Ausom GX1 elektromos roller teszt
Awesome megoldás
Forrás: Geekmaxi
Begurult hozzánk tesztre az Ausom GX1 elektromos roller, ami sokak kedvence lesz, hiszen a tervezési sebessége nem haladja meg a 25 km/órás sebességet, a saját tömege pedig nem éri el a 25 kilogrammot, ezért (egyelőre) nem kötelező rá biztosítást kötni. Akkumulátora 48 voltos és 15,6 Ah kapacitású, így a gyártó szerint 65-80 kilométeres hatótáv megtételére képes egyetlen feltöltésből. Ha szívesen szelnéd vele az utakat, akkor most a GX1HU kuponkód beváltásával neked is lehet egy ilyen elektromos rollered 204 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért, a Geekmaxi oldaláról megrendelve, ingyenes szállítással.
Forrás: MABISZ
Miközben kicsomagoltam az Ausom GX1-et, az járt a fejemben, hogy:
Bárcsak minden roller így érkezne!
Na, nem mintha nagy szerelgetésekbe kéne általában bocsátkozni, de ezzel a rollerrel nagyon kevés, szinte semmilyen teendőd nem lesz az alapokon kívül, értem ez alatt a csavarok meghúzását és a gumik felfújását. Az ehhez szükséges szerszámokat mellékeli a gyártó, természetesen a töltővel együtt, illetve jár hozzá egy terjedelmes használati utasítás és két darab, felragasztható prizma.
A tesztalany egy meglepően kicsi, legalábbis elektromos rollerekhez mérten kicsi dobozban érkezett, ráadásul összehajtva, így egy ember is könnyedén ki tudja emelni a csomagolásából. A roller érdekessége, hogy a kormány lehajtható mindkét oldalon, úgyhogy pillanatok alatt össze tudod csukni. Picit fentebb már említettem, hogy 22,4 kilogramm a saját tömege, tehát teljesen élhető a hétköznapok során. Egyszerűen szállíthatod vonaton, buszon és a kocsiban sem kell neki sok helyet szorítanod.
A dizájn igazán szemrevaló, kellemes mentazöld és fekete színű elemekből áll össze az egész roller,
akárcsak egy Vsett 8, tehát ismét white-label termékről beszélünk. A váza alumíniumból készült, rendkívül masszív, a fellépője pedig csúszásgátló csíkokat is kapott, bár nem mintha nagy szükség lenne rá a 25 km/órás végsebességhez, de azért ne feledd a kötelező védőfelszerelést se. A kormány magassága állítható 90 és 120 centiméter között, a gumiabroncsai pedig 9×3 colosak, városi környezetbe tökéletesek, erdei terepre már kevésbé. Az indításhoz NFC kártyára lesz szükséged, az érdekes LCD kijelzője pedig minden fontos, utazással kapcsolatos paramétert demonstrál, majd a megállásról végül E-ABS és dobfék gondoskodik. Nézzük, milyen az Ausom GX1 a gyakorlatban!
3 sebességfokozatból választhatsz, ami az alábbiak szerint oszlik meg:
- 1-es fokozat: 12 km/óra
- 2-es fokozat: 19 km/óra
- 3-as fokozat: 25 km/óra
Ezen számok alapján egyértelmű, hogy a GX1 sokkal inkább városi környezetbe való, mintsem terepre, az emberek között simán ellavírozol vele biztonságosan. Ha a belvárosban laksz és kisebb távokat szoktál megtenni, például tanulás vagy munka miatt napi rendszerességgel, tehát ingázol, akkor kiváló opció. Akkor is, ha vidékről jársz fel a városba, hiszen kényelmesen ki tudsz vele gurulni a vonathoz vagy a tömegközlekedéshez és a roller szállításában sem fogsz megszakadni. Azoknak is el tudom képzelni ezt a járművet, akik leginkább autóval közlekednek, de néha szívük szerint letennék valahol a dugó miatt és inkább rollerre váltanának, így kiegészítő járműnek szintén szuper jelölt, ha elég vastag hozzá a pénztárcád.
