Emoko A19 elektromos roller teszt
Emőke mókolta
Forrás: RendeljKínait
Ritka, mikor olyan rollerbe futunk bele, ami koncepcionálisan eltér az eddigiektől, de az Emoko A19 pont ilyen. 12 colos kerekek, könnyű alumínium váz, 500 W-os motor, papíron 45-55 km-es hatótáv és gyakorlatilag gondozásmentes dobfékek. Igénytelen, kényelmes városi cirkáló nagyon baráti áron, EU raktárból, ez lenne a magyar népléleknek megfelelő ingázós jármű 142 000 Ft-ért? A tesztből kiderül, hogy a tézis megállja-e a helyét!
Ami az összhatást illeti, a DIY a legjobb szó az Emoko A19 esetében,
ugyanis eléggé kisiparinak néz ki a jármű. És nem abban az értelemben, mint a hiperdurva minőségű, kézzel készített, 10 000 dolláros Hermes táskák. Kicsit kendácsnak érződnek egyes elemek, a legalja az első sárhányó – nem az van rajta, amit a képeken láttok -, amit egy spiáter anyagból készült füllel rögzíthettek a helyére, de inkább vegyétek le, mert ez egy kalap kaki. A másik problémás elem maga az alumínium váz, ami a 73 kilóm alatt hajlott, ha ugráltam rajta, vajon mikor és hol fog eltörni? A kormánynál a lecsukómechanika és a vastagítás között biztosan, és ez a része nehezen vagy sehogyan sem javítható, alumíniumot nem annyira egyszerű hegeszteni. A kormány egyébként azért törik el, mert sokan úgy rollereznek, hogy fékezéskor eltolják, gyorsításkor maguk felé feszítik a kormánycsövet, amit nem szabadna, különösen az Emoko A19 konstrukciója esetében.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
A másik megmosolyogtató része az Emoko A19 rollernek, hogy a kormány lehajtása után nincs hova beakasztani azt.
Akkor minek lehajtani? Azért, mert a csomagtartóba így is be lehet tenni, illetve a csőváz elülső részén a hegesztésnél jól meg lehet fogni, ami igazából egy merevítés, de fogantyúnak is tökéletes. Ezt leszámítva viszont nincs min nevetni, hiszen a többi része remek koncepció köré építkezik, és a magyar utakra pont ez a tökéletes. Nagy, ballonos kerekek és kb. soha el nem romló dobfék, vagyis egy igénytelen, kényelmes jármű akár városba, akár vidékre, falvak közötti ingázáshoz, hiszen ehhez a hatótávja is megvan. Megkérdeztem a Roll-Base Jánost, hogy hány darab dobféket cserélt pályafutása alatt és azt mondta, hogy összesen egyet, de abban a rollerben 14 000 kilométer volt. Szóval, ha valamire ráfogható, hogy örökélet meg egy nap, akkor az ez.
A másik, hogy 12 colos, ballonos kerékkel nem nagyon vannak az Emoko A19 rollernek konkurensei,
leszámítva az említett Cory Sprintet. Egy dologra figyeljetek: bár a kerékre 2,1-3,2 bar guminyomást írnak gyárilag, 2,5 bar fölé ne fújjátok, ugyanis „sérvet” tud kapni a belső és kikönyököl a külső mellett. Ilyenkor beakad a villába vagy ahova sikerül neki és nemcsak eltaknyoltok tőle, de ki is lyukad a gumi. Ennek tudatában érdemes betartani a fent leírtakat.
Forrás: Emoko homepage
A lámpákkal kapcsolatban sok mindent nem tudok említeni, elöl és hátul is van egy-egy, utóbbi féklámpa is, illetve a fellépő két oldalán van fényvisszaverő matrica, index nincsen. Az első villáról pedig hiányzott a fényvisszaverő felület, pedig a sajtófotókon szerepel, de úgy látszik „elvitte a cica”. A front lámpa nem túl erős, én tennék a kormánycsőre valami komolyabbat, szerencsére mindkét oldalon van rajta némi hely.
