- megbízhatóság: 10
- design és anyagminőség: 8
- felszereltség, funkciók: 10
- ergonómia: 10
- ár/érték arány: 10
Ninebot Z6 majd Z10 után gondoltam teszek egy próbát az elektromos rollerekkel. Az adott volt, hogy legalább olyan gyors kellett mint a Z10-es, tehát legalább 45 km/h sebességet tudnia kell a gépnek. Ez le is szűkítette a kört. Olyan kellett aminek nagy a kereke és teleszkópos mivel a magyar utak állapota enyhén szólva sz@r. Hosszú keresés után vegül az OBARTER X5-ös mellett döntöttem. Ára elég húzós, de amit kapsz cserébe az bőven megéri a nagyobb ráfordítást. Először a BANGOODON rendeltem meg, gondoltam EU raktár 7 napos szállítás mi baj lehet. A vége az lett hogy négy hét levelezés után vallották be hogy bár az alkalmazás azt írja van raktáron, valójában még 2-3 hét mire fel tudják adni. Megköszöntem hogy rabolták az időmet és visszakértem a pénzt majd keresni kezdtem honnan lehetne még viszonylag gyorsan beszerezni a rollert. Végül a GEEKBUYING oldalon rendeltem meg. Le a kalappal előttük. 6 nap múlva megjött a régóta várt roller. Nézzük is mit kaptam 600.000 Ft-ért cserébe. 2x2800 w-os motorok, 30 aH akksi, 85 km/h-ás végsebesség és elméletileg 60 km-es hatótáv 13"-os kerekek. Maga a roller váza nagyon masszív, mindent sok csavarral rögzítettek, látszik rajta hogy semmit nem bíztak a véletlenre. Első használat előtt érdemes az összes csavart meghúzni, mert volt ami éppen csak bele volt kapatva a menetbe. A rendszer feszültsége elvileg 60 volt de a teljes töltés végén 67 voltot jelez a kijelző, ezt műszerrel ellenőriztem is, pontos az adat. A teljes töltés sok időt vesz igénybe ha egy töltővel töltöd, a másodikat már megrendeltem, nem nagy összeg. Ami nem tetszett az az hogy a volt jelző bármennyire van meghúzva a csavar egy kicsit lötyög, a kormány kapaszkodó nagyon hitvány gumiból van és elforog, és nem szólt a duda. A dudának a hátulján talalhátó kis csavart kellett kitekerni hogy szóljon, kapaszkodót cseréltem szóval probléma letudva. Na de nézzük mit tud élesben. Röviden... BRUTÁLIS :D Úgy gyorsul 60-ig hogy hihetetlen, teljes gázon nagyon kell kapaszkodni és mindkét lábbal helyezkedni mert folyamatosan kapar valamelyik kerék. 60-tól már veszít az erejéből de szerintem ez a sebesség bőven elég.. Alattam a csúcssebessége ( 73 kg, 189 cm) 83 km/h GPS szerint. Amit fontos megemlíteni hogy mivel a kínai rollerek kb. ugyanabból az építő készletből állnak így a műszeregység is ugyanaz mindegyikben, ezért érdemes a P menüben pontosan beállítani a kerék méretét mivel a gyári beállítás 11" volt és pontatlan értékeket mutatott a sebességnél. Csodálkoztam is hogy csak 40-el mennek a kocsik előttem :D Ugyanitt a P menüben lehet beállítani a regeneratív fék erősségét is, gyárilag 5-ös volt ami a legerősebb, picit behúzva a féket már estek ki a szemeim, nekem a 2-es fokozat lett jó végül. És ennek kapcsán nézzük is a hatótáv kérdést. Elvileg 60 km de szerintem ez a legpazarlóbb módban ennyi. Nagyon jól lehet beosztani a rendelkezésre álló töltöttséget. Alapból 3 sebességben lehet állítani mennyire menjen, 1. 30 km/h, 2. 50km/h 3. 85 km/h. Van ECO mód, ilyenkor nem reagál annyira a gázra, és 30-at megy illetve van single/dual mód, itt az első motort tudjuk lekapcsolni. Tehát hosszabb távokra is bőven jó lehet. Persze a motorok teljesítményét maximálisan kihasználva ez is fogyaszt rendesen. Én átlag 25-30-as tempókat megyek néha nagyot gyorsítva és egyszerűen nem akar merülni :D Terepen a teleszkópja jó de aszfalton nekem az első kicsit keménynek érződik, de a kerekek nyomásával sokat lehet finomítani a dolgon. Apropó terepezés, elképesztő mennyire jól irányítható sárban és homokban, hála a két hajtott keréknek. Egyetlen helyen kellet módosítani kicsit az első lámpán mert terepen sokat mozgott és lazultak a csavarok folyamatosan. Fúrtam rá 2 plusz lyukat és raktam bele 2 plusz tartócsavart mert zavarta a szemem a nagy lengés. Anyagköltség 40 Ft plusz fél óra szerelés, azóta tart mint a beton. A másik dolog amit vettem még az egy bukósisakra rakható Decathlonos lámpa amiben van index és féklámpa is mert ezt jobban látják az autósok mint a roller gyári lámpáját. Jelenleg 200 km után ennyi. Ha történik valami kiegészítem az írást. Pozitívumok: Nagy hatótáv, masszív szerkezet, brutális gyorsulás és végsebesség, nagy kerekek, kitűnő úttartás Negatívumok: kormány kapaszkodó silány gumija, magas ár, nagyon nehéz 52 kg tehát nem kapja fel az ember a vállára ha buszra akar szállni, (bár maga a gép alapból gyorsabb mint a busz :D)