hirdetés

Szivargyújtós töltők tesztje

A kicsi, a nagy és a mindent tudó

teszt
Szivargyújtós töltők tesztje 1
Don Kartács
írta: Don Kartács
2020-01-19

Három autós töltőt fújt össze a szél egy tesztre. Különböző karakterek, van közöttük minimalista kétportos, de mindent tudó FM transzmitter is. Nektek mi a fontosabb, az alacsony ár, a gyorstöltés, esetleg a kihangosító funkciót? Nézzük meg együtt, mit tudnak az 1800-3000 Ft közé eső eszközök.

iMars töltő

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 10
  • felszereltség, funkciók: 8
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 10

8.8

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

BT29

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 8
  • design és anyagminőség: 9
  • felszereltség, funkciók: 10
  • ergonómia: 8
  • ár/érték arány: 10

9

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés. Ez a funkció még nem elérhető.

Légy te az első

A három tárgyat egymás mellé téve magvas megállapításokat tettem, például hogy a fekete szín erőteljesen dominál. Szerencsére minden ilyen terméken van valami világító bizbasz, különben a büdös életben nem találnám meg őket a sötétben, a fekete alapon fekete kombináció olyan, mintha egy sötét barlangban próbálnék rálelni valamire.

A Tronsmart meglepően kicsi, ő a liliputi a csapatban. Ez nem lenne baj, de meglehetősen egyszerű anyagokból is építkezik, hitványnak nem mondanám, de azért elég szoros rokonságban áll a Kinder tojás műanyaggal. Nem tud semmit, azt leszámítva, hogy kitol magából 2×2,4 A-t, és VoltIQ-val felismeri a telefonok által használt töltési protokollt.

Az iMars megoldása azon kivételek egyike, amelyik jobban néz ki élőben, mint a képeken. Indokolatlanul jó anyagokból rakták össze, majdnem teljesen fém az egész, kellemes a tapintása, és állítólag helymeghatározásra is képes, de erről majd a tesztelős részben olvashattok. A BT29 egészen más kávéház, egy igazi turbó autós töltő, mindent tud, FM transzmitter, QC 3.0 porttal büszkélkedik, Type-C kimenete is van a modernebb telefonokhoz, sőt még kihangosítóként is használható, ő a „mindenes TMK Józsi” a csapatban. Slusszpoén, hogy pendrive-ot és micro SD kártyát is kezel.

Azért a mihez tartás végett összeírtam, melyik kütyü mennyi áramot bocsájt ki a kis testéből:

Tronsmart C24iMarsBT29
Portok száma2 db USB-A2 db USB-A2 db USB-A, 1db Type-C
Leadott áram (A)2×2,41+2,1A3A+1A
ProtokollVoltiQQC2.0/3.0

Tronsmart C24 2 portos töltő

Azt gondoltam, hogy egy szivargyújtó nem lehet túl bonyolult tárgy, de mára annyi funkciót zsúfolnak ezekbe az eszközökbe, hogy azért nem is annyira egyszerű őket tesztelni. Ez alól kivétel a Tronsmart kétportos eszköze, bedugtam, nem működött, ugyanis túl rövid volt a teste, a VW konszernes autókba egyszerűen nem jó. Ez a probléma már korábban is előjött más eszközöknél, szóval nagyon figyeljetek oda, hogy ha vesztek szivargyújtós cuccokat, akkor csak „hosszú szárú” variánsokat válasszatok. Szerencsére a másik két termék ilyen, így beszélek inkább azokról, ezt pedig felejtsétek el.

 

iMars 2 portos töltő

Az iMars terméke nagyjából leadta a referencia értékként megjelölt 1/2,1 A-t, ennél azonban sokkal izgalmasabb, hogy lehet GPS nyomkövetőként is használni, a sajtóanyag állítása szerint. Ehhez az iParkPro-Public nevű alkalmazással kell közelebbi kapcsolatba kerülnötök, majd párosítanotok a telefonotokat az eszközhöz. A kapcsolat Bluetooth segítségével történik, az elv pedig nagyon egyszerű: ha megszakad a BT kapcsolat, a telefonotok GPS modulja segítségével lementi az utolsó helyet, és ezt ráilleszti a Google térképre. Szerintem ez a cucc akkor lenne jó, ha a mélygarázsban elhagyott verdám helyét mutatná, de mivel ott a műholdas helymeghatározás viszonylag kis hatékonysággal szokott működni, ezért ez a megoldás nem működik.

Az alkalmazás elég egyszerű, mindössze néhány beállítást lehet benne elvégezni, illetve nincs térképvisszatöltés, tehát ha kiléptek a programból, akkor nem tudjátok még egyszer megnézni hol parkolt az autó. Ez azért korlátozza a használhatóságot, de mit vártok egy 2000 Ft-os terméktől meg egy ingyenes apptól? Az alapfunkcióját egyébként jól betölti az iMars töltő, méri az akku feszt, kiírja, mennyi árammal tölt, világít a panel a sötétben, meg még kapott egy valag védelmet is túláram, túlmelegedés, túlfeszültség, „hegyomlás és földrengés” ellen is. Szerintem szolid cucc, megér 2400 Ft-ot.

