hirdetés

OOTD T10 elektromos roller teszt

Megesik, hogy néha leesik

teszt
OOTD T10 elektromos roller teszt 1

Forrás: RendeljKínait, OOTD T10 elektromos roller

Don Kartács
írta: Don Kartács
2025-06-13

Az OOTD T10 az S10 kisebb testvére, egy egymotoros, 500 W-os jármű, amit a felépítése alapján terepre terveztek. A kinézete eléggé futurisztikus, jó nagy a hasmagassága az első-hátsó rugóstagoknak és a 11 colos kerekeknek köszönhetően, így bizakodva vártam a csapatást. 45 kilométeres hatótávot ígérnek, de ez szinte mindig kizsírozott szakadékban értendő. 158 700 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte a T10EUNEW  kuponkóddal, ingyenes, EU-s szállítás mellett, ami döbbenetesen alacsony összeg. De sikerült összehozniuk egy új kategóriagyőztest vagy legszívesebben a Dunába löktem volna?

A rendeljkínait szerint

  • megbízhatóság: 7
  • design és anyagminőség: 5
  • felszereltség, funkciók: 6
  • ergonómia: 7
  • ár/érték arány: 8

6.6

Népítélet

n/a

Ehhez a termékhez még nem érkezett olvasói értékelés.

Légy te az első

Ebben az esetben nemcsak a kormánycsövet és a szarvat kell rá feltenni, hanem a sárhányót, a hátsó indexet, meg a nagyon ótvar matricákat is. Ez utóbbit elengedtem, mert semmiben sem befolyásolja a használatot, de aki akar dekorálni, annak a lehetőség adott.

Ami a kinézetet illeti, az OOTD T10 elektromos roller egy igazi hodály, rettenetesen maszkulinnak is nevezhetném, de inkább csak ipari az összhatás.

Borzalmasan nagy vasak vannak mindenhol összehegesztve, nem egy kifinomult darab, autóban olyan ez, mint egy Mustang: kellőképpen paraszt, de azért valahogy mindenkinek tetszik. Viszont, ellentétben a leghíresebb Forddal, a kidolgozása ótvar.

A hegesztések borzalmasak, oda-odapöttyentettek a pálcával, azt szevasz.

Nem véletlen, hogy nincs IP ráta, mert ez nemhogy a víznek, de egy pocsolyának sem fog ellenállni. Nevetséges, ahogy kinyomták fekete takonnyal – ami kályha tömítő pasztának néz ki – a kábelek mentén a helyet, az egész olyan hatást kelt, mintha maradék alkatrészekből dobálták volna össze az egészet. Egyes tengelyeket be sem csapágyaztak, így ezek gyorsan kikopnak majd a használattól, és jó nagy lesz a holtjátékuk, szóval elég alacsony a műszaki színvonal. Érdekes, hogy a nagyobb testvére, az OOTD S10 tesztje alatt nem ezt a hányaveti hozzáállást tapasztaltuk, szóval biztosan nem igaz a márka összes termékére.

Az OOTD T10 hasmagasága elég nagy, ami terepen előny, ahogyan a 11 colos kerekek is, viszont ezeket a bordás Tuotv gumikat nem nagyon kellene erőltetni. Az emberek 99%-a városban gurul a rollerekkel, amihez ez a „papucs” nem jó, mert bár nem túl hangos, egy utcai megoldáshoz képest nem tapad eléggé. Dagonyázni viszont remek lenne, de ahhoz meg két motor kellene és nagyobb erő. A trepni lehetne szélesebb, de mivel srégen kell az összes rolleren állni, ha rá akartok a testtömegetekkel a kanyarodásra segíteni, ezért valójában el lehet rajta férni.

A kerekeket nem kellett felfújnom, szóval jöhetett az ugrálás teszt, ami nem áll másból, mint ráállva a fellépőre, egy kicsit megrángatom a gépet. Nagyon jó a lengéscsillapítás, vajpuhán mozog a test és papíron a váz is terhelhető 150 kg-ig. Csak ehhez nem lesz elég a kraft, szóval 80 kg felett felejtsétek el, mert úgy az össztömeg már 110 kg lesz, plusz ruha és egy esetleges hátizsák.

