Kukirin G3 elektromos roller teszt
Sokkal jobb lett, de már oda a hírnév
Forrás: Indiegogo
A mai teszt teljes mértékben rendhagyó, hiszen ezt a rollert már másodjára teszteljük, az apropóját az első fejezetben olvashatjátok. Ez a kétkerekű NEM AZONOS a Kugoo Kirin G3-mal, még akkor sem, ha a műszaki paraméterei igen. 1200 W-os motor, 50 km/órás végsebesség, dupla lengéscsillapítás és 60 kilométeres hatótáv az ígéret. Az ára az NNNKUG3 kuponnal 263 200 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint)., EU raktárból, ingyenes szállítás mellett. De vajon az átdolgozott modell mentes a korábbi hibáktól? Lássuk!
Gyorsan rákérdeztem a partnerünknél, mi változott, szó szerint leközlöm a választ, vastaggal kiemelve a lényeget: „The new display component has been changed (integrated display/Bluetooth/headlight/turn signal/horn into one), the bell has been eliminated and an electronic horn has been added, the folding structure has been optimized, and the safety factor has been increased. The new controller was replaced, the controller program was updated, and the electronic control stability was enhanced. And the packaging filling materials are optimized to reduce the transportation loss rate of the scooter.”
Vagyis a lényegen tényleg változtattak, bár ha senki nem mutat rá, a doboz kibontása után akkor is feltűnt volna, hogy ez nem ugyanaz a roller, mint korábban volt. Egy táskába szépen elrendezték a hozzávalókat, leírás, szerszámok és hasonlók, ráadásul kemény hungarocell védi a rollert, így sérülni sem nagyon tud. Miután kivettétek, egyből tegyétek fel a töltőre, mert az első ciklusban 11-12 órán át kell a hálózatról etetni, utána elég neki a 7-8 óra is egy feltöltéshez.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Már a korábbi Kugoo Kirin G3 kinézete is nagyon kívánatos volt, ezen nem változtattak sokat,
leszámítva azt, hogy elektronikusra változtatták a dudát, amiért kár, nekem bejönnek a mechanikus megoldások, és annak legalább tényleg csengő hangja van. A kinézet badass, ez tagadhatatlan, állat ez a narancs-fekete kombó, de az összes újabb Kukirin roller ilyen, például a nemrég tesztelt Kukirin G2 Pro képeit – teszt itt – érdemes megnéznetek.
A roller különlegessége, hogy a lengéscsillapítás eltér a hagyományostól,
állítólag térhálós alumíniumból készül, és eléggé futurisztikussá teszik a kinézetet. A futómű feletti kormánylehajtó mechanikát megváltoztatták, a korábbi tekerőset – amit elég nagy macera volt használni – egy stiftes, automata biztosító szeges megoldás váltotta le, ami a rugós mechanikának köszönhetően mindig zár, így növelve a biztonságot. A fellépő jó széles, és kellően tapad, csak normálisan kell állni rajta, vagy T alakba rendezve a lábakat vagy pedig 45 fokban oldalt. Ilyenkor a testünk döntésével a kanyarodást is segítjük. A hordfül maradt a narancs színű „csuklópánt”, ami egy tök jó megoldás, de hosszabb távon szerintem koszolódni fog. Mondjuk hipp-hopp felkapni nem lehet, mert 25 kiló a cucc, de ez ehhez a teljesítményhez kifejezetten alacsonynak számít, a Kukirin G2 Pro, ami jóval gyengébb, például 24 kilót nyom.
A minőségérzet nem rossz, nem nyekereg, nem ropog semmi, de pl. a fellépő gumiplatniját még mindig fel tudom ujjal emelni,
nem tudom miért spóroltak itt a ragasztóval. Alatt lakik a 18 Ah kapacitású akkumulátor, a rendszer 52 voltos, így jön ki a 936 Wh, ami a gyártó szerint 60 kili hatótávot tesz lehetővé, erre még visszatérünk. A roller hátul hajtja a 10,5 colos kereket, 1200 W a teljesítmény, ami elég sok, de csak egymotoros a kicsike és a nyomatéka is csak 25 Nm, a kétmotoros, két vezérlővel szerelt modellek az „okosok szerint” tartósabbak.