 

BT29 FM transzmitter

Ő a trió sztárjátékosa, mindent tud, amit ebben a témában lehet. Többféle csatlakozóval ellátott eszköz tölthető róla, viszont a Type-C csati miatt ne felejtsetek el beszerezni egy kábelt, aminek mindkét végén ilyen port van, ugyanis az a tippem, hogy a magyar háztartások elenyésző része készletez be belőle előre. Én a Blitzwolf BW-TC17-et használnom erre a célra és tökéletesen működik. Ez a cucc is tudja a világ összes védelmét, de azt gondolom, hogy ezeknél sokkal érdekesebbek az általa kínált funkciók.

A töltési értékeket nagyjából hozta, nem igazán tudtam kihajtani semmilyen eszközzel, amit egyébként is töltenék a kocsimban. A BT29 is kijelzi az akku feszültséget, a töltési áramot, illetve természetesen kiírja az adott frekvenciát, amin keresztül kommunikál az autó rádiójával. Ezzel kapcsolatban már kimunkáltam egy jól bejáratott metódust az Alfawise BC42 tesztelésekor, amit érdemes itt is követni, a lényeg, hogy a „Pöstiek” 104 Mhz-re állítsák a frekit, itt a legtisztább a vétel. A mikrofonja ennek is eléggé csapnivaló, kb 50 km/óráig lehet kihangosítóként használni, nagyobb motor- és szélzaj mellett azonban nem, ugyanis egy „üregbe” kell beszélnetek, ami a delphoi jósda szerint nem a kiváló hangminőség netovábbja. Sajnos eddig egyetlen cég sem volt képes ezt a problémát megoldani, de ez érthető, az összes konkurens pont ugyanezt a szintet hozta. A BT29 esetében is fel lehet venni a hívást zöld színű nyomógombbal, már ha valaki szeretne vezetés közben a műszerfal alá nyúlkálni.

Van rajta két bemenet is pendrive-nak és TF kártyának, ezeket 32 GB méretig kezeli, de embert nem láttam még, aki mondjuk a nyakában egy kis szelencében micro SD kártyát hordana, mint annak idején Angelina Jolie Billy Bob Thorton vérét. De akinek van igénye arra, hogy egy ilyen ósdi technika közbeiktatásával hallgasson zenét annak erre is megvan a lehetősége, de gyanítom, hogy a tulajdonosok 99%-a a mobiljáról játssza majd le a muzsikákat. Ami viszont üdvözítő, hogy az átvitel lossless, állítólag. A BT 5.0 éppenséggel erre lehetőséget adna, csak jó lenne tudni, hogy pontosan milyen protokollon folyik a csevely– nem hinném, hogy aptX -, de ez sajnos a zavarosan megírt sajtóanyag homályába vész. Nem mintha egy átlagos autóban erre akkora szükség lenne, hiszen aki nem fizet a prémium hangrendszerért, általában bűn rossz alap zajkeltőkkel kell, hogy hadakozzon.

Az viszont üdvözítő, hogy lejátssza a FLAC fájlokat is az MP3-ak mellett, bár ez a probléma szintén nem fogja széles tömegek idegeit borzolni, ugyanis a telefonok egy jelentős része nem ismeri a veszteségmentes tömörítést. Van az eszközben egy beépített ekvalizer is, amivel sikeresen elronthatjátok a hangképet, szóval inkább hagyjátok alaphelyzetben, vagy ha „tune-olni” akartok, inkább az autó saját rendszerét használjátok. A fenti korlátozásokat leszámítva viszont ez az egyik legjobb FM transzmitter a piacon, szóval vagy a BT29-et, vagy a már említett Alfawise BC42-t vegyétek.

Összegzés

A győztes elég egyértelmű, aminek az oka többek között az, hogy a Tronsmart eszközét diszkvalifikáltam. Az iMars szerkezete érdekes, de ezt a GPS pozíciós dolgot annyira nem érzem fontosnak – meg annyira nem is jó -, a többi funkciója viszont jól működik.

Amit viszont hazavinnék, az a BT29 mindent tudó kütyüje, ami leszámítva a nem különösebben jó hangminőséggel megáldott kihangosítást, egy kifejezetten sokoldalú cucc. 3 porton tölt, ráadásul az egyik Type-C, FM transzmitterként funkcionál, kiírja az akku feszt, elvileg a hangátvitel is lossless, vagyis ezért a pakkért megéri kicsengetni a 3000 Ft-ot, amibe kerül. Mondanom sem kell, hogy mindhárom termék ára a vámolási határ alá esik.

Pro

  • iMars: kiváló minőség, olcsó, van néhány érdekes extra funkciója
  • BT29: sok port, köztük egy Type-C is, FM transzmitterként működik, jó a minősége, sok védelemmel ellátták, olcsó

Kontra

  • Tronsmart C24: egy csomó autóban nem használható a hossza miatt
  • iMars: a „GPS” funkció nem különösebben fejlett
  • BT29: a mikrofon nagyobb sebesség mellett nem használható

hirdetés