionál, mentem vele apósomék pincéjében a sötétben, és mókás, megadja a feelinget, de ebből a szempontból az Eachine EAT08 jobb, de ez is megteszi. Amit még kiemelnék, hogy több néven is rátaláltam a járműre, piros variánsban Flyhal/Hosim 9136 néven is – valójában ez egy Traxxas klón -, illetve hogy korábban 500 mAh-s akkuval adták, de az enyém már 1500-assal érkezett. Egyes források szerint a GP Toys S912 is ugyanez a jármű, és képes 3 cellás akkukat is fogadni. Ezt nem tudtam kipróbálni, illetve ehhez a cellaszámhoz már spéci modelltöltő kell, szóval itt bonyolódik a történet, de ha igaz, egy sokkal erősebb autót lehet belőle faragni a magasabb cellaszámú teleppel. A 9136-osról van egy csomó videó, tudjuk a valós paramétereit, de mielőtt belecsapunk a műszaki tartalomba, pár szót vesztegetnék a távirányítóra is.

Tipikus, kétcsatornás pisztolytávról van szó, viszonylag kellemes fogással, a jobbra-balra irányításért felelős, gumit formázó tekerővel.

Vannak rajta trim gombok, jól be lehet állítani a trakciót és az előre-hátra gázadást is, de a legjobb benne az, hogy normálisan adagolható a „gáz”. Finoman húzva lehet lassan menni, izomból megtépve pedig bedurvul a Spirit és akár 36 km/órára is képes felgyorsulni, szóval nagyon kezes kis jármű. A táv 3 darab AA elemmel megy, és simán elment jelveszteség nélkül 50-60 méterre a modell, ahol már nehezen látható, de hát nem is kell ennél több.

Ha leszeditek a burkolatot és belenéztek, a motoron van egy vörös hűtőborda, tehát gondoltak arra, hogy itt bizony termelődik majd hő. Egy Deans – más néven T-plug – csatlakozóval lehet az akkut csatlakoztatni, a töltésért a szokásos USB-s töltő felel, a balansz csatin keresztül lehet az elektronokat nem túl gyorsan beleterelni. Kb. 2 óra alatt éri el a maximum feszültséget, így ez nem egy nagyon jó megoldás, de legalább nem kell egyedi RC-s töltőállomást vásárolnotok.

Forrás: Banggood

Ami a menetteljesítményeket illeti, ki kell emelnem, hogy a kormányszöge durván nagy,

a kerekek nagyon kifordíthatók, emiatt remekül fordul, és mivel négykerék-meghajtású, nemcsak sodródik, hanem el is fordul. A végsebessége valahol 35 km/óra körül van, ez bőven elég egy belépőszintű modellnek, így is jókat lehet vele veretni, az üzemideje kb. 45 perc volt nem durván veretve, persze lehet ezt még lejjebb faragni, ha csuma gázon nyomatjátok. Olyan sokáig kitart, hogy a végére szinte már untam a játékidőt. Több helyen is olvastam, hogy a maximum teljesítményen hajtás azért le tudja fogazni a motortengelyen lévő fogaskereket, szerencsére ezt lehet külön is kapni. Elég ütésálló a Spirit, sok mindennek nekimentünk vele – mert hogy a családban többen rákaptak -, és állta a sarat. Ugrálni is lehet vele, elég jó a futóműve, különösebb baja nem lett, ami nagy szó, mert nálam minden ilyen gyorsan szokott pusztulni.

Összegzés

Összefoglalva a fentieket, A Spiritre a következők igazak: remek menetteljesítmény, strapabíró szerkezet, könnyű kezelhetőség, jó futómű és rendben lévő formaterv. Szerintem ez megér alig 20 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot. Ezt vigyétek mert ez egy jobb vétel, mint a ványadék Eachine EAT08, aminek mindössze két előnye van a konkurenssel szemben. Az egyik, hogy adnak az alapcsomagban 3 darab akkumulátort – de minek – és hogy csak 12 200 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ba kerül. Ettől viszont még nem lesz jó, de ha valakinek nincs összehasonlítási alapja, akkor nem biztos, hogy ez valaha kiderül. Mindkét modellt ingyenes szállítással és EU raktárból küldik.

Pro

  • Eachine: olcsó, egyszerű használni és rengeteg akkut adnak hozzá
  • Xinlehong: normális kialakítás, gyors és erős, viszonylag jó minőségű, remek kezelhetőség, jó távirányító, négykerék hajtás

Kontra

  • Eachine: rossz minőség, kétkerékhajtás, gagyi anyagok, bután kialakított akkumulátortartó, rossz trakció, a sok akku ellenére rövid működési idő
  • Xinlehong: drágább, mint az Eachine, csak egy akku (de a szabványos csati miatt vehettek újabbakat hozzá)

hirdetés