Új Kugoo ES 2 roller
Erőteljes felzárkózás
A két előző Kugoo modellről – az S1-ről és az S1 Pro-ról – annyit írtunk, hogy az olvasóknak már a fülén jöttek ki az akciók. És bár a két Kugoo nem volt űrhajó bonyolultságú tárgy, viszont az olcsóságukkal a mai napig az egyik legjobb vételnek számítanak a belépő kategóriában. Innen azért volt hova lépni, és ezt a szintet az új modell, a Kugoo ES2 meg is ugorja. Tárcsafék, normális fedélzeti komputer, applikáció alapú monitorozás és 30 km-es hatótáv, ezt ígéri a sajtóanyag. Az fejlesztésekért némileg többet kell fizetnetek, az EU raktárból érkező újdonság 135 000 Ft-ba kerül.
Elöl is jelentős változásokat eszközöltek, egyrészt kapott egy normális LED világítást előre az eszköz, másrészt egy értelmes fedélzeti komputer is a repertoár része, ami kísértetiesen hajaz a Ninebot ES2 sajátjára. Az erős, 350W-os motor szerencsére maradt, ebben biztosan veri a konkurenciát. A leszerelhető markolatok sem vesztek el, így könnyen betehetitek majd autótokba a scootert. A lecsukó mechanika viszont változott, ami nem véletlen, az előző verzióknál egy igazi katasztrófa volt az összehajtás. Most már nem lehet beakasztani a hátsó sárhányóba a kormányt, hanem a fejlesztett fellépővel párhuzamosan megáll, ami akár még jó megoldás is lehet, majd a gyakorlat eldönti a praktikusságát.
A legnagyobb fejlesztés azonban a BT alapú monitorozás, itt a kardinális kérdés a szoftver stabilitása és a funkcionalitása lesz. Ebben a Ninebot ES széria kifejezetten erős, ha azt tudni fogja, akkor igen boldogok lesznek a Kugoo tulajdonosok. Azt gondolom, hogy 2019-ben ez egy „must have” funkció, kicsit megmosolyogtatónak érzem, amikor egy rollerből ez kimarad.
Galéria
Az akkumulátor maradt 7,5 Ah-s, valószínűleg a Kugoo S1 Pro-val egyezik, ami a 16 kilogrammos súlyt is figyelembe véve – ez 4 kilogrammos hízás az elődmodellekhez képest – nem tűnik soknak. Az S1 Pro ezzel a telepmérettel 22 km-t volt képes megtenni egy 80-85 kg-os zsokéval, ilyesmire számítok az ES2 kapcsán is. Vicces extra az USB-s telefontöltés, amit eddig más rollernél még nem láttam.
Összefoglalva a fentieket, egy csomó pozitív változást hajtottak végre – tárcsafék, normális lámpa, BT alapú vezérlés, applikáció, fedélzeti komputer, javított becsukó mechanika, jobb fellépő – az új modellen, ígéretes a kezdet, meglátjuk, hogy a teszteken hogyan fog szerepelni.