A lassulásról tárcsafékek gondoskodnak. Elég brutálisan fognak, cserébe ütnek és néhy, de nem mindig csikorognak, sőt, a null revízió előtt, amit a Roll-Base végzett el szokás szerint, szorultak is. Mielőtt komment háború alakulna ki, jelezném, hogy Mantison is láttam már ilyesmit, szóval egy jó fékcserével mindenki nyugodtan számolhat, aki hosszabb távon komolyabban gondolja a rollerezést. Szerencsére a 10,5 colos kerékméret miatt fel lehet tenni normális méretű féktárcsát és féknyerget is, plusz ezt a semmirekellő terepgumit is lecserélném városi krúzoláshoz mondjuk PMT-re, már ha van ilyen méretben. Változtattak az elődmodellhez képest a szelepkivezetésen is, így már normálisan hozzá lehet férni és fel lehet pumpálni a belsőt.
Forrás: Geekbuying
A végsebessége 50 km/óra, papíron.
A 46 km/h-ba bele tudtam kergetni, de szerintem nem érdemes a kemény futómű miatt. A komolyabb védőfelszerelés – full face sisak, testpáncél váll- és könyökvérttel, térdvédő, kesztyű – erősen ajánlott ezen a szinten, mi is így tesztelünk. Tudom hogy meleg, meg égő a haverok előtt, de az egészségetek egy kicsit fontosabb, és ami egyszer megsérül, az már nem lesz olyan, mint előtte volt, ezt tapasztalatból mondom.
A vezérlés nyomógombos és érintőképernyős is egyben,
a fontosabb funkciók – lámpa és roller ki- és bekapcsolása, sebességmódok – fizikai, míg a kevésbé lényegesek – pl. tempomat – érintés alapon működnek. Nincs többé szerviz menüben mókolás, sokkal egyszerűbb így. A roller lámpája eléggé brutális és a fejidomon van index is, kár hogy csak szemből látszik – plusz hátul piros, ami szabálytalan itthon – , pakoltam volna egy-egy LED-es jelzőt a fellépő oldalára és a kormányvégekre is. Az elektromos duda maga a szánalom, vegyetek rá egy mechanikus csengőt, kb. 2000 forint és hely is van a kormánycsövön a felszerelésre. A kábeleket is végignéztem, szépen futnak, sehol nem csípte be a műanyag, javult az összeszerelés minősége a Kugoo Kirin G3-hoz képest.
Ami a menetteljesítményeket illeti, sokkal jobbak, mint korábban voltak, de azért még így is kicsit csalódás.
Tisztességesen indul meg a roller, de a motor nyomatéka alacsony, ezért hegymenetben nem volt olyan acélos, mint vártam. Nem okozott neki gondot, hogy a Tabánba felvigyen, de nem volt egy rakéta még a 70 kilómmal sem. A hasmagasság jó sok, olyan 15 centi, de sajnos ebből elég sokat elvesz a sztender. Ezt a jobb konstrukciókon bele szokták építeni a fellépő oldalába, meggátlandó a felakadást. Érdekelt, hogy a hátsó lábtámasz – a kick-stand – miért olyan, amilyen. A megfejtés az, hogy itt van a módosított vezérlő, vagyis a fellépőben kizárólag a 18 Ah-s akku található, ahogyan a lenti videóban is látszik (igaz, ez még az elődmodell, a Kugoo Kirin G3).
Az olcsóbb rollerek esetében általában kétféle lengéscsillapítást használnak, az egyik az úgynevezett torziós rugó,
amiben egy gumiágy tekeredik és ez adja a lengéscsillapítást, ilyet használ a Kukirin G3 is. A másik megoldás az, amit a Kurkirin G2 Pro és Max is alkalmaz, ahol az „ollós” lengéscsillapítóban egy acélrugó nyeli el a lengéseket. Az előbbinek több baja is van: nem állítható, nagyobb tömegű személyek alatt viszonylag gyorsan elgyengül és nem igazán javítják, hanem egyszerűen kidobják az alkatrészt. Vagyis, ahogy megkapjátok a gyárból beállítva, olyan lesz a keménysége, nincs mit tenni vele.
Ez azt a problémát vetíti előre, hogy a 120 kilós maximális terheltséghez lövik be, mert ezt is el kell bírnia, vagyis a 70 kilómmal betonkeménynek éreztem.