Forrás: RendeljKínait
Ha letévedsz az aszfaltról egy földes, enyhén kavicsos útra, akkor ugyan egy rövid ideig helytáll a GX1, de ki is rázza a lelkedet a helyéről.
Alapvetően harapós a kicsike, rendesen meg tud indulni, de terepre tényleg nem erőltetném, ráadásul még füves talajon is kikaparnak a kerekei, amik egyébként elég kicsik az extrémebb megpróbáltatásokhoz. Papíron 25 fokos emelkedők megmászásra képes, de ezt sem nagyon erőltetném, hiszen hamar elfárad felfelé menet. A lengőkaros felfüggesztés sem ütőképes túlságosan, leginkább csak a szolidabb úthibákat képes elnyelni, de mind jól tudjuk, hogy a durvábbakhoz képest ebből jóval kevesebb van a gulyásleves, a töltött káposzta és a disznótoros hazájában.
A dobfék teljesítménye hasonlóan gyenge, bár ehhez a sebességhez elegendő,
így még a gondolat fontolgatását sem ajánlom, hogy kikapcsold a sebességkorlátozást, amiben, ha a használati utasítás nem is, de a „Zinternet” világa nagy segítségedre lesz. Aki nincs hozzászokva vagy nem igényli, az a tempomatot is ki tudja kapcsolni a komputer rejtett menüjében.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Az Ausom GX1-et NFC-s kártya segítségével tudod bekapcsolni, ami abból a szempontból előnyös, hogy csak a jogosult személyek képesek hozzáférni, bár, aki nagyon szeretné ellopni a járgányt, az így is megoldja, hiszen könnyű felkapni és elsétálni vele. Egyébként a komputer rejtett menüjében azt is beállíthatod, hogy kártya helyett a telefonoddal tudd bekapcsolni. A kormány jobb oldalán lévő LCD kijelző minden fontos, utazással kapcsolatos információt demonstrál, ilyen például az aktuális sebesség, a választott sebességfokozat, az akkumulátor töltöttségi szintje, az adott út (trip) vagy az eddig összesen megtett távolság (odoo) és a többi.
A kijelző mellett találod a gázkart, ami annyira kicsi, hogy egy ujjad is elég a meghúzásához, de az index gombjai ennél sokkal érdekesebbek, amik a két oldalon lévő markolatokban vannak elrejtve.
Így sokkal kényelmesebb, mintha egy oldalon lenne nekik külön egy kapcsoló vagy gomb, a kikapcsolásuk pedig nem szükséges, hiszen magától abbahagyja az irányjelzést 10-15 másodperc után. A csengőt a kormány bal oldalán találod, aminek a karja még kisebb, mint a gázkar, a hangja pedig pontosan olyan filléres, mint azé a csengőé, amit édesapám körülbelül 8 éves koromban szerelt rá a biciklimre.
Galéria
Forrás: RendeljKínait
Az Ausom GX1 fényei rendkívül érdekesek és a személyes kedvencem a kormányrúdba beépített LED csík volt, amivel garantáltan észre fognak venni, ha a sötétben közlekedsz. Nemcsak esztétikailag guszta látvány, hanem funkcionalitás szempontjából is jóval hasznosabb, mint egy sima LED-es lámpa. A fellépő mindkét oldalán, illetve elöl és hátul is találsz 2-2 darab menetfényt, amikre szintén nem lehet panasz, illetve a hátsó féklámpáról sem tudok különösebben rosszat írni, szépen teszik a dolgukat.
A rollerben lévő akkumulátor 48 voltos és 15,6 Ah kapacitású, amivel a gyártó szerint 65-80 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltésből, de azért ez erős túlzás.