Az OOTD T10-en van elöl egy dupla, sárgában és fehérben is világítani képes lámpa, illetve a már említett hátsó indexpár alatt két teljesen felesleges további pilács, amit felülről pont eltakar a csigaszemként kiálló irányjelző. Innen is üdvözlöm a kitalálóját, ugyanis semmit nem lehet belőle látni, pedig itt lenne a féklámpa is, ez azért nagyon gyász.

Ahogyan a rúgóstagok melletti ollós lengéscsillapító gumi takarólemeze is borzalmas, ugyanis mozog a vázon és nagyon könnyen le tud esni.

Pont a kerekek és a felépítmény közé, ami blokkolásra késztetheti az elektromos rollert. Ez nemcsak baleset-, hanem életveszélyes is, és mivel csak egy ragasztócsík tartja, ezért raktam rájuk 1-1 fekete gyorskötözőt, ami ugyan tróger, de legalább nem így nem balesetveszélyes a megoldás.

A két tárcsafék szerintem 160 mm-es és bowdenes, ezért a pénzért nem jár még hidraulikus kivitel, de legalább normálisan be lehet őket állítani és adnak hozzájuk egy tartalék szett fékbetétet is. A hátsó sárvédő masszív, fém kivitel, kár hogy gyatra, hullámos a kidolgozása. Mivel a trepni vége felhajlik, ezért ezen támaszkodtok, nem a sárhányón, viszont a kettő együtt elég jól véd a felverődő víz és mocsok ellen. A kormányon lévő kapcsolókat viszonylag könnyű kiismerni, balról jobbra haladva a 3 sebességfokozat, a lámpa fényei és az index között tudtok váltogatni. Az egyik gomb annyira gagyi volt, hogy csak a jobb oldalán megnyomva kattant be a helyére, balról nem. A csengő mechanikus, sokkal jobb, mint az elektronikusan virnyákoló megoldások. Jobb oldalt a feszültségvisszajelző óra, alatta a gázkar, és egy dolog amitől szintén felforrt az agyvizem: a gyújtáskulcs.

Forrás: RendeljKínait, leesett az OOTD T10-ről a sztender az első út során…

Régi vesszőparipám, hogy semmi értelme „slusszkulcsot” elektromos rollereken használni, mert azon kívül, hogy esés közben beleáll a mellkasotokba, sok haszna nincsen.

Ezer mód lenne, hogy az indítást meggátolják, NFC chip, applikáció vagy egyszerűen csak alakítsák ki máshol a kulcs helyét, mert ez így balesetveszélyes. Az OOTD T10 végsebességét elvileg a gyártó az EU-s szabályok szerint 25 km/órára limitálta, de a fékkar és a gáz háromszori lefele nyomásával ez feloldható, ilyenkor annyival megy a gép, amennyit a motorerő enged, tehát nagyjából 40 km/óra plusszal. Viszont a feloldást minden ki- és bekapcsoláskor újra el kell játszanotok, agyrém.

Forrás: Banggood

A középső kijelző egész jól sikerült – valamelyik LeoTie-n vagy Angwatton láttam ilyet -, kellően nagyok rajta a feliratok, és bár a fényereje elégséges, tükröződik, de azért tudtam használni. A szokásos adatok, mint a töltöttség, a sebesség, a megtett út, a fokozat és hasonlók vannak rajta, de ODO, tehát összes megtett út nincsen. Vagyis, egy nyamvadt memóriát nem tettek a rollerbe, minden kikapcsolásnál feledésbe merülnek az adatok.

Van rajta nappali és éjszakai mód, előbbinél nagyobb fényerőn dolgozik a kijelző és a lámpa fényével szinkronban kapcsolgat. A feszültségkijelzés kapcsán egy gondolat: valójában mindegyik rolleren csalóka, ugyanis egy nagyobb gázra beszakad a fesz, amikor meg kigurultok, szépen visszakúszik. Ezért sosem ez alapján szoktam azt megtippelni, mennyi van még hátra a megtehető távból, hanem kiszámolom a roller kapacitását és abból a hatótávot, és ahhoz viszonyítom a megtett utat.

