hirdetés

Baseus 150 W-os autós inverter teszt

Vége az USB primátusának

teszt
Baseus 150 W-os autós inverter teszt 1

Forrás: Banggood.com

Don Kartács
írta: Don Kartács
2022-09-04

A Baseus piacra dobott egy hiánypótló terméket, egy szivargyújtóba dugható autós invertert, amiről mindenféle eszköz tölthető, nem csak a hagyományos USB-s cuccok. Ráadásul rengeteg szabványt támogat, PD, QC 3.0, AFC és hasonlók, illetve képes akár 150 W-ot is leadni, és nem is kerül egy vagyonba. A BGHU2496  kuponnal 15 600 Ft-ot kérnek érte francia raktárból, a szállítás pedig ingyenes.

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 9
  • design és anyagminőség: 10
  • felszereltség, funkciók: 10
  • ergonómia: 7
  • ár/érték arány: 9

9

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Egy Seat Ibizában és egy Peugeot 307 SW-ben próbáltam ki,

gond nélkül működött mindkettővel, az integrált szivargyújtós vég univerzális, szóval gyakorlatilag bármilyen gépjárműben használható. Egy dolgot viszont be kell kalkulálnotok, hogy hova teszitek a viszonylag nagy testet. A Peugeot esetében a középkonzol alja bemegy a két ülés közé, és a szivargyújtó portja is itt helyezkedik el, így itt volt hova elhelyezni az invertert. A Seatban már nem ilyen bőséges a hely, kénytelen voltam a kézifékkar alatti üregbe tenni, amit így nem tudtam volna lenyomni, és ez által kioldani. Amennyiben oldalra fordítottam, akkor már elfért, de így meg eléggé macerás beledugni bármit is. Szóval kell némi ügyeskedés, hogy minden passzoljon, de azért megoldható a dolog, még ha egy kis kényelmetlenséggel is járhat az elhelyezés.

Ami a funkcionalitást illeti, viszonylag jól elhatárolható három részegység,

a kijelző, az USB-s töltésért felelős szekció, és az univerzális 230 V-os rész. A legelső feladata viszonylag egyszerű, kiírja az autó akkumulátorának a feszültségét, hiszen nem túl szerencsés lemeríteni azt, mert nem csak a töltés szakad meg, de továbbmenni sem fogtok. Szóval érdemes erre odafigyelni, különösen a dízeleknél, ahol alapból nagyobb áram szükséges a motor beindításához. Ha eszközt csatlakoztattok a Baseus inverterére, akkor kiírja a feszültég és áramerősség értékeket, és a terheltséget is, amiket körbe-körbe léptet.

Mennyibe kerül pontosan egy termék?

Az egyszerűség kedvéért cikkeinkben mindig átváltjuk az USD árakat forintra, általában az adott oldal kalkulátora szerint. A valóság azonban az, hogy a bankotok 4-5 forinttal rosszabbul váltja a devizát, mint a bankközi árfolyam, vagyis mindig egy kicsit többe kerül a termék, mint a leírt ár.

Ezen teljesen ingyenes bankkártyák rendelésével segíthettek, a Revolut, a Monese és a Curve is ad ilyet – utóbbira 5 GBP-t ingyen kaptok, appban a D4WGX4ZE kuponkódot használjátok –, illetve felül a menüsáv #fintech címkéjére nyomva olvassátok el a témában írt bejegyzéseinket.

A második szekcióban egy Type-C és egy narancs színű USB-A port helyezkedik el, ami már előrevetíti, hogy itt bizony orrba-szájba lehet majd gyorstölteni. A Baseus invertere egy rakás szabványt támogat, PD, QC, SCP, FCP, MTK PE és hasonlók, szóval nagyjából mindent, ami szóba jöhet. Egy porton keresztül 30 W-ot képes kiadni, illetve ha mindkét kimenetet használjátok akkor 5 V-on 5 A-t tud az eszköz. Erről jutott eszembe, hogy megtrükköznöm a dolgot és a Poco X3 NFC-m mellé feldobom a régi LeTV telefonomat, ami teljesen más gyorsszabványt használ, aztán küzdjön csak az eszköz. Mindkettőt tudta tölteni, szóval ezzel nem volt gond, de visszaváltott nem gyorstöltésre. Ezt azzal lehet feloldani, hogy rádugtok a 220-as ágra egy töltőt, ami ezt lekezeli.