Ha a sebességkorlátozást nem is oldod fel, leggyakrabban valószínűleg a 3-as sebességfokozatot fogod használni, hiszen az első kettő nem sok mindenre elegendő. Én is így tettem a teszt során, a „szemkinyomás” végeredménye pedig 42 kilométer lett, ami nem sok, de a gyártó által ígérthez képest mindenképpen kevés. Ha pehelysúlyú vagy és van türelmed körülbelül 10 km/órával gurulni vele folyamatosan, akkor talán összehozható az 55-60 kilométer, de ebben az út minősége is közrejátszik és még sok más tényező.
A roller fellépőjén 2 darab töltőcsatlakozót találsz, tehát egyszerre 2 töltővel is tudod tölteni, így 4-5 óra után útnak is indulhatsz vele, viszont a gyártó csak egy töltőt mellékel hozzá, így 8 órával kell számolnod. A GX1 IP54-es besorolású, ami azt jelenti, hogy egy kis por és némi felfröccsenő víz nem árt neki, de kifejezetten esős napokon érdemes otthon hagyni.
Forrás: Ausomstore
Forrás: Geekmaxi
Ausom GX1 elektromos roller teszt – Szerviztapasztalatok
Az Ausom GX1-gyel ismét nem tudtam újat mutatni Jánosnak, a Roll-Base tulajdonosának, hiszen hamar megállapítottuk, hogy ez a roller korábban már napvilágot látott Vsett 8 néven, viszont ahhoz már nem igazán lehet hozzájutni, így öröm az ürömben, hogy ez egy jóval megfizethetőbb változat. Szerencsére ez a modell is
- rendkívül strapabíró és
- jó minőségű alkatrészekből van összerakva,
- amiben szervizelés esetén nem szenved hiányt.
- Kicsi, kompakt és könnyedén összecsukható, illetve szállítható,
- ehhez képest erős.
Egyedül a kormánynyak alján lévő 2 csavarra kell odafigyelni, amik hajlamosak kicsavarodni és akkor felhajlik az egész fellépő, de a megfelelő odafigyeléssel és karbantartással ez könnyedén elkerülhető.
Összegzés
Eleinte azt gondoltam, hogy az Ausom GX1 egy kompromisszumos választás az elektromos rollerek szegmensében, de hamar rájöttem, hogy ez nem így van, hiszen számos forgatókönyvbe beleillik. Kiváló választás ingázáshoz, akár a belvárosban laksz, akár vidéken, de kiegészítő járműnek is teljesen jó opció, ha tényleg nem erdei túrákon akarsz vele zúzni hétvégente. A végsebessége és a tömege alapján kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás sem szükséges hozzá, ami elég nagy előny, mert manapság nem egy roller egyenlő egy guruló koporsóval. Vannak ugyan gyengébb elemei, mint például a lengőkaros felfüggesztés és a dobfék, de ezek akkor hátrányok, ha 25 km/óránál nagyobb sebességgel szeretnél hasítani, mindezt durvább terepen, ha viszont rendeltetésszerűen használod, akkor bőven élhető.
Ha megjött a kedved a tesztalanyhoz, akkor most a GX1HU kuponkód felhasználásával neked is lehet egy ilyen elektromos rollered, méghozzá 204 000 FtAz árak a webshopok átváltási rátái miatt eltérőek lehetnek különböző pénznemek esetén (pl. ha Ft-ra állítjátok a webshopot, az árak rendszerint magasabbak, mint USD-re állítva). A cikkben feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, és minden esetben a webshop felületén USD-ben (vagy EUR-ban, ha nincs USD lehetőség) kijelzett ár forintosított megfelelői (a cikk írásakor érvényes bankközi árfolyam szerint).-ért, a Geekmaxi oldaláról megrendelve. A járgányt ingyenesen szállítják.
Pro
- Szemrevaló dizájn
- Különleges megoldások, például LED csík, rejtett indexkapcsolók
- Szinte menetre készen érkezik
- NFC-s
- Belvárosi cirkáláshoz, ingázáshoz, kiegészítő járműnek tökéletes
- Nem kell rá KGFB
Kontra
- A lengőkaros felfüggesztés és a dobfék nem az igazi
- A gyártó által ígért hatótávot nem hozza