Menet közben ebből két dolog érződik: elég jól húz 25 km/h-ig , és nagyjából 80 kilóig felhoz a kisebb emelkedőkön is,
ennek tesztelésére szokás szerint a Gellért-hegy oldalában futó Hegyalja utat használtam. Az 500 W-os motorerő nagyjából a minimum ahhoz, hogy egy kisebb testet kellő dinamikával mozgasson, senki ne higgye el 120 kg-os terhelhetőséget. Főleg ezzel a vázzal ne, ami alapból hajlik, ha izmoztok vele. Az Emoko A19 végsebessége valahol 35 és 40 km/h közé esik, 38-ig toltam neki és szerintem bele lehetne kergetni a 40-be, de nem esik neki jól. Alapból 25 a limit, de az appban ezt is át lehet állítani.
Amit imádtam Az Emoko A19 rollerben, az az utazási komfort,
amit, mintha pont a nem túl jó magyar utakra találtak volna ki. Repülőszőnyegként suhan át a kisebb úthibákon, csatornafedeleken, össze sem lehet hasonlítani egy 8 colos rollerrel. A macskakő az ő gyomrát is megfekszi, de az még a 14 colos elektromos egykerekűm is pattog ezeken, szóval ez elfogadható hátrány. Teljes mértékben látom magam előtt vidéki járműként – a Babetta helyett -, ahogy átsuhan egyik településről a másikra, de sajna nagy városokban is kell ez a fajta úthibatűrő képesség.
Galéria
Forrás: Smart Life app
A hatótávval kicsit bajban vagyok, mert itt is igaz az „amennyire nyomod, annyi” frázis.
Gyárilag mindig mindent ideális körülmények között mérnek, kizsírozott szakadékban, hátszélben. A 45-55 km-es hatótáv biztosan nem igaz, még a 25 km/h-s, EU-s limittel sem. Ezért szoktam egy nominális értéket számolni. Alattam a 336 Wh-s uniciklim 20-22 kilométert tesz meg, ugyanez az Emoko A19 esetében 630Wh, ez 38-41 kilométerre jön ki a kerekítés szabályai mellett. Nyilván számít a jármű tömege, a kerékméret és hasonlók, de közelítésnek jó. Persze, ha 40-nel csapattok akkor le fog esni a táv kb. 30 kilire vagy alá, de ez még mindig elég jó egy ilyen olcsó rollerért. Na és mi lett a valós mérés eredménye?
Az app szerint majdnem 40 kili, GPS alapon pedig 34,41 kilométer, szóval a sávot nagyjából eltaláltam.
Feltölteni 7-8 óra, egy alvásciklus mellett megvagytok vele.
Ami az Emoko A19 fékhatását illeti, az decens, annak ellenére, hogy elöl-hátul dobfék lassít. Értelemszerűen normálisan be kell őket állítani, de hát erre való a nullrevízió. A fékezésbe a motor is belesegít, sík úton érezhető is, ahogy visszafogja a járművet, viszont lejtőn lefele már kevés, ott a dobfékeket fogjátok megdolgoztatni. A kormányrúd nekem picit rövid volt, emiatt nagy sebességnél idegesen reagál a roller. A csengője vicces, a markolatváltós bringákhoz hasonlít, tekerni kell előre vagy hátra, és kellően hangos is. A fellépő széles, és ez a smirglipapír szerű anyag remekül tapad, ha pedig elkopik, a grátiszban adott példány felrakható a helyére.