Forrás: Banggood

Ez az OOTD T10 esetében 48 V és 13 Ah mellett ez 624 Wh-t jelent.

Az uniciklim 336 Wh-s és újkorában alattam kb. 20 kilométert ment el, ez alapján a T10-nek valahol 35-37 kilométer körül kell teljesítenie. A gyártó sem állít mást, közepes sebesség mellett 35-45 kilométert ad meg, és ezt tényleg tudja is, persze feloldva a végsebességet és odahúzogatva neki, ez csekélyebb is lehet. A 3 A-es töltővel egy picivel kevesebb, mint 5 óra teletolni az akkut, ezt átlagosnak nevezném, gyorsabb, vagy dupla töltés nincsen. A 48 V-os rendszerek azért nem tartoznak a fejletépős kategóriába, a nagyobb elektromos rollereket ennél magasabb feszültségű akukkal szerelik, az egykerekűeket meg pláne, szóval ez még a „polgári ízlés” innenső oldalán marad.

hirdetés

OOTD T10 elektromos roller teszt – Újabb életveszély a tarsolyban

Az első utam Roll-Base Jánoshoz vezetett, aki a RendeljKínait eszközeinek null revízióját végzi, és olyan nagyon ő sem volt elájulva az OOTD T10-től. De míg eljutottam hozzá, azért már oda-odahúzogattam a gépnek, és éreztem, hogyha nem is vehemensen, de tisztességesen mozgatja a maximum 900 W és a 30 Nm a gépet. Viszonylag egyenletesen, rángatások nélkül gyorsul, leginkább a korábbi Kukirin G2 Próhoz tudnám hasonlítani, amit nagyon kedveltem.

A rugózása kellemes, a nagy kerék pedig segít kisimítani az úthibákat, sokkal jobban, mint például a pálcika rollerek.

Azért a nagyon nagy gödrökkel érdemes vigyázni, mert például egy vízzel teli kátyú, aminek nem látszik a mélysége, tud meglepetéseket okozni. A gumi lehetne csendesebb, de hát ezeket az elkoptatás után úgyis mindenki valami értelmesebb, például PMT márkájú utcaira cseréli. Ahogyan a féket is, mert ezek a noname, kétoldalról fogó betétek ugyan jól lassítanak, de ha elkoptak, én tuti tennék rá egy komolyabb szettet, hiszen első a biztonság.

A menetadatokat a központi kijelző sallangmentesen mutatja, viszont azt tudni kell, hogy az OOTD T10 nem rendelkezik a mostanában nagyon divatos BT modullal, így appal sem, tehát kizárólag erre hagyatkozhattok. Viszont, az első lámpái rendben vannak, és sötétben végre az index is látszik.

Mi a kormányszitálás?

A kormányszitálás egy olyan jelenség, amikor a roller kormánya nagy sebességnél vagy egyenetlen útfelületen oldalirányban gyorsan remegni, „szitálni” kezd, amit a váz, a villa vagy a kormány gyengesége, lazasága, illetve a futómű nem megfelelő beállítása okozhat. Ez különösen veszélyes elektromos rollereknél, mivel nagyobb sebességnél hirtelen instabillá válhat a jármű, ami irányíthatóságvesztéshez, sőt balesethez is vezethet. A kormányszitálás nemcsak a biztonságot veszélyezteti, de az utazási élményt is jelentősen rontja.

Minden szép és jó addig, amíg az OOTD T10-zel nem akartok 25-30 km/óra fölé gyorsítani, ilyenkor ugyanis szitálni kezd a kormány, vagyis akaratlanul jobbra-balra mozog.

Az ilyen jelenségek általában geometriai hibákból, laza kormánycsapágyból vagy csavarokból vagy egyszerűen a rossz tervezésből fakadnak, de például egy kiegyensúlyozatlan gumi vagy túlzottan előre terhelés is okozhatja. Ez utóbbiakat kizárnám, hiszen egy null kilométeres roller kereke és csapágya nem lehet kopott én meg sosem előre dőlve rollerezek. A kormánynak sem volt holt játéka, nem kotyogott, állt mint a cövek.