Jöhetett a komolyabb teszt, de előtte rákerestem, hogy egyes autós fogyasztók nagyjából mennyi energiát igényelnek, hogy legyen mihez hasonlítani a Baseus 150 W-os teljesítményét. A legnagyobb fogyasztó a fűtés, akár 2000 W is lehet, de nem érdemes ezzel számolni, sokkal jobb viszonyítási pont a tompított fényszóró, ami 125 W, vagyis majdnem eléri az inverter maximum teljesítményét. Ehhez képest a kormányfűtés csak 50, míg az ülésfűtés 100 W. Vagyis nem annyira sok a 150 W-os teljesítmény, csak éppen álló helyzetben ritkán mennek a fogyasztók. Éppen ezért érdemes azzal vigyázni, hogy álló motor mellett mennyire terheljük meg az akkumulátort, nem véletlenül merül le felkapcsolt lámpa mellett az akku.

Első körben járó motor mellett feldobtam rá a párom laptopját, amihez egy 45 W-os tápegységet adnak gyárilag. Ezt könnyedén abszolválta, simán tudtam tölteni róla az eszközt, miközben dolgoztam rajta, de azért fél szemmel figyeltem, mit mutat a feszültségmérő. Nagy baj nem volt, így rátettem a tüzet a Xiaomi Mi Gaming laptop személyében. 

Ez egy Dell 180 W-os tápegységgel működik, ugyanis az eredeti már annak idején elpusztult, de emlékeim szerint annak is ennyi volt a teljesítménye. Addig nem is volt gond, amíg a gép csak betöltötte az oprendszert, de amikor elindítottam a 3DMarkot, akkor rohamosan esni kezdett a feszültség az akkumulátorban, és 11 V alatt jobbnak láttam lelőni a progit, és nem kínozni tovább az autómat. Viszont 19 V mellett – ennyi a tápegység üzemi feszültsége – 7A-t még láttam kiírva a kijelzőre, szóval a kb. 130 W-ot elértem, így nem a Baseus invertere a szűk keresztmetszet, hanem az autóm akkumulátora.

Forrás: Banggood.com

A Baseus inverterét 9 különböző védelemmel látták el,

ami elektromos cuccoknál a kötelező tételek sorát erősíti. A teljesség igénye nélkül rövidzár, túlterhelés, túlfeszültség és túláram ellen is védett, illetve le is kapcsol túlterhelés esetén. Vagyis, ha a 150 W-ot meghaladja a terhelés, akkor az eszköz lekapcsol. Mivel az ADAC lista alapján egy 12 V-os szivargyújtó akár 180 W-ot is le tud adni, elvileg nagy baja nem lehet a gépjárműtöknek, de indokolatlanul nagy teljesítményű cuccokat – pl. hajszárítót és hasonlókat – ne dugjatok az eszközre. Jó ötlet lehet pl. a hűtőládát erről üzemeltetni egy hosszú út során – vannak olyan kisbuszok, ahol van is ehhez 230-as kiállás a csomagtartóban, szóval nem ördögtől való az ötlet -, de azért mielőtt bedugjátok a Baseus eszközébe, ellenőrizzétek le a hűtőberendezés műszaki adatait.

Összegzés

A Baseus 150 W-os invertere egy hiánypótló kiegészítő, és még azt se mondanám rá, hogy rétegtermék, lévén szinte minden családban vannak gépjárművek. A kérdés az, hogy előfordul-e olyan élethelyzet, amikor eszközöket kell üzemeltetnetek – vagy akár csak töltenetek – az autótokban, és ezt nem tudnátok megtenni egy sima szivargyújtós USB töltőről. Ha a válasz igen, akkor ez a ti kütyütök, mivel nincs igazán nagy hibája, egy jól összerakott kiegészítő, 150 W teljesítményig. A BGHU2496  kuponnal 15 600 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte francia raktárból, a szállítás pedig ingyenes.

Pro

  • Jó minőség
  • Sok csatlakozó, amik egyszerűen használhatók (mindegyik univerzális)
  • Rengeteg gyorstöltési szabványt ismer
  • Mindenféle autóban – jó eséllyel – működik
  • Egy csomó, komolyabb fogyasztású eszközt meg tud táplálni

Kontra

  • Elég nagy, így nem minden autóban lesz egyszerű elhelyezni

hirdetés