Soha nem láttam még olyat, hogy egy rollert a Smart Life appal kell párosítani,
de az Emoko A19 kapcsán ezt is megélhettem. Ráadásul egy egészen jó kis alkalmazásról van szó, a felület nem nagy szám, de az összes funkció össze-vissza állítgatható. Végre nem kell a szervízmenüben mókolni, így a halandók is érteni fogják, mi micsoda. A tempomat, a belökés/egyből elindulás kapcsolható, beállítható az egyes módokhoz a végsebesség, és természetesen fel is piszkálhatjátok 25-ről 45-re. Az előbbieken túl egy rakat statisztikai adatot is kaptok a szokásos mutatókkal: megtett út, átlagos sebesség, és így tovább. A lámpa innen is kapcsolható, meg a bekapcsoló gombról is, különösebb jelentősége nincsen, honnan végzitek ezt el. Van továbbá a telefonotok GPS koordinátái alapján Google Maps alapú navigáció is. Teljesen használható a felület, mondjuk a magyar fordítás közel sem tökéletes, de ezt már megszoktam a kínai termékek kapcsán.
Az appban elérhető adatok egy része a kijelzőn is látszik,
ami viszonylag világos, és a fontosabb adatokat jeleníti meg: sebesség, töltöttség, működési mód. Ez utóbbiból 3 áll rendelkezésre, plusz a sétáló mód, ahol az elektromotor besegít a tolásba. A lámpa dupla klikkel aktiválható, vagyis ha valaki nem akarja használni az appot, annak nem is kell.
Forrás: Banggood
Emoko A19 elektromos roller teszt – Szervíztapasztalatok
Egyelőre nem nagyon van az Emoko A19 kapcsán szervíztapasztalat, egy dologból lehet kiindulni, hogy milyen betegségektől szenved a Cory Sprint, illetve ahol egyenalkatrészek vannak, ott lehet azok élettartamára következtetni. Ezek alapján:
- ha sokat rángatjátok, a kormány törik az összecsukó mechanika mellett (és nem nagyon lehet kicserélni)
- ha túlfújjátok a kereket, a külső kiugrik a felniből és kibújik a belső (ez user error, de előfordul, 2,5 bar fölé nem érdemes fújni)
- a váz hajlik és nyöszörög
- az első sárvédőről nincs tapasztalat, de ránézésre pusztulásra van ítélve
Végezetül pedig bevágtam egy honfitársunk véleményét a Banggoodról, ami szerintem szintén beszédes. Ez úton is köszönjük neki, hogy leírta a tapasztalatait:
Forrás: Banggood
Összegzés
Az Emoko A19 elektromos roller számomra az eldobós kategória: használnám, amíg el nem pusztul. Iszonyatosan olcsó, és meglepően sokat ad az áráért, de azért a minőségébe bőven be lehet kötni, elég ha a fenti hibalistát végignézitek. Pozitívum, hogy tisztességesen húz, jó a hatótávja, nagyon kényelmes, és még appból is állítgatható. Aki pedig cipelné, annak jó hír, hogy a kétkerekű tömege még az elviselhetőség határára esik. Ezek alapján feltételesen ajánlható, de ha gond van vele, nem lesz egyszerű megoldani.
A BG6fb2ab kóddal 142 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért vihető EU raktárból, ez a kispénzűek járműve lesz, napi ingázósnak jó, de aki a minőségért hajlandó többet fizetni, az ne az Emoko A19 házatáján nézelődjön.
Felhívnám továbbá a figyelmeteket arra, hogy kezdődik a Banggodon az év végi szuper vásár, ahol mindenféle durva akciókkal találkozhattok.
Pro
- Olcsó
- Nagy hatótáv
- Kényelmes haladás a nagy kerekekkel
- Duális dobfék, ami közel gondozásmentes
- Majdnem megfutja a 40 km/h-t
- Faék egyszerűségű szerkezet, ha nem törik el a váz, akkor sokat nem kell rajta babrálni
- Melyik konkurens ad ennyit 150 000 Ft alatt? Egyik sem
Kontra
- DIY a cucc, szóval szerelni kell a dobozból kivéve
- Hajlik a váz
- Nincs hosszabbtávú tapasztalat
- A kormánycsövet lecsukva sem lehet a kormányt beakasztani
- Nekem nem volt elég széles a kormánycső, nagy tempónál kicsit ideges a verda