Tehát valószínűleg tervezési hiba okozza a szitálást,

ami nagy baj, mert ezzel sok mindent nem lehet kezdeni, leszámítva azt, hogy nem mentek gyorsabban 25 km/óránál. Csak hát ennyi erővel vehettek akkor egy olcsóbb pálcika rollert is, nem kell egy ekkora döggel, mint az OOTD T10 hadakoznotok.

 

Ez számomra egy dealbreaker dolog, az eddig említett sok másik mellett, innentől kezdve nem tudom ajánlani a gépet. Azért becsületből kipróbáltam a hatótávját, amire ~37 km-t kaptam tempósan haladva, szóval a korábbi számolásom nagyjából pontosnak tekinthető. Tempomat viszont nincsen, a gázkart folyamatosan nyomni kell, ami hosszabb távon fárasztó.

 

OOTD T10 elektromos roller teszt 52

Forrás: Banggood

OOTD T10 elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok

Roll-Base János nagyjából megerősített abban a hitemben, hogy az OOTD T10 úgy néz ki, mintha maradék alkatrészekből rakták volna össze. Masszív vasakat hegesztettek össze, de azt sem végig az él mentén, hanem csak úgy nagyjából.

A tömítések borzalmasak, egy csomó, oda nem illő, éppen csak megteszi alkatrész található a rolleren, de egy 230 V-os PC táp csatlakozót sem éppen elektromos rollerek töltésére találtak ki. A lengéscsillapítókat általában valamilyen könnyűfémből tervezik, de mivel itt szintén „szögvasak” dolgoznak, rátettek dizájnelemként 4 db szilikon takarót.

Az összhatás távolról így olyan, mintha ez is egy modern, divatos elektromos roller lenne, de hát nem közelebbről látszik, hogy az. Alkatrészeket az OOTD T10-hez össze lehet kukázni, de a javítás nem lesz egyszerű, lévén kevés van belőle és az alacsony árnak köszönhetően, mondjuk egy beázó akkut nem lehet túl gazdaságosan pótolni.

Persze ezek mind csak teóriák, hiszen ez egy új modell, igazából még nincs vele tapasztalat, de kötve hiszem, hogy ilyen összeszerelési minőség mellett sokáig hibamentesen működne az OOTD T10. Viszont az alacsony ára miatt nem lennék meglepve, ha ellepné Magyarország útjait.

Összegzés

Egy mondatban a lényeg: olcsó húsnak híg a leve. Az OOTD T10 szenved néhány konstrukciós hibától, ami miatt nem ajánlom a megvételét. Nagyobb sebességnél szitál a kormánya, be tud esni a lengéscsillapító takarólemeze a kerék és a váz közé, a „gyújtáskulcs” a mellkasotok felé áll, a féklámpa nem látszik, mert az index takarja. A matricák meg tényleg a legalja minőség. Ezek csupa, egész könnyen megugorható dolgok, amiket a konkurenseknek eddig sikerült is. Az előny oldalra írhatom az egész jó kijelzőt, a masszív vázat, a nagy kerékméretet és az alacsony árat. Amiért akár meg is lehetne venni, ha csak 25 km/órával használjátok, de akkor meg miért ilyen dög nehéz gépet választanátok? Jobban jártok egy pálcika rollerrel.

158 700 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ot kérnek érte a T10EUNEW  kuponkóddal, ingyenes, EU-s szállítás mellett, viszont egy picit többért van:

Személy szerint a Kukirinek valamelyikét vinném, de semmiképpen nem az OOTD T10-et. Hegyre és dagonyázni pedig valami kétmotoros megoldást.

Pro

  • Pokolian olcsó
  • Remek rugózás
  • Feloldva elég jól megy

Kontra

  • Nincs ODO funkció
  • Érthetetlenül nehéz
  • Szánalmas hegesztések
  • Szitáló, veszélyes kormány
  • Pocsék csavarkötések, lehullott a sztender
  • Egyes tengelyeket nem csapágyaztak meg, el fognak kopni
  • Nemhogy IP szabványt nem teljesít, de egy pocsolyától is be tud ázni
  • Végre rájött valaki, mire használja fel a maradék alkatrészeket, kár hogy roller lett belőle

hirdetés