Mivel nem állítható, így jártam, emiatt az én tömegemmel ez a roller gyakorlatilag nem csillapít, szerencsére még a térdem jó, így ezzel oldottam meg a dolgot. Kellemesnek azért nem nevezném, a G2 Pro ebből a szempontból sokkal jobb. Ez főleg terepen zavaró, amin a bütykös gumi egyébként jól használható, csak a beleteket is kirázza a roller, ez a legnagyobb hibája. A kick-standdel egyébként ki lehet tolni a fenekét, főleg laza talajon és állat módjára lehet faroltatni, ami remek móka.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Ami a menetteljesítményeket illeti, erőteljesen húz, illetve a fokozatokkal limitálható a végsebesség 25/35/50 km/h-ban. Van tempomat, érintőgombról kapcsolható, és mutatja a kijelző is, ha aktív. A fék szerintem 50-ről lassítva kevés, vegyetek rá egy Zoom szettet, az sokat dob a dolgon, a Roll-Base-t megkérdeztem, többek között ők is csinálnak ilyen módosításokat és a tárcsaméretet is lehet növelni, mert elfér a felniben. A hatótáv alattam42 km körül alakult „vegyes használatban”, nyilván más, ha 50-nel nyelezitek, és más a polgári 25 km/h-ra korlátozva, ami az EU-s szabályozás is, ez utóbbival nem lehetetlen az 50 kilométert sem összehozni.
A Kukirin G3 elektromos roller fejlesztései, összegezve
- normális ereje van, végre 1200 W-nak érződik, de alacsony a nyomatéka
- nem pusztul meg a vezérlő 10-ből 9 alkalommal, sokkal stabilabb lett a cucc
- jobb lett a kijelző és a lámpák, sokkal informatívabb az egész
- változott a lecsukó mechanika, biztonságosabbra cserélték
- a kerék szelepeit máshol hozták ki, így végre hozzájuk lehet félni
- értelemszerűen a feliratok változtak
- elhagyták a folyamatosan tönkre menő, fellépőben lévő lámpákat
- sokkal olcsóbb lett, a korábbi modellért 360 000 forintot kértek, ami értelmezhetetlen volt
A sok változtatás miatt a korábbi szervíztapasztalatok nem igazán mérvadók, de két dolog mindenképpen elmondható: a torziós rugó idővel kilágyul és lógni kezd, amit cserélni kell, illetve egy jobb fék sem árt rá hosszabb távon.
Összegzés
Jó roller lett-e a Kukirin G3? Nekem biztosan nem, ugyanis a beton kemény torziós rugózás miatt a fogtöméseimet is kirázta, ami nagyon zavaró volt. Egy ekkora kétkerekű esetében elvárnám, hogy csillapítson, de a 70 kilóm ehhez kevés. Ráadásul van egy házon belüli konkurenciája, az 1000 W-os Kukirin G2 Max, ami ugyanennyibe kerül és sok szempontból jobb, ahogyan az kiderül a tesztünkből. A lényeget ennek ellenére hozta a Kukirin G3: nem érződik prototípusnak, a kiforrottsági létrán sokat lépett előre, erős, gyors, nagy a hatótávja, jó a kijelzője és sokkal olcsóbb is lett, mint volt.
Az ára az NNNKUG3 kuponnal 263 200 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint)., EU raktárból, ingyenes szállítás mellett, és jár mellé egy ajándék sodronyzár is. Viszont egy normális csengőt vegyetek rá 2-3000 forintért, mert ezzel a vernyákolós dudával sok embert fel fogtok idegesíteni.
Pro
- Nagyon sok mindent kijavítottak rajta
- Viszonylag kis tömeg
- Iszonyat jól néz ki élőben
- Teljesen új fedélzeti komputer, ami ráadásul jó is
- 46 km/órát alattam tartotta (igaz, ez nem 50)
- Az eredeti árához képest majdnem 100 000-rel olcsóbb (ez a G2 Max árszintje)
Kontra
- A rugózása betonkemény
- Több konkurense is van házon belül, amik szerintem jobb rollerek
- Minek van az index, ha senki nem látja?
- Mindenki tegyen rá egy mechanikus csengőt, kb. 2000 Ft